دکوراسیون

معنی کلمه دکوراسیون در لغت نامه دهخدا

دکوراسیون. [ دِ ک ُ یُن ْ ] ( فرانسوی ، اِ ) در اصطلاح نمایشنامه و سینما، فن تزیین صحنه نمایش یا سینما. عمل تزیین. || منظره یک صحنه. || عوامل تزیینی و اشیاء لازم در یک صحنه. ( از فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه دکوراسیون در فرهنگ معین

(دِ کُ یُ ) [ فر . ] (اِ. ) ۱ - عمل تزیین ص حنة نمایش یا سینما. ۲ - منظرة یک صحنه .

معنی کلمه دکوراسیون در فرهنگ عمید

۱. (سینما، تئاتر ) تزئین صحنۀ تئاتر یا سینما.
۲. تزئینات داخلی ساختمان.

معنی کلمه دکوراسیون در فرهنگ فارسی

آرایش، آراستگی، زینت، زیور، نمایش مناظر
( اسم ) ۱ - فن تزیین صحنه نمایش یا سینما عمل تزیین . ۲ - منظره یک صحنه . ۳ - عوامل تزیینی و اشیای لازم در یک صحنه

معنی کلمه دکوراسیون در ویکی واژه

عمل تزیین ص حنة نمایش یا سینما.
منظرة یک صحنه.

جملاتی از کاربرد کلمه دکوراسیون

دکوراسیون نظامی از زمان پادشاهی کهن مصر به وجود آمد و بعدها توسط اقوام سلت‌ها و روم باستان نیز مورد استفاده بود. این دکوراسیون، در زمان قرون وسطی با سنگ‌های قیمتی نیز منقش شد.
شیشه‌های دکوراتیو ابزاری بسیار مهم در دنیای دکوراسیون داخلی و خارجی هستند و برای افزایش جذابیت و زیبایی محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
شرکت آرمانی به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل لوازم فشن، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، دکوراسیون، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می‌پردازد.
4. استفاده در درب‌ها و پنجره‌ها: از شیشه‌های دکوراتیو برای دکوراسیون درب‌ها، پنجره‌ها، پنل‌ها، و حتی ایجاد انواع مشعل‌های دکوراتیو استفاده می‌شود. این مصارف بصری و زیبایی به فضاها جلب توجه می‌کنند.
از یونولیت در سردخانه‌ها، شرکت‌های شیلات (با عنوان یخدان) برای حمل فراورده‌های شیلاتی مانند ماهی و میگو استودیوهای صدا برداری و ایزولاسیون صدا در فضاهای دارای آلودگی‌های بالای صوتی و همچنین ساخت ماکت، تابلوهای تبلیغاتی موقت و دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود از استایروفوم در صنعت ساختمان در اندازه‌های مختلف و استاندار به عنوان بلوک‌های سقفی استفاده می‌شود.
آرامگاه سنجر به بلندی ۲۷ متر و به طول و عرض ۱۷ متر گسترده‌است. دیوارهای آن به بلندی ۱۴ متر هست و دکوراسیون خاصی ندارد. این آرامگاه قبلاً یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب داشته‌است. آرامگاه سنجر بخشی از یک مجموعه بزرگتر و متشکل از یک مسجد و قصر بوده و دارای یک حیاط وسیع است.
این برنامه اقتباسی از نسخه فرانسوی یک مسابقه تلویزیونی است که از نظر دکوراسیون و گرافیک شباهت زیادی به نسخه آمریکایی آن دارد.