یاهو
معنی کلمه یاهو در لغت نامه دهخدا

یاهو

معنی کلمه یاهو در لغت نامه دهخدا

یاهو. ( ع حرف ندا + ضمیر ) ای او. خدا. کلمه ای است که درویشان بجای یا اﷲ بدان خدای را خوانند: یاهو یا من هو یا من لیس الا هو. ( یادداشت مؤلف ) :
بجز یاهو و یامن هو چو سید من نمی گویم
چه گویم چونکه در عالم کسی دیگر نمیدانم.سیدنعمت اﷲ ( از تذکره دولتشاه ).|| به معنی یا علی است و صوفی مشربان آن را در مقام خداحافظی بکار می برند. ( فرهنگ لغات عامیانه جمال زاده ).
یاهو. ( اِ )نوعی از کبوتر که آواز یاهو از دهان آن برمی آید. ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). نوعی کبوتر که بانگ او شبیه به کلمه یاهو است. ( یادداشت مؤلف ).
- یاهو زدن ؛ یاهو گفتن. آوا به یاهو برآوردن :
کبوتر چو یاهو زد از روی ذوق
شد از روی او بوستان گرم شوق.ملاطغرا.- امثال :
کبوتر صنّاری ( صددیناری ) یاهو نمی خواند.
نظیر ارزان خری انبان خری . ( از امثال و حکم دهخدا ).

معنی کلمه یاهو در فرهنگ معین

(اِ. ) نوعی کبوتر که آوازش مانند تلفظ «یاهو» است .

معنی کلمه یاهو در فرهنگ عمید

۱. ای خدا.
۲. (شبه جمله ) (تصوف ) درویشان در هنگام خداحافظی می گویند.
۳. (اسم ) نوعی کبوتر که بانگ یاهو برمی آورد.
* یاهو زدن: (مصدر لازم ) بانگ کردن کبوتر یاهو: کبوتر چو یاهو زد از روی ذوق / شد از روی او بوستان گرم شوق (ملاطغرا: لغت نامه: یاهو ).

معنی کلمه یاهو در فرهنگ فارسی

نوعی از کبوتر که آواز یا هواز دهان آن بر می آید نوعی کبوتر که بانگ او شبیه به کلمه یاهواست
( خدا ) ( ذکر متعارف درویشان ) .

معنی کلمه یاهو در دانشنامه عمومی

شرکت یاهو! ( به انگلیسی: Yahoo Inc ) یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ اینترنت و نرم افزار فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در سانی ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از سایت های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش های فانتزی و شبکه های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.
این شرکت مالک دو سایت تامبلر و فلیکر نیز می باشد.
یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو، در ژانویه سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و در تاریخ ۱ مارس ۱۹۹۵، بین مردم شناخته شد. در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹، یاهو کارول بارتز را که مدیر اجرائی سابق دریافت رمز عبور بود، به عنوان مدیر اجرائی و رئیس جدید و عضو هیئت مدیره منصوب کرد. در روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۱، کارول بارتز برکنار شد و تیم مورس به عنوان مدیرعامل موقت شرکت برگزیده شد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۲، اسکات تامپسون، رئیس سابق پی پال، مدیر اجرائی ارشد یاهو شد. در ۱۳ می ۲۰۱۲، اسکات تامپسون برکنار شد و راس لوینسون به عنوان مدیرعامل، موقتاً جایگزین او شد و در حال حاضر وی مدیرعامل یاهو است.
به گفتهٔ منابع خبری، در ماه، حدود ۷۰۰ میلیون نفر از وب سایت یاهو بازدید می کنند. یاهو خود نیز ادعا می کند در هر ماه در بیش از ۳۰ زبان، بیش از نیم میلیارد نفر مصرف کننده را جذب کرده است.
در ژانویه ۱۹۹۴میلادی، جری یانگ و دیوید فیلو، دانشجویان فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد بودند که وب سایتی به نام «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» ایجاد کردند. راهنمای دیوید و جری، این قابلیت را داشت که وب سایت ها را جستجو کند. سرانجام این جستجوگر بهبود یافت و به یکی از جستجوگرهای محبوب جهان تبدیل شد. سرانجام در آوریل ۱۹۹۴، «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» به یاهو تغییر نام یافت.
دامنهٔ یاهو ( Yahoo. com ) در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۹۵ ساخته شد.
این کلمه برای اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است. مؤسسین سایت، «جری یانگ» و آ «دیوید فیلو»، نام سایت شان را yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم این طوری هستند.
یاهو (یاهو). یاهو شهری در شهرستان یاهو در استان باله در بورکینافاسوی جنوبی است و جمعیت آن ۳۵۸۳ نفر است.
معنی کلمه یاهو در فرهنگ معین
معنی کلمه یاهو در فرهنگ عمید
معنی کلمه یاهو در فرهنگ فارسی

