زوما

زوما

معنی کلمه زوما در دانشنامه عمومی

زوما (بازی ویدئویی). زوما ( انگلیسی: Zuma ) یک بازی ویدئویی معمایی تطبیق کاشی است که در سال ۲۰۰۳ است اوبرون مدیا آن را توسعه داده و توسط پاپ کاپ گیمز منتشر شده است. این بازی تاکنون برای از سیستم عامل های مختلفی از جمله دستیارهای دیجیتال شخصی، تلفن های همراه و آی پاد منتشر شده است.
یک نسخه پیشرفته به نام زوما دولوکس برای مایکروسافت ویندوز، اواس ده، اکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد. همچنین بسته ای برای پلی استیشن ۳ منتشر شد که این بازی را همراه بجویلد ۳ و فیدینگ فرنزی ۲ در یک بسته می فروشد.
زوما در سال ۲۰۰۴ جایزه «بازی سال» را از ریل آرکید دریافت کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه زوما

«در همه جوامع آدم‌های مشنگ و ضد علم وجود دارد، لزوماً هم کم نیستند. از این نظر در ایران شاید بیشتر از آمریکا نباشد. تفاوت این است که در اینجا، آنان می‌توانند اعتراض کنند و با منعی روبه رو نشوند، ولی بقیه نه. اینجا می‌شود علیه واکسن شعار داد و تجمع کرد ولی برای مطالبه خرید نه.»
جمال علم بی ضد و ندیدست کزومان دمبدم جان جدیدست
منت خدای را که ما کمر ارادت سرکار را بر میان بسته و جناغ عقیدت گستری شکسته ام. سرموئی مصدر خلاف نشده ام اما با اینکه مکافات خدمت را بایست دقیقه به دقیقه عارج معارج ترقیات باشم، به علت بی التفاتی جز به اسفل درکات تنزل نرسیده ام. نه رخصت همراهی دادند و نه پایه امور زندگانیم را بر جائی نهادند، که خودی به این خوش کنم که منع همراهی متضمن حکمت بود، والا خداوند تو نه آنست که ملزومات رحمت از تو دریغ دارند. بالجمله هر چه کنند مختارند. اما قانون بنده نوازی طریق دیگر است، هرگز گمان نمی کردم که با من چنین رفتار خواهند فرمود. قلیل تنخواهی که از باب نمک طعام و فقرا را تدارک یک شام بود، زمان حرکت حواله آقا صادق گردید نداد، من بیچاره غریب درین شب نوروز معطل از یک طرف بی اندامی طلب کار از طرفی شرمساری عیال، باری اگر می دانید این قسم سلوک موافق مروت و مردانگی است هیچ عیب ندارد، جان من و عیال من تصدق سر سرکار باد، فرد:
زوماند این دو تن خلف الصدق جانشین
کامران دانشجو، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور، دلیل این مسئله را شمارش کامپیوتری آرا اعلام کرد. به گفته او در این روش بلافاصله پس از شمارش نتایج هر صندوق، آمار مربوطه به نتایج کلی آرا اضافه می‌شد و در نتیجه صندوق‌هایی که در فاصله هر دو نوبت اعلام نتایج آرا شمرده می‌شدند، لزوماً به یک منطقه خاص جغرافیایی متعلق نبودند.
توگوکو (به ژاپنی: 坂東 とう‐ごく)، باندو (به ژاپنی: 坂東 ばんどう) یا آتزوماکونی (به ژاپنی: 東国 あづまのくに) امروزه با منطقه کانتو مطابقت دارد. باندو نام منطقه‌ای است که از دوران باستان تا قرون وسطی و اوایل دوران مدرن وجود داشته است و به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که تقریباً مشابه پایتخت کنونی منطقه کانتو و شش استان است.
و روی انّ عمر سأل النبی (ص) عن الاوّاه فقال رحمک اللَّه ان کنت اوّاها ای تلّاء للقرآن و قیل الاوّاه الکثیر لذکر اللَّه. و قیل هو الرفیق الرحیم لعباد اللَّه و قیل هو المتأوّه شفقا و فرقا المتضرع یقینا و لزوما للطّاعة حَلِیمٌ الحلیم الواسع للعقل المستقیم الخلق القویّ القلب الرّزین الصّبر.
برآمدگی، شی‌انگاری، چند پایائی، و تغییر‌ناپذیری لزوماً واحدهای قابل تفکیک برای مدل‌ منفرد نیستند، اما می‌توانند جنبه‌های متفاوتی از یک مکانیسم پویای واحد باشند.
اگر این حوض خود صد پایه باشد بسر گشتن مرازومایه باشد
