دریافت‌کننده

معنی کلمه دریافت‌کننده در فرهنگستان زبان و ادب

{recipient} [زبان شناسی] حالت معنایی گروه اسمی جانداری که نتیجۀ فعل به او می رسد

معنی کلمه دریافت‌کننده در ویکی واژه

حالت معنایی گروه اسمی جانداری که نتیجۀ فعل به او می‌رسد.

جملاتی از کاربرد کلمه دریافت‌کننده

وی همچنین دریافت‌کننده نشان لژیون دونور بود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به افسون، سینما پارادیزو، معجزه در سنت آنا، زن و دریافت‌کننده جاسوس بود اشاره کرد.
پرسلی در سال ۱۹۶۳ یکی از شش دریافت‌کنندهٔ جایزه زن فدرال بود که به کارمندان حرفه‌ای فدرالی اهدا می‌شد که در برنامه‌های محول‌شده به خود، سهم قابل توجهی داشتند. در سال ۱۹۶۴، لیدی برد جانسون دوباره پرسلی را به کاخ سفید دعوت کرد تا در یک مهمانی ناهار به نقش زنان دربارهٔ برنامهٔ فضایی به گفتگو بپردازند. در سال ۱۹۶۶، او ریاست یک پانل را در کنفرانس بالستیک موشک‌های هدایت‌نشده در ال پاسو، تگزاس بر عهده داشت. پرسلی در سال ۱۹۸۱ موفق به دریافت جایزهٔ مری میلدرد سالیوان[ت] از انجمن فارغ‌التحصیلان ارسکین شد.
دریافت احترام از محیط پیرامون و افراد جامعه به این معنا است که فرد دریافت‌کننده احترام به احتمال زیاد نه تنها از «نیش‌ها» و تهدیدات احتمالی گروه احترام‌گذار در امان خواهد ماند بلکه ممکن است بتواند بر یاری این گروه در تأمین امنیت اجتماعی و فردی خود نیز تا اندازه‌ای حساب کند. بنابراین غریزه بقا حکم می‌کند که افراد به‌طور معمول به دنبال کسب احترام باشند.
او در حال حاضر عضور باشگاه والیبال شهرداری ورامین است. کشاورزی با پیکان در مسابقات باشگاه‌های جهان به عنوان یکی از بهترین دریافت‌کننده‌ها معرفی شد.
بیمارستان میثاق سوئدی در شیکاگو دریافت‌کننده هدیه ۴ میلیون دلاری از یک ایرانی خیّر دیگر بود.
در رمزگذاری کلید عمومی، کلید رمزگذاری به منظور استفاده و پنهان کردن پیام‌ها به آگاهی عمومی گذاشته شده‌است. درحالی‌که فقط طرف دریافت‌کننده به کلید رمزگشایی که پیام‌ها را قابل خواندن می‌کند دسترسی داشته‌است.
کناره‌های فلزی (فقط در این سری ۴ تکه) همانند سری‌های قبل نقش دریافت‌کننده آنتن و سیگنال تلفن‌همراه را دارند.
او دریافت‌کنندهٔ بورسیهٔ رودز (۱۹۹۲) است. او همچنین برای کتاب هابز و دو چهره اخلاق برندهٔ جایزه بهترین کتاب سال ۲۰۱۹ از انجمن فلسفه کانادا شده است.
او فرزند والیبالیست سابق، ریکاردو می‌کیه‌لتو[یادداشت ۱] است و والیبال را در فصل ۱۶–۲۰۱۵ در تیم جوانان ترنتینو آغاز کرد و با این تیم در رقابت‌های سری دی، سری سی[یادداشت ۲] و سری بی شرکت جست و در بادی امر پُست او میان لیبرو و دریافت‌کننده‌قدرتی در نوسان بود تا اینکه در پُست دوم تخصص یافت.