ریجن

ریجن

معنی کلمه ریجن در لغت نامه دهخدا

ریجن. [ ج َ ] ( اِخ ) دهی از بخش مرکزی شهرستان کاشان. دارای 220 تن سکنه است و آب آن از قنات و محصول عمده آنجا غلات و پنبه و تنباکو و صیفی و صنایع دستی زنان قالیبافی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

معنی کلمه ریجن در فرهنگ فارسی

ده از بخش مرکزی شهرستان کاشان

معنی کلمه ریجن در دانشنامه عمومی

ریجن روستایی در دهستان کویرات بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۸۴ نفر ( ۲۲۲خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه ریجن

آچه تامیانگ ریجنسی ۱٬۹۳۹ کیلومترمربع مساحت و ۲۳۴٬۶۱۱ نفر جمعیت دارد.
در ژانویه ۲۰۲۰، ریجنسی انترتینمنت ساخت فیلمی بدون عنوان به نویسندگی و کارگردانی دیوید او. راسل و بازی کریستین بیل را اعلام کرد و انتظار می‌رود فیلمبرداری آن در آوریل آغاز شود. در ماه فوریه، مارگو رابی و مایکل بی. جردن به عنوان بازیگر معرفی شدند، اما دومی پیش از شروع تولید به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی از فیلم کناره‌گیری کرد. جان دیوید واشینگتن در ماه اکتبر به عنوان جانشین جردن انتخاب شد. طبق گزارش‌ها، جنیفر لارنس برای نقش رابی در نظر گرفته شده بود، در حالی که جیمی فاکس برای نقش جردن در نظر گرفته شده بود. دیگر گروه بازیگران بین ژانویه و ژوئن ۲۰۲۱ اعلام شدند.
صدفْ دیمه که با دُرّ یک‌جا دریجنْ شه سوته دل رهْ دیمه که آتش پیچنْ
در سال ۱۸۸۹، در ۱۹ سالگی، آلیس وارد خدمات دولتی شد و بعداً به دفتر حسابدار عمومی در اداره پست عمومی لندن منصوب شد. آلیس اوقات فراغت خود را به دستور فردریک برادرتون مایر در کلیسای کوچک ریجنت پارک و بعداً کلیسای مسیح در لمبث اختصاص داد.
آکرون فرزند زنون، یکی از برجسته‌ترین پزشکان یونان باستان بود که در آگریجنتو چشم به جهان گشود. تاریخ تولد دقیق او معلوم نیست. اما گمان می‌رود هم‌دوره امپدوکلس باشد. او از سیسیل به آتن رفت و یک مدرسه فلسفه باز کرد.
آرنان میلشان (عبری: ארנון מילצ'ן‎؛ زادهٔ ۶ دسامبر ۱۹۴۴) تهیه‌کننده اهل اسرائیل است. وی تاکنون تهیه‌کنندهٔ بیش از ۱۳۰ فیلم بلند بوده است. او شرکت ریجنسی انترتینمنت را در سال ۱۹۹۱ تأسیس کرد.
ته دولت و ته سعادتِ صراحی ته می‌پیاله ریجنْ، سی سَرْ به شاهی
در سال ۱۸۱۷، الیو نامه ای به شاهزاده ریجنت نوشت که در راستای آن، ادعا می‌کرد دختر حقیقی شاهزاده هری، دوک کامبرلند است. [نیازمند منبع] در واقع دختر شاهزاده خانم الیو پین خالهٔ او بود. او از شاهزاده درخواست کمک مالی کرد. وی در دادخواستی به جورج سوم، ادعا کرد که دختر طبیعی دوک کامبرلند، برادر پادشاه است.
از تاریخ دوران اولیه آگریجنتو اطلاعات اندکی در دست است. ظاهراً این شهر به سرعت رشد کرد و به اوج شکوفایی و قدرت چشم‌گیری رسید. مع‌هذا قبل از آنکه در ۵۷۰ قبل از میلاد در یوغ استبداد فالاریس جبار گرفتار آید، مدتی، اما نه چندان زیاد، طعم آزادی را چشید.
اگریجنتو از این ضربت مهلک هرگز قامت راست نکرد. مع‌هذا اهالی فراری آن بر اساس پیمان صلح داینوسیوس از جانب کارتاژها، اجازه یافتند، به آنجا بازگردند و ویرانه‌های شهر را تحت تبعیت دولت کارتاژ، بشروط آنکه استحکامات نظامی آن بازسازی نشود، اشغال کنند. ظاهراً برای بسیار این اجازه مزیتی به‌شمار آمده باشد.
وارنگْ بٰا پیازْ اوُخرنْ، مِهْرْ اندیجنْ نَرْگسْ به فراقِ دِ چشْ ته، وریجنْ
مجنون کوئه که خون بلا چش ریجن؟ فلک همه‌ی خاک ره به ریجن ریجن
سنْبلْ دیمه که با سرخه گل آمیجنْ زنگی دیمه که سرخه گلِ سَرْ ریجنْ
این استان دارای ۴۳ شهرستان یا کُمونِه (در جمع کُمونی) است و مرکز آن شهر آگریجنتو می‌باشد.
از دیگر شهرهای مهم استان آگریجنتو می‌توان به ژاکا، کانیکاتی، فاوارا، لیکاتا و پورتو ایمپیدوکلِه اشاره نمود.