راگون

معنی کلمه راگون در لغت نامه دهخدا

راگون. [ گُن ْ ] ( فرانسوی ، اِ ) ( اصطلاح جانورشناسی ) شکل اولیه اسفنجهای سیلیسی. رجوع به جانورشناسی عمومی دکتر فاطمی ص 336 شود.

معنی کلمه راگون در فرهنگ فارسی

شکل اولیه اسفنجهای سیلیسی

جملاتی از کاربرد کلمه راگون

قوانین لغو منشور در سال ۱۷۰۷ در والنسیا و آراگون، در سال ۱۷۱۵ در مایورکا و سایر جزایر بالئاریک (به استثنای منورکا، که در آن زمان تحت مالکیت پادشاهی بریتانیا بود) و سرانجام در کاتالونیا در ۱۶ ژانویه ۱۷۱۶ اعلام شد.
او همسر لویی آراگون، شاعر سورئالیست اهل فرانسه است.
برداشت نسخه سینمایی از روی داستان الدست همانند جلد اول سری وراثت یعنی اراگون یک سال پس از اکران آن، ابتدا در سال ۲۰۰۷ مطرح بود اما این موضوع به دلایلی کنسل شد. در سال ۲۰۱۲ یکبار دیگر بحث ساخت فیلم از سر گرفته شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه خیمناستیک تاراگونا، باشگاه فوتبال رئال بتیس، و باشگاه فوتبال سابادل اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه خیمناستیک تاراگونا و باشگاه فوتبال بارسلونا بی اشاره کرد.
آراگونیت اولین بار در سال ۱۷۹۷ در مولینا د آراگون در ۲۵ کیلومتری آراگون در اسپانیا کشف شد و به همین دلیل هم نام آن آراگونیت انتخاب شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سموراگون اشاره کرد.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم اراگون و مکانی برای تنها مردن اشاره کرد.
ز گَرد مرکبان‌ گردد هوا چون ابر قیراگون ز خون پردلان‌گردد زمین چون‌کان بهرامن
این فضاپیما در ۳۰ مه ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد و برای اولین بار دو فضانورد سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) با یک فضاپیمای خصوصی راهی مدار زمین شدند. داگلاس جی. هارلی و روبرت ال. بهنکن بعد از ظهر شنبه به وقت شرق آمریکا سوار بر کپسول دراگون با موشک شرکت اسپیس‌اکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شدند. سفر آنها به ایستگاه بین‌المللی فضایی (آی‌اس‌اس) ابتدا قرار بود چهارشنبه انجام شود که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی عقب افتاد.