زمان رسید

معنی کلمه زمان رسید در فرهنگستان زبان و ادب

{arrival time} [ژئوفیزیک] 1. لحظۀ رسیدن موج لرزه ای به ایستگاه لرزه نگاری 2. بازۀ زمانی رسیدن موج لرزه ای از چشمه به گیرنده

معنی کلمه زمان رسید در ویکی واژه

۱. لحظۀ رسیدن موج لرزه‏ای به ایستگاه لرزه‏نگاری

جملاتی از کاربرد کلمه زمان رسید

شادند اهل عالم و هنگام شادیست کاندر زمانه مهدی آخر زمان رسید
بر تو زبان اهل زمانه دعاگر است جود و سخای تو چو باهل زمان رسید
علی خامنه‌ای، رهبر ایران با درخواست احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی برای تمدید مدت زمان رسیدگی به شکایات انتخابات به مدت پنج روز دیگر موافقت کرده‌است.
گویی زمان رسید که از هیضه قی کند کز حد بشد ز خوردن خلق امتلای خاک
ای حجه زمانه دل ما به جان رسید تعجیل کن که فتنه ی آخر زمان رسید
ارگاسم در زنان طی یک روند اوج‌گیری و یک روند تخلیه صورت می‌گیرد، به شکلی که مدت زمان خاصی را نمی‌توان برای رسیدن به آن مشخص کرد. مدت زمان رسیدن زنان به ارگاسم از ده تا بیست دقیقه بین اشخاص مختلف متغیر است. عموماً این عمل با جمع‌شدگی عضلات همراه است.
دو تفاوت عمده بین ماشین‌های تورینگ معمولی و ماشین‌های تورینگ استدلالی ساده وجود دارد. اول آنکه حتی ماشین‌های تورینگ استدلالی عملکرد بسیار بیشتر از ماشین‌های تورینگ قراردادی دارند؛ و دوم آنکه ماشین تورینگ قراردادی همیشه به طور قطعی (با رسیدن به حالت نهایی) زمان رسیدن به نتیجه را مشخص می‌کند در حالی که یک ماشین تورینگ استدلالی ساده در برخی موارد (مثلاً وقتی که چیز را محاسبه می‌کند که با ماشین تورینگ ساده قابل محاسبه نمی‌باشد) قادر به مشخص کردن این نتیجه نمی‌باشد.
و هُوَ مولانا حسن بن محمد. مولد و منشاء ایشان دیار مذکور. و به صفات حمیده در آن دیار مشهور است و در عنفوان شباب علوم عربیه و ادبیه را از فضلا و علمای معاصرین اکتساب فرموده. و مراحل سلوک نیز پیموده. به صحبت مشایخ و اکابر زمان رسیده و مؤانست ایشان را گزیده. صحبتش اتفاق نیفتاده بعضی از اشعارش شنیده شد و از آن جمله است:
زمانی که زنجیره‌ای از پاسخ درخواست و سیستم زیر تست دریافت می‌شود عکس لحظه ای گرفته شده و آنها بر اساس زمان رسیدن ارزیابی می‌شوند.
به عنوان یک محیط اجرایی ناهمگام جاوااسکریپت، نود جی‌اس برای ساختن برنامه‌های کاربردی مقیاس‌پذیر تحت شبکه طراحی شده. در مثال «سلام، دنیا!» که در ادامه آورده شده، تعداد زیادی اتصال به صورت هم‌زمان رسیدگی می‌شوند. با برقراری هر اتصال، بازخوان صدا زده می‌شود.
نقل است کتاب کافی به محضر امام زمان رسیده و مورد تحسین او قرار گرفته و وی دربارهٔ کافی گفته‌است: الکافی کاف لشیعتنا: کتاب کافی برای شیعیان ما کفایت می‌کند. مجلسی اول گفته‌است که ممکن است کتاب به نظر امام زمان رسیده‌باشد و سید نعمت‌الله جزایری آن را قریب [نزدیک به حقیقت] دانسته‌است. البته جمله مذکور سند محکمی ندارد و بسیاری از رجال‌شناسان نیز این سخن را رد می‌کنند. سید ابوالقاسم خویی در صحت انتساب این جمله به امام زمان تردید کرده‌است.
شمس حسام برهان آن سیف گوهری کو را سری زگوهر سیف زمان رسید
در سال ۱۵۳۴ این چهار مرد به نام‌های کابزا د واکا، آندرس دورانتس د کارانزا، آلونسو دل کاستیلو مالدونادو و آزموری از اسارت گریختند و به سمت غرب، یعنی به طرف تگزاس امروزی و شمال مکزیک سفر کردند. آنها جزء اولین اروپایی‌ها و آفریقایی بودند که وارد غرب آمریکا شدند. از زمان رسیدن به فلوریدا و بعد از پیاده‌روی حدود ۲۰۰۰ مایل، سرانجام آنها به یک اقامتگاه اسپانیایی در سینالوآ رسیدند و سپس بعد از پیمودن ۱۰۰۰ مایل به سمت جنوب، به مکزیکوسیتی رفتند.
نقش بقا چو جلوه‌گری یافت از ازل منشور بخت او ز ابد آن زمان رسید
گزیده‌ای از قطعهٔ مازورکا در فا مینور (۱۸۴۹)، اپوس، ۶۸، اثر فردریک شوپن، میزان ۱ تا ۴، با هفتم نمایان (رنگ قرمز) که هفتم آکورد، به وضعیت مطبوعی در آن زمان رسیده بود.
اینک ظهور مهدی آخر زمان رسید زین رایت یزید نگونسار کرده است
دشنام به قلتبان رسیده‌ست خود را بکش این زمان رسیده‌ست
شوری چو شور حشر، به پا شد به کربلا بر تربت پدر، چو امام زمان رسید