گیم
معنی کلمه گیم در لغت نامه دهخدا

گیم

معنی کلمه گیم در لغت نامه دهخدا

گیم. ( اِ ) در تداول مردم جنوب ایران چشته ای از گوشت یا کرم که بر سر قلاب کنند گرفتن ماهی را. ( یادداشت مؤلف ). آنچه از خوردنی یا کرم و یا گوشت که برای فریفتن ماهی بر سر قلاب ماهی گیری قرار دهند و در آب افکنند.

معنی کلمه گیم در فرهنگ معین

(گِ ) [ انگ . ] (اِ. ) دور بازی مثلاً در بازی تنیس یا والیبال .

معنی کلمه گیم در فرهنگ فارسی

در تداول مردم جنوب ایران چشته ای از گوشت یا کرم که بر سر قلاب کنند گرفتن ماهی را . آنچه از خوردنی یا کرم و یا گوشت که برای فریفتن ماهی بر سر قلاب ماهی گیری قرار دهند و در آب افکنند .

معنی کلمه گیم در دانشنامه عمومی

جیسون ترل تیلور ( به انگلیسی: Jayceon Terrell Taylor ) با لقب هُنری دِ گِیم ( به انگلیسی: The Game ) متولد ۲۹ نوامبر ۱۹۷۹ خواننده رپ و هنرپیشه آمریکایی است. وی در حال حاضر با Tiffney Cambridge ازدواج کرده و دارای یک دختر و دو پسر است. د گیم در مستندی که جزء مجموعه آلبوم اول خود یعنی "DOCUMENTARY" قرار داده است می گوید: ""من لقب خودم رو سر این که در نوجوانی و جوانی به شدت وقت خودم رو به بازی فوتبال، بسکتبال و بیسبال قرار می دادم مادر بزرگم بهم می گفت جیسون اسمت رو باید می گذاشتن گیم نه جیسون! منم سر همین لقبم رو گیم گذاشتم به خاطر مادر بزرگم که همیشه پیشم بوده و حمایتم کرده"".
گیم با نام جی سی آن ترل تیلور متولد ۲۹ نوامبر ۱۹۷۹ در لس آنجلس کالیفورنیا، و بزرگ شده کامپتون کالیفورنیا است. گیم عضو یکی از گنگ های بزرگ محلی به نام «Santana Blocc» بود هر چند که در بعد به گنگ «Bloods» پیوست. در اکتبر ۲۰۰۶ گیم مصاحبه ای با Sway Calloway در شبکه ام تی وی داشت که خانواده خود را فاسد و ناکارآمد خواند، همچنین اعلام کرد که پدر او به یکی از خواهرهای د گیم تعرض و آزار رسانده بود. د گیم همچنین می گوید که پدر او معتاد به هروئین بوده، د گیم همچنین اظهار می کند که در سن ۶ سالگی یکی از دوستانش بخاطر کفش و لباس هایش توسط یک نوجوان دیگر به قتل می رسد.
د گیم بعدها به دبیرستان کمپتون رفت، جایی که اکثریت دانش آموزان عضو گنگ های خیابانی و اکثراً خلافکار بودند. برادر بزرگتر او جورج تیلور III به دبیرستان سنتنیال رفت و سردسته گنگ «CBP» بود. در دبیرستان تیلور برادر خود را به عنوان الگو انتخاب کرد اگرچه توانایی های تیلور در بسکتبال باعث شد او به تیم بسکتبال دبیرستان راه پیدا کند. تیلور در سال ۱۹۹۹ از دبیرستان کامپتون فارغ التحصیل شد و به دانشگاه واشینگتن رفت که اعلام کرد که بورسیه ورزشی و بسکتبال به او تعلق گرفته ولی در بعد به علت دستگیری او با مواد او را از دانشگاه اخراج کرده اند هرچند دانشگاه در بعد مسئله بورسیه و اخراج او بخاطر مواد را تکذیب کرد. در اینجا بود که تیلور به سمت زندگی خیابانی، فروش مواد و عضویت در گنگ های خیابانی رفت. گیم و برادر بزرگش Big Fase یک آپارتمان در بل فلاور کامپتون خریدند که پس از نقل مکان به آن شروع به پخش و معامله مواد کردند. در ۱ اکتبر ۲۰۰۱ وقتی تیلور در ساختمان تنها بود صدای در را در ۲ صبح شنید که فکر کرد مشتری دیر وقت است، تیلور با این فکر که شاید یک مشتری عادی باشد در را باز کرد که درگیری بین آن ها رخ داد، قبل از اینکه تیلور بتواند اسلحه خود را بِکشد ۵ بار هدف شلیک قرار گرفت، بعد از دقایقی خونریزی روی زمین موفق به تماس و درخواست آمبولانس با تلفن خود شد. تیلور ۳ روز تمام در کُما بود.
گیم (غذا). گیم ( کره ای:  김 ) ، همچنین شناخته شده با تلفظ کیم، اصطلاحی عمومی برای گروهی از علف های دریایی خوراکی خشک برای استفاده به عنوان ماده اولیه آشپزی کره ای که شامل گونه های متعدد در جنس Pyropia و Porphyra ، از جمله P. tenera ، P. yezoensis . P. suborbiculata ، P. pseudolinearis ، P. dentata و P. seriata . است ، می باشد.
گیم همراه با واکامه و کتانجک شیرین یکی از پرمصرف ترین جلبک های دریایی در کره است. ورقه های خشک شده گیم را اغلب برای دورپیچ غذا های دیگر و خوردن با برنج استفاده می کنند. گیم باپ اقتباسی شیک تر از گیم می باشد که در آن گیم فقط دورپیچ برنج نمی شود ، بلکه با گوشت ، ماهی یا سبزیجات هم ترکیب می شود. گیم را بدون برنج نیز می توان خورد. این کار با تفت دادن با روغن کنجد یا سرخ کردن و برش دادن آن برای تهیه مخلفات ( بانچان ) مثل بوگک انجام می شود.
معنی کلمه گیم در فرهنگ معین
معنی کلمه گیم در فرهنگ فارسی