معنی کلمه یاهو در دانشنامه آزاد فارسی

یاهو (YAHOO)
شرکت امریکایی ارائه دهندۀ سرویس های اینترنتدر سطح جهانی. این شرکت یک درگاه اینترنتیرا اداره می کند و محصولات و خدمات متنوعی شامل موتور جست وجو، دایرکتوری یاهوو یاهو مِیلرا ارائه می دهد. این شرکت توسط دو فارغ التحصیل دانشگاه استنفوردیعنی جری یانگو دیوید فیلودر ژانویه ۱۹۹۴ تأسیس و در ۲ مارس ۱۹۹۵ به ثبت رسید. مرکز شرکت در سانی وِیلکالیفرنیاقرار دارد. امروزه با ۴۱۲میلیون بازدیدکننده در روز، پرطرفدارترین وب سایتدر اینترنت به حساب می آید. شبکه جهانی وب سایت های یاهو در اینترنت رکورد بازدید از ۴,۳ میلیارد صفحه در روز را به طور متوسط و در اکتبر ۲۰۰۵ به خود اختصاص داده است. در نوامبر ۲۰۰۶، یاهو بر سر تصاحب عنوان سایتی با بیشترین بازدیدکننده در ایالات متحد با سایت مای اسپیسبه رقابت پرداخت.

معنی کلمه یاهو در ویکی واژه

نوعی کبوتر که آوازش مانند تلفظ «یاهو»

جملاتی از کاربرد کلمه یاهو

در ۱۹ فوریه ۲۰۰۸، شرکت یاهو چیزی را شروع کرد که ادعا می‌کرد بزرگترین محصول کاربردی هدوپ در جهان است. نقشهٔ جستجوی یاهو یک برنامهٔ هدوپ می‌باشد که بیش از ۱۰۰۰۰ خوشهٔ هستهٔ لینوکس دارد و داده‌هایی را که اکنون در هر درخواست جستجوی یاهو استفاده می‌شود، تولید می‌کند.
در یاهو چندین خوشهٔ هدوپ وجود دارند که هرکدام یک مرکز داده را اشغال می‌کنند. هیچ فایل سیستمی اچ‌دی‌اف‌اس یا کار نگاشت/کاهشی بین مراکز دادهٔ مختلف تقسیم نمی‌شود؛ در عوض، هر مرکز داده یک فایل سیستمی و بارکاری جدا دارد.
مبال این همه زاهد، به ورد یارب خویش نظر نمای که ذکر قلندران یاهوست
گمان دارم نخست این سید لات برای پول می کرد، این هیاهو
آریل شارون در سپتامبر ۱۹۹۹، به دنبال کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از رهبری حزب لیکود، رهبری این حزب را برعهده گرفت. او سپس در سپتامبر سال ۲۰۰۰، با حضور در مسجدالاقصی موجب خشم مسلمانان و درگیری‌های خونین میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی و در نتیجه شروع انتفاضه الاقصی شد.وی در دسامبر ۲۰۰۰، به عنوان نامزد حزب لیکود برای تصدی نخست‌وزیری معرفی شد و قول داد در صورت انتخاب، کار فلسطینیان را در ۱۰۰ روز تمام کند و موقعیت اسرائیل را در منطقه تثبیت کند.[نیازمند منبع]
پرتو روی تو ای مهر جهانتاب گرفت جمله پیدا و نهانم تنه ناها یاهو
گروگانگیری مسافران اسرائیلی هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی انتبه در اوگاندا در سال ۱۹۷۶ و عملیات نجات گروگانان، نخستین چالش جدی وی در مقام نخست وزیری کشور اسرائیل بود. به دستور او نیروهای تکاوری یگان ویژه سایرت متکل برای آزادسازی گروگان‌ها، با پوشش مخفیانه به داخل خاک اوگاندای تحت حکومت دیکتاتوری ایدی امین رفتند و در طی عملیاتی چریکی به نام «عملیات انتبه»، بیش از صد گروگان اسرائیلی هواپیمایی فرانسه را آزاد کرده و به خاک اسرائیل بازگرداندند. در این عملیات یوناتان نتانیاهو (به عبری: יונתן נתניהו) برادر نخست وزیر فعلی (بنیامین نتانیاهو) کشته شد.
ز گفتار آن مرد دانش پژوه برآمد هیاهویی از آن گروه
سپه زان هیاهو ز جا خاستند صف و قلب لشکر بیاراستند
با صد زبان حقگو لب بند از هیاهو در پنجه غم او خود را چو من زبون کن
شب تا سحرم کبوتر دل بر بام و درت بذکر یاهوست
مرجان اشک سفتم راهش به مژه رفتم رفتم فراز وگفتم دیوانه‌وار، یاهو
ادعا شده‌است که افراد ممکن است تغییرات مثبت عمیقی را در زندگی پس از مصرف آیاهواسکا تجربه کنند.
مستان جام لَم یَزلی از شراب عشق بزم طرب به بانگ هیاهو گرفته‌اند
آراسته حسن تو به بازار فروشد در حال هیاهوی ز بازار برآمد