زندگی کردن

معنی کلمه زندگی کردن در ویکی واژه

زندگی‌کردن
دارا بودن فعالیت‌های متعلق به موجود زنده، مانند سوخت‌وساز، رشدونمو.
گذراندن عمر، بسر بردن، زندگانی کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه زندگی کردن

نمی کردم تمنای هلاک خویشتن باری اگر می بود ممکن در فراقت زندگی کردن
درین محفل به نومیدی چه لازم زندگی کردن دو روزی هر چه پیش آید طرب کن یا ز دنیا رو
که مرا مرگ خوشتر از آنک این چنین با تو زندگی کردن
با تکلف زندگی کردن درین مهمانسرا بر خود و بر دوستداران کار مشکل کردن است
ارمنیان از بدو ورود شروع به ساختن محل زندگی کردند و در وهلهٔ اول کلیساها را بنا کردند. ارامنه مردمانی بودند که دین برایشان اهمیت بسیاری داشت. پس این باعث می‌شد که محلی برای دعا و راز و نیاز با خدای خود داشته باشند. اولین آنها کلیسای وانک بود و پس از آن کلیساهای بیت لَحِم و کلیسای سِرکیس نیز به آنها افزوده شدند.
که مرا مرگ خوشترست ازانک اینچنین بیتو زندگی کردن
با من آموز ای شه گردون مکان زندگی کردن میان دشمنان»
اصفهک پس از زلزلهٔ سال ۱۳۵۷ که در طبس رخ داد آسیب‌های جدی دید و قابل زندگی نبود و ساکنان آن چندی در خیمه زندگی کردند و بعد با همت هم اتاق‌هایی چوبی معروف به اتاق چوئی ساختند و در آن زندگی کردند تا این که روستای مدرن جدید ساخته شد.
در سال ۱۷۲۶، هاپکینز با سارا اسکات، دختر سیلوانوس اسکات و جوآنا جنکس و نوادهٔ مهاجران کشتزارهای پراویدنس، ریچارد اسکات و کاترین ماربری، کوچکترین خواهر دگراندیش سرشناس مذهبی، آن هاچینسون ازدواج کرد. ریچارد اسکات اولین عضو فرقهٔ کویکر در پراویدنس بود. هاپکینز هفت فرزند داشت که پنج آنها تا دوران بزرگسالی زندگی کردند. همسرش در ۹ سپتامبر ۱۷۵۳ در ۴۶ سالگی درگذشت و هاپکینز با آن اسمیت، دختر بنجامین اسمیت ازدواج کرد. آنها صاحب فرزند نشدند. برادر کوچکتر هاپکینز، اِسک هاپکینز، اولین فرماندهٔ کل قوای نیروی دریایی در زمان جنگ‌های استقلال آمریکا و برادرش ویلیام تاجری سرشناس بود. پسر دایی هاپکینز، جمایما ویلکینسون مُبلغ فرقهٔ کویکر و دوست او بود.
گولد با دبورا لی که یک هنرمند بود در سوم اکتبر سال ۱۹۶۵ ازدواج کرد. آنها زمانی که در کالج آنتیوچ تحصیل می‌کردند یکدیگر را ملاقات کردند. آنها صاحب دو فرزند پسر به نامهای جسی و ایتن بودند و برای ۳۰ سال کنارهم زندگی کردند.[۲۳] او در سال ۱۹۹۵ با هنرمندی به نام روندا رولند شیرر برای بار دوم ازدواج کرد.
ارمنی‌ها تحت حکومت سلسله‌های مسلمانان بین ۶۳۸ تا ۱۰۹۹ یعنی تا هنگام شروع جنگ‌های صلیبی در این شهر زندگی کردند. خلیفه امویه که در دمشق مستقر شده بودند جای خود را به خلافت عباسیان دادند که در بغداد مستقر بودند سپس نوبت به سلطنت خلافت فاطمیان در ۹۶۹ میلادی می‌رسد و سرانجام سلجوقیان این شهر را در ۱۰۷۱ میلادی غارت نمودند.
بومیان استرالیا تقریباً از ۵۰ هزار سال پیش در آوت‌بک زندگی می‌کردند. هنگامی که اروپایی‌ها برای اولین بار در دهه ۱۸۰۰ وارد مرکز استرالیا شدند، بومیانی در تمام مناطق آوت‌بک، از جمله خشک‌ترین بیابان‌های آن، زندگی کردند. بسیاری از استرالیایی‌های بومی پیوندهای عمیق سنتی و فرهنگی با صحرای استرالیا دارند و امروزه از نظر قانونی به عنوان صاحبان اصیل و سنتی بخش‌های بزرگی از آوت‌بک شناخته می‌شوند.
زندگی کردن‌، مار به خم عجزکشید باده‌، زنار وفا بست به دوش مینا
در سال ۱۹۴۸، او با گوئن پچت، كه یک زن يهودی بود ازدواج كرد. آنها دارای دو فرزند و دو نوه بودند. همسرش در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶ درگذشت. آنها ۶۸ سال عاشقانه زندگی کردن، آرتور هیلر تقریباً دو ماه بعد در لس آنجلس در ۱۷ آگوست ۲۰۱۶ در سن ۹۲ سالگی به علت طبیعی درگذشت.
مکرر امتحان کردم که بهر زندگی کردن به است از تندی و آشفتگی‌، نرمی و آرامی
ائووین با فارامیر، کارگزار گوندور، ازدواج کرد و آن‌ها با هم در تپه‌های امین آرنن در ایتیلین با هم زندگی کردند. فارامیر به او لقب بانوی سفید روهان داد.
هستی هست و ما تنها یک انتخاب داریم: زندگی کردن
کتاب سیوتکوویچ که به دو بخش تقسیم شده‌است بخشی از خاطرات شخصی و بخشی مقاله انتقادی است. هدف سیوتکوویچ با کنار هم قرار دادن این ژانرهای نوشتاری، تولید «تحلیلی فرهنگی است که می‌تواند افسردگی را به‌عنوان مقوله‌ای تاریخی، تجربه‌ای احساس‌شده، و نقطه ورود به بحث‌ها نه تنها دربارهٔ تئوری و فرهنگ معاصر، بلکه دربارهٔ نحوه زندگی کردن» به‌خوبی نشان دهد.
زندگی کردن بجان زیبنده نیست جز بجانان زنده بودن زنده نیست
به خلق نیک در عالم توانی زندگی کردن که با خلق نکو رام تو گردد شیر آجامی