رئوف

معنی کلمه رئوف در لغت نامه دهخدا

رئوف. [ رَ ] ( ع ص ) رؤوف. رجوع به رؤوف شود.

معنی کلمه رئوف در فرهنگ معین

(رَ ) [ ع . ] (ص . ) = روؤف : مهربان ، مشفق .

معنی کلمه رئوف در فرهنگ عمید

مهربان، مشفق، بسیار مهربان.

معنی کلمه رئوف در فرهنگ فارسی

( صفت ) مهربان مشفق .
رووف

معنی کلمه رئوف در فرهنگ اسم ها

اسم: رئوف (پسر) (عربی) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: ra’uf) (فارسی: رئوف) (انگلیسی: rauf)
معنی: بسیار مهربان، بخشنده، با محبت، از نام های خداوند مهربان، مهربان

جملاتی از کاربرد کلمه رئوف

واژه «رحیم» نیز ۱۱۵ مرتبه تکرار شده. رشاد خلیفه برای رفع این مشکل مدعی شده دو آیه آخر سوره توبه، که در وصف کسی جز خداوند (محمد) است و با «رئوف رحیم» ختم می‌شود، جعلی بوده و بعدها توسط یاران محمد به قرآن افزوده شده‌است. (مورد چهارم از جدول فوق*).
شهر صحنه به عنوان مرکز ستاد فرماندهی مهاجرین انتخاب شده و نظام‌السلطنه در آنجا مستقر شد. انتخاب کرمانشاه بدین سبب بود که این شهر به عثمانی‌ها نزدیک بود و امکان حمایت عثمانی از مهاجرین و دولت آن‌ها فراهم بود. از سوی دیگر کرمانشاه پایگاه آلمانی‌ها در غرب ایران به‌شمار می‌رفت و شونمان دیپلمات آلمانی که در کرمانشاه اقامت داشت مأمور حل اختلافات عشایر کرد با نیروهای عثمانی به منظور اقدام مشترک علیه نیروهای روسیه بود. ایل سنجابی از ورود رئوف‌بیگ فرماندهٔ نیروهای عثمانی به کرمانشاه جلوگیری می‌کرد و دیپلمات‌های آلمانی به عنوان میانجی میان این دو نیرو عمل می‌کردند.
فردی به نام ملا عبدالرئوف خادم که به عنوان رهبر شورشیان داعش در افغانستان لقب گرفت که پس از مدتی فعالیت نیمه‌آشکار در مناطق جنوبی افغانستان کشته شد، البته برخی ادعا کردند وی به دست نیروهای نظامی آمریکایی کشته شده‌است.
برم پناه به درگاه کردگار کریم فانه لرئوف وللعباد غفور
محمد یاسر عبد الرحمن عبد الرئوف عرفات القدوة الحسینی (۴/۲۴ اوت ۱۹۲۹ – ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴) که عموماً با نام یاسر عرفات یا کنیه أبو عمار شناخته می‌شود، رهبر سیاسی فلسطینی بود. او از ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۴ رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین و از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. عرفات همچنین یکی از اعضای بنیان‌گذار حزب سیاسی فتح بود که از ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۴ رهبری آن را بر عهده داشت. او از لحاظ ایدئولوژیک ملی‌گرا و سوسیالیست عربی بود.
تشریف داد ذات ترااز صفات خویش گاهی کریم وگاه رئوف وگهی رحیم
از قضا لطف نسیم آن نالهٔ جانسوز را برد سوی بید و در قلب رئوفش جا گرفت
للّه الحمد قادر متعال بر خلایق رئوف در همه حال
رئوف پرستار فرمانده وشخصیت مشهور سیاسی نظامی حزب کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران،
عباس هنربخش رئوف، حجت‌الله شهسواری، ابوالفضل زارع «مبانی متالورژی فیزیکی و علم مواد» ، انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر، ۱۳۸۵
این کتاب با تصحیح بشار عواد معروف و عماد عبدالسلام رئوف در سال ۱۹۹۷ میلادی در بیروت چاپ شد. نسخه فارسی این کتاب با نام حوادث الجامعه؛ رویدادهای قرن هفتم هجری (شابک ۹۶۴-۷۸۷۴-۰۰-۶) با ترجمه عبدالمحمد آیتی در سال ۱۳۸۱ در تهران به چاپ رسید.
که از بس به خلق خداوند بود به نام خود او را رئوف و رحیم
برخی از تلاش‌های اسلامی‌سازی با مقاومت روبرو شد. زمانی که عبدالرئوف الحلبی، قاضی دادگاه عالی فلسطین، به وکلای زن دستور داد تا در دادگاه روسری به سر کنند، وکلای دادگستری با شبکه‌های تلویزیونی ماهواره ای از جمله العربیه تماس گرفتند تا اعتراض کنند و باعث شد وزارت دادگستری حماس این دستورالعمل را لغو کند.
در سال ۲۰۰۴ میلادی، فیلم اسکندر به کارگردانی الیور استون ساخته شد که در آن ایرانیان به طرز منفی و نادرستی به تصویر کشیده شده‌اند. و همچنین برخی مورخان ایرانی به غیر تاریخی بودن این فیلم و اینکه به نفع اسکندر این فیلم را ساخته‌اند و چهرهٔ او را شخصی رئوف و با گذشت نشان می‌دهند اعتراض کردند، از جمله این که نبردهای اسکندر با داریوش سوم را به‌طور خلاصه و با شجاعتهای اسکندر نشان داده‌اند.
شکر و سپاس مر آن رئوف رحیمی را که موجودات را از ظلمت خانۀ نابود به صحرای وجود آورد و سوختگان آتش فراق را به زلال وصال کرم بنواخت و سرگشتگان محبوس سجن عناصر اربعه را به شراب فیض و تجلی از نار مطلعۀ بر قلوب ایمن گردانید.
سرلشکر شیرکو رئوف گفت که نیروهای پیش‌مرگ در پایگاه نظامی تل الورد و دیگر مراکز نظامی منطقه الرشاد در ۲۵ کیلومتری جنوب‌غربی استان کرکوک مستقر شده‌اند تا خلأ امنیتی ناشی از عقب‌نشینی نیروهای تیپ ۱۲ ارتش عراق از این منطقه را برطرف سازند.
آری آری چو تویی حجت یزدان باید که کریمی و رحیمی و رئوفی و عطوف
رحیم است و رحمان رئوف و رشید ولی است و والی ودود و وحید
مهیمنا ملکا قادرا خداوندا تویی رئوف ورحیم وعفو وغفارم
ندی آمد بدو ز ربّ رئوف که کنیدش در آن مکان موقوف