سنتو

معنی کلمه سنتو در لغت نامه دهخدا

سنتو. [ س ِ ت ُ ] ( اِخ ) نشانه اختصاری از حروف اول کلمات سنترال تریتی ارگانیزیشن . ( فرهنگ فارسی معین ). نشانه اختصاری آن «سنتو» است. سازمانی است که از سال 1955 م.تأسیس گردید و کشورهای ایران ، پاکستان ، ترکیه ، انگلستان در آن عضویت داشتند. ( از فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه سنتو در فرهنگ معین

(س نْ تُ ) [ انگ . ] (اِ. ) سازمان پیمان مرکزی . اعضای این پیمان - ایران ، انگلستان ، پاکستان و ترکیه - بوده اند که در ۲۱ اوت ۱۹۵۹ جانشین پیمان بغداد شد. امریکا بر این پیمان نظارت داشت ، در مانورهای آن شرکت می کرد و به اعضای آن کمک نظامی می داد. این پ

معنی کلمه سنتو در فرهنگ فارسی

که نشانه اختصاری آن ((سنتو ) )(ه.م. ) است سازمانی است که از سال ۱۹۵۵م. تاسیس گردیده و کشور های ایران پاکستان ترکیه و انگلستان در آن عضویت دارند . ایالات متحده آمریکا در فعالیتهای عمده سازمان شرکت میکند . سنتو دفاع دسته جمعی کشورهای عضو را ترتیب میدهد و جویای راههای مثبتی است برای ترقی اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورهای منطقه سنتو و ایجاد اساس دوستی استوار و حسن تفاهم در میان آنان .
نشانه اختصاری از حروف اول کلمات سنترال تریتی ارگانیز یشن .

معنی کلمه سنتو در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:پیمان بغداد

معنی کلمه سنتو در ویکی واژه

سازمان پیمان مرکزی. اعضای این پیمان - ایران، انگلستان، پاکستان و ترکیه - بوده‌اند که در ۲۱ اوت ۱۹۵۹ جانشین پیمان بغداد شد. امریکا بر این پیمان نظارت داشت، در مانورهای آن شرکت می‌کرد و به اعضای آن کمک نظامی می‌داد. این پیمان در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید.

جملاتی از کاربرد کلمه سنتو

پس از دریافت دیپلم دانش‌سرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد و فراگیری این ساز را نزد جلال اخباری آغاز کرد.
آسمان همره سنتور سکوت ابدی با منش خنده خورشید‌نثار آمده بود
هفته‌ای یک شب از بهرِ نشاطِ دلِ تو تار و سنتور فراهم کنم و رامشگر
عمروا العلی هشموا الثّرید لقومه و رجال مکة مسنتون عجاف
او به آموختن تار و هم چنین سه‌تار و سنتور ادامه داد و ردیف موسیقی ایرانی را نیز نزد حبیب سماعی، موسی معروفی و اسماعیل قهرمانی فرا گرفت.
او همچنین مقاله‌هایی پیرامون شناساندن اندیشه و آثار فرامرز پایور نوشته‌است. وی همچنان مشغول تدریس سنتور است و تاکنون شاگردان بسیاری را پرورش داده‌است.
و موسیقی ایل بختیاری بنام مندیر (آلبوم) نوازنده سنتور.
کبک ناقوس‌زن و شارک سنتورزنست فاخته نای‌زن و بط شده طنبورزنا
وی از سن ۴ سالگی در هند بزرگ شده و از فرهنگ آن کشور تأثیر زیادی گرفته‌است. در سال ۱۹۸۵ او و خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند و از همان سال‌ها به نوازندگی سنتور روی‌آورد. پس از تکمیل آموزش سنتور نزد منوچهر صادقی راهش را در آواز و خوانندگی ادامه داد. به این ترتیب آواز را به شکل رسمی سنتی در موسیقی کلاسیک غربی، سنتی ایرانی و هندی و اروپای شرقی دنبال کرد.
نوازنده سنتور و تنظیم کننده آلبوم فال حافظ(آلبوم) 1378 موسیقی فارس
گاه چنگم گاه چنگی گاه صوت و گه صدا گه رباب و گاه سنتورم نمیدانم کیم
آب‌انبار جنت آباد مربوط به دوره پهلوی است و در اردکان، جاده سنتو، خیابان عباسی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۶۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
فرامرز پایور، (زادهٔ ۲۱ بهمن ۱۳۱۱ در تهران – درگذشتهٔ ۱۸ آذر ۱۳۸۸ در تهران) موسیقی‌دان ایرانی، ردیف‌دان، آهنگ‌ساز، مدرس و نوازنده سنتور و محقق موسیقی ایرانی بود. وی چهره ماندگار و یکی از تأثیرگذارترین‌های چهره های موسیقی ایرانی است.
حبیب سماعی (زادهٔ ۱۲۸۴ – درگذشتهٔ ۲۰ تیر ۱۳۲۵)، موسیقی‌دان و نوازندهٔ سنتور اهل ایران بود. از او به عنوان «پدر سنتورنوازی معاصر ایران» یاد شده‌است.
در نزدیکی آبشار پیران آلاچیق‌هایی ساخته شده‌است که برای اسکان و رفع خستگی فضای مناسبی است. همچنین کمی دورتر از آبشار، پارکینگی برای جای پارک ماشین‌ها وجود دارد که باید هزینه کمی در قبال آن پرداخت کنید. همچنین در حدود ۱۲کیلومتری آبشار، رستوران‌های بانی چاو، پاسارگاد، زیتون و سنتور وجود دارند.