داستان‌نویس

معنی کلمه داستان‌نویس در لغت نامه دهخدا

داستان نویس. [ ن ِ ] ( نف مرکب ) قصه نویس. محرر حکایت. واقعه نویس. سرگذشت نویس. مورخ.

معنی کلمه داستان‌نویس در ویکی واژه

اسم مرکب، اسم فاعل: نویسنده‌ای که به نوشتن داستان (اعم از داستان کوتاه، داستانک و یا رمان) می‌پردازد.

جملاتی از کاربرد کلمه داستان‌نویس

به علاوه در سال ۱۳۸۵ اولین دوره مسابقهٔ داستان‌نویسی علمی‌تخیلی ژنتیک و بیوتکنولوژی برگزار شد.
از میان آثاری که احمد گلشیری ترجمه کرده، مجموعهٔ چند جلدی داستان و نقد داستان است که جلد یکم آن در سال ۱۳۶۸، جلد دوم در سال ۱۳۷۰، جلد سوم در سال ۱۳۷۶، و جلد چهارم در سال ۱۳۷۸ به چاپ رسید و دوازده سال از عمر گلشیری را به خود اختصاص داد. این مجموعه بعدها با بازنگری به سه جلد تغییر یافت و در کلاس‌های گوناگون داستان‌نویسی تدریس شد.
نویسنده با نگاهی خاص به رفتار آدم‌ها، حالات، عکس‌العمل‌ها و درونیاتشان در بستری تعلیق‌آمیز با موقعیت‌های عجیب و شبه سوررئالیستی، پیرنگ داستانی خود را قوام می‌دهد. او با رعایت اصول کلاسیک داستان‌نویسی قصه‌های نسبتا حرفه‌ای تحویل خواننده می‌دهد که چندان هم بی‌شباهت با نمونه‌های غربی‌شان نیستند.
آندری پلاتونوف (روسی: Андре́й Плато́нов) روزنامه‌نگار و داستان‌نویس سوسیالیست و منتقد نظام شوروی (حکومت استالین) بود.

احمد اخوت (زاده ۱۳۳۰ در اصفهان) داستان‌نویس، داستان‌شناس، مترجم و منتقد ادبی است. وی دارای مدرک دکترای زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی است. وی از یاران حلقه ادبی جنگ اصفهان بوده‌است. همچنین وی عضو شورای نویسندگان فصلنامه زنده رود است.

پدر میچل داستان‌نویس و استاد دانشگاه است و نام او را به نام نویسنده آناییز نین گذاشت. او در مزرعه ترلون در شهرستان آدیسون، ورمانت بزرگ شد. وی پس از سفر در دوران کودکی به خاورمیانه، اروپا و آمریکای لاتین، در کالج میدلبری تحصیل کرد.
آنا جکسون (متولد ۱۹۶۷) شاعر، داستان‌نویس و نویسنده غیر داستانی نیوزلندی می‌باشد.
جایزه هنر و ادبیات گمانه‌زن جایزه‌ای ادبی است که سالانه به فعالان عرصهٔ ادبیات علمی-تخیلی، فانتزی، وحشت در ایران داده می‌شود. این جایزه نخستین بار حول مسابقه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی و فانتزی (در حال حاضر مسابقه داستان‌نویسی گمانه‌زن) شکل گرفت که اولین دوره آن در زمستان ۱۳۸۴ برگزار شد.
او را از نویسندگان برجستهٔ ایرانی در سده ۲۰م می‌دانند که ابتکار ویژهٔ داستان‌نویسی داشته وآثارشان راهگشای نسلی نوگرا شد و نفوذشان به اندازه‌ای بود که واقع‌گرایی بر داستان‌نویسی ایرانی چیرگی همیشگی یافت.
وی از سال ۱۳۶۵ به داستان‌نویسی روی آورد. و تاکنون داستان‌هایش در مجلات معتبری، از جمله کارنامه (ماهنامه) ، آدینه، ماهنامه ادبی نوشتا ، عصر پنجشنبه، کلک، ادبستان، گیله وا، سینما و ادبیات چاپ شده‌است.