یک کم

معنی کلمه یک کم در ویکی واژه

کماة (کمات)
مرد با سلاح، دلاور مسلح ؛

جملاتی از کاربرد کلمه یک کم

ببردندشان بسته دریک کمند همه زار و گریان و بازو به بند
الکساندر بوریسویچ چاکوفسکی، نویسنده روس‌تبار و یک کمونیست افراطی است که در سال ۱۹۱۳ در شهر سنپیترزبورگ به دنیا آمده و در سال ۱۹۹۴ از دنیا رفته است. از وی کارهایی به زبان فارسی ترجمه شده است. وی سالها عضو ارشد اتحادیه نویسندگان شوروی بود و در این مقام بر نشر کارهای فرهنگی حکمیت می‌کرد.
هزار تیر ملامت خریده بر دل ریش مصاف دیده نگردیده بیک کمان قانع!
یک کمیت قابل صرف‌نظر، کمیتی است که اثر آن در مقایسه با سایر کمیت‌های اثرگذار موجود، در حدی کوچک‌تر باشد که با توجه به حد خطای پذیرفته‌شده برای بررسی آثار کمیت‌های دخیل، بدون تأثیر باشد. این مفهوم در فیزیک، مهندسی و نیز تصمیم‌گیری‌های روزمره بسیار کارا است.
اختلال در مهارت‌های اجتماعی چالش‌های بسیاری را برای افراد اوتیستیک ایجاد می‌کند. نقص در مهارت‌های اجتماعی ممکن است منجر به مشکلاتی در روابط دوستانه، روابط عاشقانه، زندگی روزمره و موفقیت شغلی شود. یک مطالعه که سرنوشت زندگی بزرگسالان اوتیستیک را مورد بررسی قرار داد نشان داد که در مقایسه با جمعیت عمومی، افراد اوتیستیک کمتر احتمال دارد که ازدواج کنند، اما مشخص نیست که آیا این نتیجه به دلیل نقص در مهارت‌های اجتماعی، اختلالات فکری یا دلایل دیگری است.
آنالیز وب سایت یک ابزار اندازه‌گیری، جمع‌آوری، پردازش و گزارش از اطلاعات وب برای هدف درک و بهینه‌سازی کاربردهای آن است. به هر حال، آنالیز وب فقط برای اندازه‌گیری ترافیک نیست، اما ابزاری برای بازاریابی و تجارت و ارزیابی و بهبود عملکرد یک وبگاه محسوب می‌شود. نرم‌افزارهای کاربردی آنالیز وب به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا نتیجه کار و کمپین‌های تبلیغاتی خودشان را ببینند؛ و اینکه بعد از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ترافیک به سمت سایت آن‌ها چگونه در حال تغییر است. آنالیز وب شامل اطلاعات تعدا بازدید کنندگان و تعداد دیده شدن صفحات است. این ابزار به اندازه‌گیری ترافیک یک وب سایت و محبوبیت عوام از این سایت کمک می‌کند.
ازان پس ببستند ایرانیان بکینه یکایک کمر بر میان
ای زلف تو یک کمند و بل پنجه شست سر تا به قدم پیچ و خم و چین و شکست
پر کرد شمس تبریز در عشق یک کمانی کز عشق زه برآید چون آن کمان برآرم
دست می برد و دست می آورد لیک کم می گرفت و کم می خورد
تخصیص سناتورها در کمیته‌های کنگره ایالات متحده آمریکا بر اساس ارشدیت انجام می‌گیرد. مدت زمان حضور یک سناتور در یک کمیته از عوامل تعیین رئیس آن است.
ما و گل هر دو خوش بهم باشیم زان که ما هر دو یک کمال تو ایم
تو همانی و کنیزک نیز هم لیک کم شد از وی این یک چیزهم
چو تسبیح زاهد در آن گیر و بند کم از صد نبودند در یک کمند
پر نمودند، لیک کم دیدی بس بگفتند و هیچ نشنیدی