هیپی

معنی کلمه هیپی در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) هر یک از کسانی که در مخالفت با عادت و رسوم موجود در جامعة خود (خاصه در غرب ) به بلند کردن مو و پوشیدن لباس های غیرعادی ، مصرف مواد مخدر به همراه دیگر هم فکران خود روی می آورند.

معنی کلمه هیپی در فرهنگ عمید

۱. افسردگی و حالت مالیخولیایی.
۲. جوانانی که نوعی قلندری و بی بندوباری را در پیش گرفته موی سر و ریش را اصلاح نمی کنند و لباس هایی شبیه لباس های زنانه بر تن می کنند و مسلکشان دوست داشتن و عشق ورزیدن است.

معنی کلمه هیپی در دانشنامه آزاد فارسی

هیپی (hippie)
جنبش جوانانِ اواخر دهۀ ۱۹۶۰ که به آرمان هیپی هانیز معروف بود و نخستین بار در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، پدید آمد. از شاخصه های این جنبش، آنارشی بدونِ خشونت، دغدغۀ زیست محیطی، و طردِ ماتریالیسم غرب است. هیپی ها در امور سیاسی صریح، ضد جنگ، و به لحاظ هنری در امریکای شمالی و اروپا فعال ضد فرهنگ برشمرده می شدند. سبک هذیانی و پرتحرک موسیقیِ هیپی ها که بیشتر تحت تأثیر مواد مخدری مانند اِل اِس دیایجاد می شد، در مُد لباس و هنرهای ترسیمی، طرفدار یافت و نماینده های آن در موسیقی عبارت اند از گروه هایی همچون لاوْ(۱۹۶۵ـ۱۹۷۱)، گریت فول دِد، جفرسون اِرپلِین(۱۹۶۵ـ۱۹۷۴) و پینک فلوید.

معنی کلمه هیپی در ویکی واژه

هر یک از کسانی که در مخالفت با عادت و رسوم موجود در جامعة خود (خاصه در غرب)
به بلند کردن مو و پوشیدن لباس‌های غیرعادی، مصرف مواد مخدر به همراه دیگر هم فکران خود روی می‌آورند.

جملاتی از کاربرد کلمه هیپی

هیپیاس نخستین کسی است که لیستی از برندگان بازیهای المپیک را ثبت کرده‌است. و بر اساس زمان اراتوستن، اتفاق نظر عمومی بر آن است که، نخستین بازیهای المپیکی در خلال تابستان سال ۷۷۶ پیش از میلاد برگزار شده‌است.
در ایالات متحده چپ نو با جنبش هیپی و تظاهرات‌های دانشجویی ضدجنگ و همچنین جنبش‌های آزادی سیاهان مثل حزب پلنگ سیاه شناخته می‌شود. این جریان اگرچه در آغاز با مخالفتش با احزاب دموکراتیک «چپ قدیم» شناخته می‌شد به مرور نقشی مرکزی در ائتلاف‌های دموکراتیک پیدا کرد.
اسپریت تولیدکننده کیف و کفش، ساعت و جواهرات و... می‌باشد؛ که در سال ۱۹۶۸ سوسی و داگ تامپکینز برند اسپریت را تأسیس کردند. همزمان با هیپی‌گری در ایالات متحده این دو سعی در ایجاد کارهایی کردند که حافظ محیط زیست بود.