زکال

معنی کلمه زکال در فرهنگ معین

(زُ ) (اِ. ) زُگال ، ذغال .

معنی کلمه زکال در ویکی واژه

زُگال ؛ ذغال.

جملاتی از کاربرد کلمه زکال

ستاره آنجا همچون زکال تیره و تار فرشته در وی مانند اهرمن منکوب
بفرمود کان آتش دیر سال بکشتند و کردند یکسر زکال
زکال از دود خصمش عود گردد که مریخ از ذنب مسعود گردد
الکساندرا اشلی هیوز در ۳۱ ژوئیهٔ سال ۱۹۸۵ در اوک‌ویل، انتاریو چشم بر جهان گشود و خانواده‌اش بریتانیایی‌تبار هستند. هیوز در مدرسه هنری اتوبیکو تحصیل کرد و بعدها در آکادمی هنری اینترلوکین در میشیگان در رشتهٔ پیانو کلاسیک و صدا شرکت کرد و مدتی بعد، از برنامهٔ اجرایی تئاتر موزکال در دانشگاهٔ موزیکال شریدان فارغ‌التحصیل شد همچنین طی این مدت‌ها او موزیکال تئاتر هم مطالعه می‌کرد.
بس روان شد کاروان در کاروان تنگ‌های دل پر ازکالای جان
بید را چون زکال کرد آتش باده راوق بدان کنید امروز
به مشکین زکال آتش لاله رنگ درافتاده چون عکس گوهر به سنگ
دلی کز تپش هیبت او تافته گردد اگر ز آهن و رویست چه آن دل چه زکالی
جعبهٔ رسمی امینم[و ۳۰] با ۱۵ حلقه سی-دی در ۱۲ مارس ۲۰۱۵ منتشر شد. این محصول که محدوده‌ای از پیشه و سابقهٔ حرفه‌ای او بود، هفت تا از هشت آلبوم استودیویی امینم (به جز بی‌نهایت) را دربرداشت. ۸ مایل، آلبوم گردآوری شده امینم تقدیم می‌کند: ری-آپ، و مجموعهٔ برترین آهنگ‌ها ندای صحنه: بازدیدها در این باکس ست بودند. در اوایل همان سال، این خبر منتشر شد که او قرار است در آهنگی از تک ناین با نام «اسپیدام» (از آلبوم ساطورهای جهانی ۲) حضور پیدا کند. این آهنگ، همچنان با حضور کریزکالیکو، در ۲۰ آوریل پخش شد. امینم در «بهترین دوست» یلاولف، تک‌آهنگی از آلبوم داستان عشق نیز ظاهر شد.
بنابه گزارش وبسایت دیسکاور نتورک: "اسکات کندی، شهردار سابق سانتا کروزکالیفرنیا مرتباً از سمت خود در دولت برای پیشبرد دستور کار اسلامی استفاده کرده است. درسمت معاون شهردار، او نامه‌ای به مسافرخانه روز نوشت تا رفتار این مسافرخانه را در حمایت از هتل ساحلی در بخش یهودی نشین نوار غزه را محکوم کرده باشد. به عنوان یک عضو شورا، اونامه‌ای به معاون رئیس جمهور، آقای ال گورنوشت و از او خواست که از اصطلاح اسلامی در مورد جنگ مقدس که تعبیر منفی را به ذهن متبادر می‌سازد، خودداری کند. کندی پیدایش دولت اسرائیل، که ان را "فاجعه" می‌نامد با هولوکاست مقایسه می‌کند. او یکی از بنیانگذاران مرکز منابع برای عدم خشونت درسانتا کروز بود، و او رهبر گروه یاران آشتی است و هیئت صلح آفرینان میان ادیان است.
به زیرش اندر شاخ بنفشه گشت زکال به گردش اندر برگ شکوفه گشت شرار
شوشهای زکال مشگین رنگ گرد آتش چو گرد آینه زنگ
گردد از بخت شما گوهر الماس جمد گردد از فرّ شما دانهٔ یاقوت زکال