یوزک

معنی کلمه یوزک در لغت نامه دهخدا

یوزک. [ زَ ] ( اِمصغر ) مصغر یوز. ( برهان ). یوز شکاری کوچک. ( ناظم الاطباء ). به معنی یوزه است. ( فرهنگ جهانگیری ). || سگ خرد. سگ بچه. ( زمخشری ). سگ شکاری کوچک که شکاراز سوراخ بیرون کند. ( لغت فرس اسدی ) ( از انجمن آرا ) ( از آنندراج ). پارسیان سگی را که کوچک بود و صید را جوید و از سوراخ بیرون آرد یوزک خوانند به سبب جستن او صید را. ( صحاح الفرس ). توله سگ شکاری. ( از برهان ) ( از انجمن آرا ). سگ کوچک. ( یادداشت مؤلف ) :
چون یوزک قمی جهد از دست آهوان
با دوستگان رودکس کفتار در برک.خاقانی ( دیوان چ سجادی ص 781 ).|| غلتیدن جانوران ماننداسب و جز آن بر روی خاک. ( ناظم الاطباء ). غلتیدن و مراغه کردن جانوران. ( از برهان ) ( از شعوری ج 2 ورق 449 ).و رجوع به یوز شود.

معنی کلمه یوزک در فرهنگ معین

(زَ ) (اِمر. ) توله سگ شکاری .

معنی کلمه یوزک در فرهنگ عمید

سگ شکاری، سگ تولۀ شکاری.

معنی کلمه یوزک در فرهنگ فارسی

مصغریوز، سگ شکاری، سگ توله شکاری، یوزه نیزگویند
(اسم ) ۱- یوزپلنگ .۲- سگ شکاری .

معنی کلمه یوزک در ویکی واژه

توله سگ شکا
توله سگ شکاری

جملاتی از کاربرد کلمه یوزک

اما آندیجیوزکا (اوکراینی: Емма Андієвська؛ زادهٔ ۱۹ مارس ۱۹۳۱) شاعر، رمان‌نویس، نقاش و روزنامه‌نگار اهل اوکراین است.
تمایز اصلی آیکونیکس استفاده از آنالیز نیرومند است که یک متد برای پل زدن فضای بین آنالیز و طراحی است. آنالیز نیرومند ابهام را در توضیح یوزکیس به وسیله اطمینان از اینکه آنها در چارچوبی از مدل دامنه نوشته شده‌اند، کاهش می‌دهد. این پروسه یوزکیس را بسیار ساده‌تر از طراحی، آزمون و تخمین می‌کند.
نیوزکورپ در بریتانیا شبکه تلویزیونی اسکای و سه روزنامه بزرگ «تایمز»، «ساندی تایمز» و «سان» را دارد و در هند، آمریکای لاتین و هنگ کنگ و استرالیا نیز چندین شبکه تلویزیونی را اداره می‌کند و به تازگی شبکه اسکای ایتالیا را نیز در رم راه‌اندازی کرده‌است.
این ابرشرکت پس از شرکت والت دیزنی دومین گروه رسانه‌ای جهان به‌شمار می‌آمد، همچنین در سال ۲۰۰۹ نیوزکورپ به‌عنوان سومین شرکت سرگرمی جهان شناخته شد.
چون یوزک قمی جهد از دم آهوان با دوستان رود گفتار در برک