رد اعتبار

معنی کلمه رد اعتبار در فرهنگستان زبان و ادب

{accreditation disapproval} [مهندسی مخابرات] در مورد سامانه ای اِعمال می شود که فاقد الزامات امنیتیِ مندرج در طرح امنیت است؛ چنین سامانه ای اگر در حال راه اندازی باشد، برای آغاز بهره برداری تأیید نمی شود و اگر در حال بهره برداری باشد، بهره برداری از آن متوقف می شود

معنی کلمه رد اعتبار در ویکی واژه

در مورد سامانه‏ای اِعمال می‌شود که فاقد الزامات امنیتیِ مندرج در طرح امنیت است؛ چنین سامانه‏ای اگر در حال راه‏اندازی باشد، برای آغاز بهره‏برداری تأیید نمی‌شود و اگر در حال بهره‏برداری باشد، بهره‏برداری از آن متوقف می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه رد اعتبار

خاکساری پیش مغروران ندارد اعتبار ذره باش، اما اسیر آفتاب ما مباش
گرمی بد گوهران، چندان ندارد اعتبار سنگ آتش میدهد اول گداز شیشه را
زبن گرد اعتبار مچین دستگاه ناز بر یکدگر چو سایه فتد تل نمی‌شود
گفتگویی کز غرض باشد، ندارد اعتبار عیش را دیوانه دارد، عاقلان دل خوش کنید
سیدا در شهر ما خودبین ندارد اعتبار ره مده در صحبت خود زینهار آئینه را
گر به ظاهر گریه بلبل ندارد اعتبار دامن خود را به این امید، گل وا می‌کند
لطف معنی بیش ازین بیدل ندارد اعتبار از خیال نازکت بوی‌گل انشاکردنی‌ست
موضوع اعلام جرم به عملکرد اعتبار در خصوص کشت پنبه در خراسان در دوران وزارتش مربوط می‌شد. قوام‌السلطنه پس از بازگشت به سفر مسکو، لطفی را که از قضات بلندپایه بود برای تحقیق در این زمینه به خراسان فرستاد و در گزارشی که لطفی تهیه کرد، اتهامات وارده بر اعتبار را وارد ندانست و علی هیئت دادستان کل کشور نیز او را قابل پیگرد ندانست. قوام‌السلطنه نیز در نامه‌ای به اعتبار از اتهاماتی که به او زده شده بود، ابراز تأسف کرد.
ابن ادریس حلی (۱۱۴۰–۱۲۰۰ م)، با گرایش عقل گرایانه خود، در السرائر خود به تفصیل فقه شیعه پرداخت. ابن ادریس با رد اعتبار حدیث منفرد، قوه عقلی (عقل) را چهارمین منبع حقوق در استنباط موازین حقوقی قبل از قرآن و حدیث بیان کرد. محقق حلی (۱۲۷۷–۱۲۰۳م)(۶۷۶–۶۰۲ق) اجتهاد و قیاس (قیاس) را به فقه آورد. اجتهاد باعث پویایی در قوانین شیعه شد.
جهان پیشم ندارد اعتباری که با کس کی به سر برد او وفا را؟
گوبلنداقبال را بر وعده اودل مبند عهدوپیمان نکو رویان ندارد اعتبار
در زمانی که در کلاودن بود، کمبل درگیر رسوایی به نام " رسوایی تاپلو " بود که شامل اتهامات مربوط به روابط، عدم صداقت، رفتار نامناسب، مستی، و پرکاری پرستاران بود که همه به اقدامات کمبل مربوط نمی‌شد. کمبل و چارلز گورل از پست‌های خود عزل شدند. گورل و مرد دیگری متعاقباً خودکشی کردند. کمبل در حالی که او سعی می‌کرد اعتبار از دست رفته را بازگرداند، گفت که "بدترین جنگ‌ها همه در سنگر نیست". اوسلر معتقد بود که با کمبل به ناحق برخورد شده و در پاسخ، تهدید به استعفا کرد. بحث در مورد این رابطه در خانواده اسلر ممنوع بود.
خسرو قشقایی ۱۳۵۹ (منتخب مجلس اول که با رد اعتبار نامه مواجه شد)
یارب نقاب کس ندّرد اعتبار پوچ از یک حباب قالب دریای من تهی‌ست