یکسال

معنی کلمه یکسال در دانشنامه عمومی

یک سال ( به فرانسوی: Une Année ) اولین آلبوم موزیکال گروه کره ای ای پینک است که در ۹ مه ۲۰۱۲ منتشر شد. این آلبوم آخرین همکاری هونگ یوک یانگ با گروه ای پینک بود.
آهنگ "Hush" از این آلبوم به عنوان آهنگ اصلی و برای ترویج آلبوم استفاده شد. آهنگ های "I Got You" و "Sky High" از این آلبوم با همکاری جوکر آماده شدند و ای پینک با شین سادونگ تایگر، سوپر چانگدای و کیم گئون وو هم در این آلبوم همکاری کردند.
آهنگ "April 19th" از این آلبوم در ۱۹ آوریل ۲۰۱۲ به مناسبت اولین سالگرد ای پینک منتشر شد. متن این آهنگ را پارک چورونگ، لیدر ای پینک شخصاً نوشت و اعلام کرد متن این آهنگ حرف های اعضای گروه با طرفدارانشان است.
آهنگ اصلی آلبوم یعنی "Hush" در ۹ می منتشر شد. موزیک ویدئو Hush هم در ۸ می منتشر شده بود و یک ویدئو تمرین رقص این موزیک ویدئو هم در ۱۴ می منتشر شد. ورژن ژاپنی Hush هم بعدها برای آلبوم ژاپنی ای پینک ساخته شد. آهنگ "Bubibu" از این آلبوم هم در ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ منتشر شد و آهنگ "Cat" هم سه روز بعد از آن منتشر شد.

جملاتی از کاربرد کلمه یکسال

استفاده از لینولئیک اسید به مدت یکسال حجم چربی بدن را در افراد سالم دارای اضافه وزن کاهش می‌دهد.
چو یکسال بگذشت او درگذشت پلاش نخست آمد و شاه گشت
ببین مهرت بدین درهای بسته بدو بر، گَرد یکساله نشسته
یکساله فتوح تو ز هفتاد فزون است سال تو هنوز آمده بر نیمهٔ هفتاد
وی در سال ۱۳۸۹ به فولاد نطنز پیوست و پس از یکسال حضور به گیتی پسند رفت.و در فصل ۹۱–۹۲ به لیگ آزادگان صعود کرد. درسال 1392 به تیم دسته دومی کارگر بنه گز پیوست .
به تاریخ یکسال یا بیش و کم به‌دست آوریده‌ست چندین درم
دوران یکسالهٔ اقامت روح‌الله خمینی در قم در فاصله اسفند ۵۷ تا بهمن ۱۳۵۸ که بر اثر عارضه قلبی عازم بیمارستان قلب تهران (شهید رجائی) گردید، دوران تحولات اساسی در نظام سیاسی و اجتماعی ایران بود. در همین مقطع، رفراندوم جمهوری اسلامی و انتخابات خبرگان قانون اساسی و انتخابات نخستین دورهٔ مجلس شورای اسلامی برگزار گردیدند.
عید آمد از یکساله ره با پیک دولت بر درش نبود عجب گر دست شه گوهرفشان شد بر سرش
ای یک شبه وصل از پی یکساله فراق باز آی، اگر تمام شد لایش ما
الساندرو ماستالی (متولد ۷ فوریه ۱۹۹۶) بازیکن فوتبال اهل ایتالیا است که به عنوان هافبک برای تیم یووه استابیا بازی می‌کند. در آغاز فصل ۲۰۱۵–۱۶، او طی یک قرارداد قرضی و یکساله به باشگاه سوئیسی لوگانو نقل‌مکان کرد، اما در ژانویه ۲۰۱۶ به میلان بازگشت.
مدت یکسال میدادش شکر تا بنطق آید شکر ریزد مگر
ژوپه در سال ۲۰۰۴ به دلیل برنامه تأمین مالی غیرقانونی بودجه حزب هم‌زمان با داشتن سمت اجرایی در بخش اقتصادی شهرداری پاریس در دوران شیراک محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر او محکوم به ۱۴ ماه حبس تعلیقی و یکسال ممنوعیت از فعالیت‌های انتخاباتی شد.
و گویند سبب توبه و زهدش آن بود کی گفت با ابوحنیفه نشسته بودم و ابوحنیفه گفت که یا باسلیمان علم جمع کردی گفتم چه باقی ماندست گفت عمل بدان تنم با من منازعت کرد که عزلت گیر، گفتم با ایشان بنشینم و هیچ سخن نگویم بنشستم یکسال و سخن نگفتم و چون مسئلۀ فرا رسیدی من بسخن تشنه تر بودمی از آنک تشنه بآب و سخن نگفتم آنگاه کارش آنجا رسید کی رسید.
مطابق ماده ۸ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی سال ۹۴، شخص مدعی اعسار( مدیون ) باید صورت کلیه اموال خود شامل تعداد یا مقدار و قیمت کلیه اموال منقول و غیر منقول رابه طور دقیق از جمله میزان وجوه نقدی که وی به هر عنوان نزد بانک ها و یا موسسات مالی و اعتباری ایرانی و خارجی دارد، به همراه مشخصات دقیق حساب های مذکور و هچنین کلیه اموالی که او به هر نحو نزد اشخاص ثالث دارد و کلیه مطالبات او از اشخاص ثالث و نیز فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از زمان یکسال قبل از طرح دعوای اعسار به بعد را ضمیمه دادخواست اعسار خود کند.
یکسال و هزار سال می‌باید زیست یک جای و هزار جای می‌باید بود
اسد در مصاحبه ای با تلویزیون ایران گفت که موفقیت این توافق‌نامه برای نجات خاورمیانه از نابودی امری حیاتی است. وی اظهار داشت: مبارزات هوایی یکساله ائتلاف به رهبری آمریکا نتیجه مثبتی نداشته و به گسترش تروریسم و به دست آوردن نیروهای جدید کمک کرده است، اما ائتلاف جدید روسیه، ایران، سوریه و عراق می‌تواند نتایج واقعی کسب کند.
به فرمان پدر یکسال دیگر بیایم بر خط فرمان نهم سر»
افرادی که به مدت یکسال نه سکس داشته‌اند و نه همسر/یار جنسی: ۱۱٫۹٪