رضایت بخش

معنی کلمه رضایت بخش در لغت نامه دهخدا

رضایت بخش. [ رِ ی َ ب َ ] ( نف مرکب ) رضایت بخشنده. راضی کننده. ( فرهنگ فارسی معین ). مورد رضایت. راضی کننده : کار فلانی رضایت بخش است. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه رضایت بخش در فرهنگ معین

( ~. بَ ) [ ع - فا. ] (ص فا. ) راضی کننده ، رضایت بخشنده .

معنی کلمه رضایت بخش در فرهنگ فارسی

( صفت ) رضایت بخشنده راضی کننده .

معنی کلمه رضایت بخش در ویکی واژه

soddisfacente
راضی کننده، رضایت بخشنده.

جملاتی از کاربرد کلمه رضایت بخش

از جمله مشخصه‌های جامعه‌ای که فیلیپ کی. دیک ترسیم کرده، می‌توان به دستگاه روحیه ساز∗ اشاره کرد. دستگاهی که با دادن هر کد خاص به آن روحیه انسان را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال کدهایی برای اشتیاق به تماشای تلویزیون فارغ از اینکه چه برنامه‌ای در حال پخش است! یا احساس احترام رضایت بخش نسبت به برتری درک و فهم شوهر در همه زمینه‌ها! را می‌توان نام برد.
اگرچه یک دمای ثابت می‌تواند رضایت بخش باشد ولی رضایت، «پدیدهٔ آلیستزیا» معمولاً بوسیلهٔ تغیر حواس ایجاد می‌شود. مدل‌های تطبیقی آسایش بیشتر سبب طراحی انعطاف‌پذیر در ساختمان‌های دارای تهویه، به‌طور طبیعی با شرایط درونی ساختمان تغییر می‌کند. چنین ساختمان‌هایی از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و این پتانسیل را دارند که ساکنانشان رضایت بیشتری داشته باشند.
در ۱۹۸۴ وی رئیس فیلارمونیک لوس آنجلس شد و در ۱۹۸۵ موقعیت رسمی تری پیدا کرد. زمانی که پره‌وین موسیقی رضایت بخشی با ارکسترش داشت دیگر رهبرها شامل کورت ساندرینگ، سیمون راتل و اسا پکا سالونن موقعیت بهتری در گیشه داشتند.
ایالات متحده دفتر دیوان محاسبات آمریکا در ۲ سپتامبر۲۰۰۷ گزارش داد که دولت عراق تنها به سه معیار از هجده معیار ایجاد شده توسط کنگره ایالات متحده در ژانویه ۲۰۰۶ را دست یافته‌است. گزارش دو مرکز دیگر از سنجش پیشرفت در عراق، یک تخمین اطلاعاتی ملی و ارزیابی کمیسیون مستقل ژنرال بازنشسته جیمز ال جونز برای کنگره در پاییز۲۰۰۷ منتشر شد. یواس‌ای تودی یافته‌ها را مقایسه کرد. نیویورک تایمز همچنین این کار را کرد. دیوان محاسبات (آمریکا) اظهار داشت که دولت عراق از ۳۰ اوت۲۰۰۷ ۱۱مورد از ۱۸معیار را رعایت نکرد. در ۱۴ سپتامبر کاخ سفید نظرسنجی پیشرفت «رضایت بخش» را در ۹مورد از ۱۸معیار گزارش کرد.
تلاش‌های زیادی برای ساخت دوباره این آتش انجام شده ولی تاکنون هیچ فرمول رضایت بخشی درست نشده‌است.
از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵، فساد اداری و داده‌های جزئی به شیوه رایج در بین بوروکراسی برای گزارش اهداف و سهمیه‌های رضایت بخش در نتیجه بحران وارد شد. با شروع سال ۱۹۸۶، میخائیل گورباچف تلاش کرد با پیشروی به سمت یک اقتصاد سوسیالیستی مبتنی بر بازار، مشکلات اقتصادی را برطرف کند. سیاست‌های گورباچف در مورد پرسترویکا نتوانست اقتصاد جدید اتحادیه جماهیر شوروی را دوباره زنده کند. در عوض، فرایندی از تجزیه سیاسی و اقتصادی با فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به اوج خود رسید.
عروسی سلطنتی مجلل با پرنسس ماریا رومانی به منظور تحکیم اتحاد با رومانی، یک «ملت پیروز» در جنگ جهانی اول بود که مانند یوگسلاوی با کشورهای شکست خورده مانند مجارستان و بلغارستان اختلافات ارضی داشت. برای اسکندر، عروسی سلطنتی به ویژه رضایت بخش بود، زیرا اکثر خانواده‌های سلطنتی اروپا در آن شرکت کردند، که نشان داد خانه کاراجورجویچ، خانواده ای دهقانی که به خاطر سلاخی خانه رقیب اوبرنوویچ در سال ۱۹۰۳ مورد نفرت بودند، در نهایت مورد پذیرش قرار گرفتند. بقیه خانواده سلطنتی اروپا
باید بین اسپریتزر و «نوشیدنی‌های آب میوه» تمایز قائل شد. کیفیت گاه پایین نوشیدنی‌های اخیر در گزارشی توسط استیفتونگ وانتست در آوریل ۲۰۰۷ تأیید شد که در آن تنها یک نوشیدنی آب میوه درجه «رضایت بخش» را دریافت کرد، در حالی که محصولات دیگر «ضعیف» ارزیابی شدند. استیفتونگ وانتست در درجه اول از محتوای قند بالا، محتوای بسیار کم‌آب میوه و بو و طعم آن انتقاد کرد که به شدت توسط افزودنی‌های معطر مخدوش شده بود.
اقتصاد ترکمنستان از رکود قیمت‌های هیدروکربن در سال ۲۰۱۴ میلادی به بهبود خود ادامه می‌دهد، اما همچنان «در چنگال بدترین بحران اقتصادی خود از دوره بلافاصله پس از استقلال است که تا حدی ناشی از قیمت‌های پایین گاز و تعلیق صادرات به روسیه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و برداشت کشاورزی ضعیف» می‌باشد. قربانقلی بردی‌محمداف، رئیس‌جمهور سابق، در جلسه کابینه وزیران در ۱۱ مارس ۲۰۲۱، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را رضایت بخش خواند. هنگام بحث در مورد بودجه دولت ۲۰۲۱، او خاطرنشان کرد که سال ۲۰۲۱ مانند سال ۲۰۲۰ به همان میزان «مشکل» خواهد بود.