سالانه

معنی کلمه سالانه در لغت نامه دهخدا

سالانه. [ ن َ / ن ِ ] ( ص نسبی ، ق مرکب ) منسوب بسال. و هر سال و سالیانه. ( ناظم الاطباء ). در هر سال. ( استینگاس ). رجوع به سال شود.

معنی کلمه سالانه در فرهنگ معین

(نِ ) (ص . ) ۱ - آن چه که یک بار در سال صورت گیرد. ۲ - سالیانه .

معنی کلمه سالانه در فرهنگ عمید

۱. مربوط به سال.
۲. ویژگی کاری که در طول یک سال یک بار انجام شود.
۳. ویژگی آنچه در طی یک سال به طور مداوم انجام شود.
۴. (قید ) هر سال.

معنی کلمه سالانه در فرهنگ فارسی

سالیانه، هرسال، سالی یکبار، سال بسال، منسوب سال
( صفت ) ۱ - مربوط به سال آنچه که در هر یک سال یک بار منعقد میشود : [[ جشن سالانه دبستان ... ]] . ۲ - مجلس تذکری که در روز وفات عزیزی منعقد کنند . ۳ - بهر سال در هر سال .

معنی کلمه سالانه در ویکی واژه

آن چه که یک بار در سال صورت گیرد.
سالیانه.

جملاتی از کاربرد کلمه سالانه

این سازمان دولتی بین‌المللی که به اکتشاف فضا و فضانوردی اختصاص داده شده دارای ۲۲ کشور عضو است. آژانس فضایی اروپا در سال ۱۹۷۵ تأسیس شده و مرکز آن در پاریس، فرانسه و دارای حدود ۲۲۰۰ کارمند در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ با بودجه سالانه حدود ۴/۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ می‌باشد.
در دهه ۱۹۷۰ نیسان صادرات خودروهای خود را به ایالات متحده ادامه داد و بازاری برای خود فراهم کرد، که با فروش سالانه بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۹۷۱ ادامه یافت، ولی بحران عظیم سوخت در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کشور مصرفی باعث شد، که این کشور درخواست خودروهای کوچک‌تر، ارزان‌تر و با سوخت مناسب‌تری که همانند محصولات نیسان، هوندا و تویوتا بود، را بدهد.
و در زمستان منفی ۳۸ درجه و در تابستان ۳۶ درجه بالای صفر می‌شود. میزان بارندگی سالانه می‌تواند تا ۷۰۰ میلی‌متر (۲۸ اینچ) برسد.
از طرفی از باغ های وسیع انگور این روستا سالانه میزان زیادی محصولات انگور ، کشمش و شیره انگور تهیه می شود .