وَ أَنْفِقُوا مِنْ ما رَزَقْناکُمْ. قال ابن عباس: یرید زکاة الاموال ای اجعلوا المال فدا انفسکم و ادّوا الزّکاة. مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ ای اسبابه و یصیر الی حالة الیأس فیسأل الرّجعة فَیَقُولَ رَبِّ لَوْ لا أَخَّرْتَنِی إِلی‌ أَجَلٍ. قَرِیبٍ ای هلا اخّرتنی، امهلتنی. و قیل: لا صلة فیکون الکلام بمعنی التّمنّی ای لو اخّرتنی الی اجل قریب، ای ابقنی زمانا غیر طویل. «فاصّدّق» ای فاتصدّق و ازکّی و انفق مالی فی طاعتک کما امرت. وَ أَکُنْ مِنَ الصَّالِحِینَ ای من التّائبین، کقوله: «وَ تَکُونُوا مِنْ بَعْدِهِ قَوْماً صالِحِینَ» و قوله: «إِنْ تَکُونُوا صالِحِینَ» فعلی هذا نزلت الآیة فی المنافقین و هو قول مقاتل و قیل: نزلت الآیة فی المؤمنین و المراد بالصّلاح هاهنا الحجّ. قال ابن عباس: ما من احد یموت و کان له مال لم یؤدّ زکاته و اطاق الحجّ فلم یحجّ الّا سأل الرّجعة عند الموت و قرأ هذه الآیة و قال: اکن من الصّالحین ای احجّ. قرأ ابو عمرو و اکون بالواو عطفا علی «فاصّدّق» علی حکم اللفظ و قرأ الآخرون «اکن» بالجزم ردّا علی تأویل الفعل لو لم یکن فیه الفاء کان مجزوما فردّوا اکن علی موضع «فاصّدّق» لا علی لفظه اذ موضعه و تقدیره ان اخّرتنی اصّدّق و اکن.
در غیاب شکارچیان، گونه‌ها توسط منابع موجود در منطقهٔ زیستی خود، محدود می‌شوند ولی این امر دست‌کم در کوتاه‌مدت لزوماً سبب کنترل ازدیاد جمعیت نمی‌شود.
و روی «ان اللَّه لیستحیی من ذی الشیبة اذا کان مسددا لزوما للسنة ان یسأله فلا یعطیه»
ز استخوان چه عجب در رطب کزوما را بجای مغز ز پیکان در استخوان رطب است
چنان که می‌بینم در استعاره مرده معنای مجزایی که به ذهن شنونده می‌آید لزوماً نیازی به درک استعاره‌ای که منجر به ساختن آن نام شده ندارد و با گذر زمان و مردن استعاره، خود کلمه معنای مستقلی از خود اراده می‌کند.
آزمایش محصول با هدف اطمینان از اینکه مصرف کنندگان می‌توانند درک کنند چه محصولاتی برای آن‌ها کار خواهد کرد و کدام محصول بهترین ارزش را دارد، انجام می‌شود. آزمایش محصول استراتژی برای افزایش حمایت از مصرف کنندگان با بررسی ادعاهای ارائه شده در استراتژی‌های بازاریابی مانند تبلیغات است که به موجب ماهیت آن‌ها منافع سازمانی است که توزیع خدمات را انجام می‌دهد و لزوماً به نفع مصرف‌کننده نیست. ظهور آزمایش محصول آغاز جنبش مدرن مصرف‌کننده بود.
بسته‌های اوبونتو عموماً معادل با بسته‌های شاخهٔ «ناپایدار» دبیان هستند که برای مدیریتشان از اپت استفاده می‌شود. با وجود اشتراک‌های بسیار در نفرات و کارهای گروه بسته‌بندی دبیان و اوبونتو، بسته‌های این دو توزیع لزوماً با هم سازگار نیستند.
ز ملزومات کام و عشرت و نوش نشد الحق سر موئی فراموش
قوله: «اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی» ای قوّ به ظهری. و قیل ازری قوّتی، و قیل ضعفی ای اجعله معاونا لی استعین برأیه و مشورته. قرأ ابن عامر اخی اشدد به ازری و اشرکه فی امری، بسکون الیاء من اخی و قطع الالف من اشدد و قطع الالف من اشرکه، و الوجه انّ قوله اشدد و اشرکه علی الخبر لا علی الامر، و هما مجزومان لانّهما علی جواب الدّعاء الّذی هو قوله: «وَ اجْعَلْ لِی وَزِیراً مِنْ أَهْلِی» و جواب الدعاء مجزوم لان الشرط فیه مقدر، و المعنی اجعل لی اخی وزیرا فانک ان تجعله وزیرا لی اشدد به ازری، فاشدد فی المعنی جواب الشرط المقدّر فهو مجزوم و اشرکه معطوف علیه فهو تابع له فی الجزم. و قرأ الباقون اشدد بوصل الالف و اشرکه بفتح الالف، و الوجه انّهما علی الدّعاء الّذی هو بلفظ الامر، فقوله اشدد بوصل الالف صیغة امر یراد به الدّعاء فهو مبنی علی السّکون، و اشرکه مثله و هو معطوف علیه و هذا وجه القرائتین لانّه اشدّ موافقة لما قبله و هو قوله: «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی»، و فتح ابن کثیر و ابو عمرو، الیاء من اخی، و اسکنتها الباقون.
آندره آرزومانیان با شراره دولت‌آبادی بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به نام آنی است.
فرد مبتلا به اختلال بدن‌نمایی یا به‌طور خاص عورت نمایی با انجام این کار لذت می‌برد. این لذت لزوماً به ارگاسم منجر نمی‌شود.