سانر

معنی کلمه سانر در ویکی واژه

سان + ـر
سانر (جمع سانر‌ها) [سانِرْ]
[سانِرْ]
(اسم مفهوم) مفهوم یافتن و ثبتیدن شباهت‌های یه دسته شی؛ نوع‌سازی؛ مشابه‌سازی
بن مضارع مصدر سانردن

جملاتی از کاربرد کلمه سانر

او در سال ۱۹۸۱ میلادی، مجری جشنواره موسیقی سانرمو بود.
بزرگان خراسانرا زیادت شد بفر او جمال و رونق و زینت فروغ و آب و زیب و فر
تیغش از لشگر و سران سپاه کرد گرگان و کرکسانرا سور
کالتزولاری در ورگتو زاده شد و در سال ۱۹۰۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. نخستین پیروزی مهم او در سال ۱۹۱۳ در تور امیلیا به دست آمد. در همین سال در میلان–سانرمو پنجم شد.
آتش پر شرند و پر ز شرر ذرهٔ نیست سوز سانرا ساز
پس از آنکه در ماه سپتامبر اطلاعیه‌ای مطبوعاتی منتشر شد و اولین توجه‌ها را به سوی وبگاه جلب کرد، بی‌بی‌سی آنلاین، رجیستر، دیلی تلگراف، و پی‌سی پرو در مقاله‌هایی به بررسی صفحهٔ اصلی میلیون دلاری پرداختند. همچنین تیو به برنامه‌های صبحگاهی تلویزیونی اسکای نیوز سانرایز و بی‌بی‌سی برکفست دعوت شد تا دربارهٔ وبگاه صحبت کند.
نرگسانرا کلاه زر بخشید غنچه را برگ دلنوازی کرد
آلساندرو پتاکی (زادهٔ ۳ ژانویهٔ ۱۹۷۴ در لا اسپتزیا، لیگوریا) رکابزن حرفه‌ای سابق ایتالیایی است که در رشتهٔ دوچرخه‌سواری جاده فعالیت می‌کرد. او متخصص مسابقات سرعتی بود و در ۴۸ مرحله از گرند تورها به پیروزی رسید. همچنین پیراهن امتیازی جیرو دیتالیای ۲۰۰۴، ووئلتا اسپانیای ۲۰۰۵ و تور دو فرانس ۲۰۱۰ را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۵ برندهٔ میلان–سانرمو و در سال ۲۰۰۷ برندهٔ پاریس–تور شد. پتاکی در مجموع ۱۸ سال فعالیت حرفه‌ای خود ۱۸۳ پیروزی به دست آورد.
ابر نیسانرا ببار آورد در شاهوار غنچه از شوخی ببر بگرفت آن در را ببار
در سال ۲۰۰۰ سومین قهرمانی را در میلان–سانرمو کسب کرد و پس از آن برندهٔ مسابقهٔ طلایی آمستل شد. سپس پنجمین قهرمانی پیاپی خود در رده‌بندی امتیازی تور دو فرانس را جشن گرفت و در پایان سال، نفر اول جام جهانی شد.
بی کسانرا کس تویی در هر نفس من ندارم در دو عالم جز تو کس
پلیسیه سه برادر داشت که دو نفر از آن‌ها دوچرخه‌سوار حرفه‌ای شدند. او دوچرخه‌سواری حرفه‌ای را در سال ۱۹۱۱ آغاز کرد و پیش از جنگ جهانی اول، پیروزی‌های مهمی مانند تور لمباردی در سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۱۲، میلان–سانرمو در سال ۱۹۱۲ و سه مرحله از تور دو فرانس ۱۹۱۴ به دست آورد. البته در تور ۱۹۱۴ با فاصلهٔ کمتر از ۲ دقیقه نسبت به فیلیپ تیس، دوم شد.
اسکار فریره (زادهٔ ۱۵ فوریهٔ ۱۹۷۶) رکابزن حرفه‌ای سابق اهل اسپانیا است که در رشتهٔ دوچرخه‌سواری جاده فعالیت می‌کرد. او یکی از بهترین رکابزنان سرعتی بود و سه بار قهرمان جهان شد. سه بار برندهٔ میلان–سانرمو شد. همچنین در ۴ مرحلهٔ تور دو فرانس و ۷ مرحلهٔ ووئلتا اسپانیا به پیروزی رسید.
جان بجانان عرض کردن عاشقانرا عار نیست مفلسانرا با کریمان کارها دشوار نیست
مجاورین دیارش به هر صفت موصوف مسانرین بلادش به هر لقب رهبر
به هنگام شدائد مفلسانرا گنج قارونی به دریای حوادث خستگان را فلک مشحونی
پتاکی در سال ۱۹۹۶ حرفه‌ای شد و برای چند تیم مسابقه داد. در سال ۲۰۰۶ پس از انحلال تیم فاسا بورتولو همراه با اریک زابل به تیم میلرام پیوست. سرعت انفجاری پتاکی پیروزی‌هایی در هر سه گرند تور برای او به ارمغان آورد. در جیرو دیتالیای ۲۰۰۴ در ۹ مرحله پیروز شد و رکورد تازه‌ای به ثبت رساند. در همان مسابقه، عنوان نخست رده‌بندی امتیازی نیز به او رسید. نخستین پیروزی پتاکی در کلاسیک‌ها در سال ۲۰۰۵ در مسابقهٔ میلان–سانرمو به دست آمد. او توانست در خط پایان گروهی، بهتر از دانیلو هوندو، تور هوشاود، استوارت اوگریدی و اسکار فریره عمل کند.
آنکسانرا که بمقدار جوی نیست هنر بیشتر با زر و سیم و با درم میبینم
در سال ۲۰۰۴ تسابل پنجمین پیروزی میلان–سانرمو را در لحظهٔ آخر از دست داد و خوشحالی زودهنگام، باعث جا ماندن او از فریره شد. رتبهٔ سوم رده‌بندی امتیازی تور و قهرمانی رده‌بندی امتیازی ووئلتا را کسب کرد و به رکورد نه پیروزی در رده‌بندی امتیازی گرند تورها رسید. در المپیک ۲۰۰۴ آتن در مکان چهارم مسابقهٔ استقامت جاده ایستاد. در آخرین مسابقهٔ سال نیز مانند آغاز سال، پس از فریره دوم شد. این نتیجه را در مسابقات قهرمانی جهان در ورونا به دست آورد.
در فصل ۲۰۰۶ بونن قهرمانی تور فلاندر را تکرار کرد و در مراحل سوم تا ششم تور دو فرانس پیراهن طلایی را به تن داشت. پوتزاتو برندهٔ میلان–سانرمو شد و بتینی در زالتسبورگ قهرمان جهان شد و از قهرمانی خود در تور لمباردی دفاع کرد. در سال ۲۰۰۷ بونن برندهٔ رده‌بندی امتیازی تور دو فرانس شد و در دو مرحله به پیروزی رسید. در اشتوتگارت، بتینی از عنوان قهرمانی جهان خود دفاع کرد. در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ استاین دوولدر برندهٔ تور فلاندر و تام بونن برندهٔ پاریس–روبه شدند. پس از دو فصل ناموفق، تام بونن چهار پیروزی در کلاسیک‌های بهاره شامل ئی۳ ارلبک، خنت–ویووخم، فلاندر و پاریس–روبه برای امگا فارما–کوئیک‌استپ کسب کرد.