در موتور

معنی کلمه در موتور در فرهنگستان زبان و ادب

{bonnet, hood , alligator hood} [قطعات و مجموعه های خودرو] بخش متحرکی در بدنۀ خودرو که با لولا باز و بسته می شود و محفظۀ موتور را می پوشاند متـ . کاپوت

معنی کلمه در موتور در ویکی واژه

بخش متحرکی در بدنۀ خودرو که با لولا باز و بسته می‌شود و محفظۀ موتور را می‌پوشاند

جملاتی از کاربرد کلمه در موتور

آهنرباهای دائمی در دنیای امروز کاربردهای وسیعی در موتورهای الکتریکی، ژنراتورهای برق، بلندگوها، میکروفون‌ها، حافظه‌های ذخیرهٔ اطلاعات و … دارند. بازار جهانی آهنرباهای دائمی در سال ۲۰۱۹ برابر ۱۹٫۲۲ میلیارد دلار ارزیابی شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۷ به ۳۲٫۸۶ میلیارد دلار برسد. لوازم مصرفی و الکترونیک با ۲۶٪ بزرگترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده‌است. بخش خودروسازی و انرژی دیگر بازارهای مهم و رو به رشد آهنرباهای دائمی هستند.
با کمک گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد.
بزرگترین تفاوت موتور القایی و موتور سنکرون این است که در موتور سنکرون جریان روتور به‌طور مستقیم از یک منبع خارجی تأمین می‌شود. این جریان در روتور میدان مغناطیسی تولید خواهد کرد و به دلیل اثر متقابل میدان‌های استاتور و روتور، روتور در جهت میدان دوار استاتور خواهد چرخید.
به دلیل اینکه اسلیت یک عایق خوب الکتریکی – حرارتی است، در اوایل قرن بیستم از آن به عنوان تخته، کلیدهای الکتریکی، و رله در موتورهای بزرگ الکتریکی استفاده می‌شده‌است.
در سال ۲۰۱۸ گوگل تمام موقعیت‌های تبلیغاتی خود را در زیردامنهٔ گوگل ادز جمع‌آوری کرده‌است و کاربران از سراسر دنیا می‌توانند وارد این سایت شده و از خدمات تبلیغاتی گوگل استفاده کنند. یکی از بخش‌های تبلیغاتی، گوگل ادز است که به معنی گذاشتن لینک‌های تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است.
اولین خودروهای برقی کاربردی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. خودروهای برقی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ متداول بودند تا این که تولید این‌گونه خودروها با پیشرفت در موتورهای درون‌سوز و به خصوص استارت الکتریکی خودرو و تولید انبوه خودروهای بنزینی ارزان، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی دوباره خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
فاصلهٔ میان روتور و استاتور «شکاف هوایی» نامیده می‌شود. شکاف هوایی تأثیر مهمی در دستگاه دارد و اغلب در کم‌ترین میزان استفاده می‌شود. این اثر اصلی‌ترین عامل کاهش ضریب قدرت موتر در هنگام کار است. در اثر افزایش شکاف هوایی تلفات شار مغناطیسی افزایش می‌یابد به همین دلیل باید فاصله حداقل باشد. شکاف هوایی بسیار کوچک منجر به سر و صدای و تلفات مکانیکی در موتور می‌شود.
توان تولید شده در موتور خودرو به واسطه سامانه انتقال نیرو از موتور خودرو به چرخ‌های آن منتقل می‌شود. در واقع چرخ‌های خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و به وجود آورنده حرکت خودرو است. آنگاه حرکت تولید شده به وسیله انسان، یا برای جابه‌جایی یا برای کشیدن وسیله دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین به نورافکن های جلو یک صندلی و شیشه ی محافظ باد که در موتورسیکلت ها یافت می شود، مجهز هستند.
علت این بیماری نامشخص است اما به نظر می‌رسد فرایندهای التهابی که در موتور نورونها اتفاق می‌افتد، دلیل بروز آن باشد.