معنی کلمه گیم در ویکی واژه

دور بازی مثلاً در بازی تنیس یا والیبال.

جملاتی از کاربرد کلمه گیم

این استودیو بیش از هر چیز به دلیل تولید مجموعه بازی‌های ترس و بقا فضای مرده شناخته می‌شد. در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۷ شرکت الکترونیک آرتس اعلام بسته شدن استدیوی ویسرال گیمر را کرد. این استودیو در حال ساخت نسخهٔ جدیدی از سری بازی‌های ویدئویی جنگ ستارگان بود که پس از بسته شدن ویسرال گیمز، توسعهٔ این بازی به استودیو جهانی ای‌اِی سپرده شد.
تا پری افشانده‌ایم از آسمانها برتریم بسمل رنگیم نتوان خون ما پامال ریخت
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال لیتشوئس و باشگاه فوتبال ویتوریا گیمارش اشاره کرد.
ژاک دوشن-گیمن می‌نویسد «ساده‌تر به نظر می‌رسد که فکر کنیم هخامنشیان هرگز نه از زرتشت چیزی شنیده بوده‌اند و نه از اصلاحات دینی او.»
جان به لب میرسد از تشنگیم بیش مپای ای لب تشنه ببوس آن کف پا را دریاب
غم خوارگیم فگندت از زیست ور تو نخوری غم، دگر کیست؟
چون نخندند به دیوانگیم اهل خرد خسم از آتشی امید وصالی دارم
گیم پلی فهرست‌سیاه تقریباً ساختار محکومیت را حفظ کرده‌است ولی نشانه گذاری دشمنان کاملاً نشان دهندهٔ این موضوع است که حداقل ۶۰ درصد گیم پلی بازی را اکشن تشکیل می‌دهد و مخفی کاری بسیار سطحی شده و از فضاهای تیره و تاریک خبری نیست، همچنین اعتراف گرفتن از دشمنان نیز وجود ندارد. بازی به طور کامل از کینکت پشتیبانی می‌کند و می‌توان توسط کینکت حواس دشمنان را پرت کرده و آن‌ها را به قتل رساند یا به همکاران سام دستور داد تا ساختمانی را منفجر کنند. سام نسبت به قبل سریع تر شده و از دیوارها خیلی راحت بالا می‌رود.
وی در باشگاه‌هایی چون ماریتیمو، پورتو، ویتوریا گیمارش و براگا سابقهٔ حضور دارد.
ای رفیقان راه‌ها را بست یار آهوی لنگیم و او شیر شکار
باز عشق آمد و دیوانگیم پیش آمد بر دلم از مژه غمزه زنی نیش آمد
چون شمع بسوختم ز عشقت صد بار یکبارگیم بسوز یکبار آخر
نکنم پیروی عجب و هوی زانکه افتادگیم خصلت و خوست
آخرین نسل این موتور بازی سازی با عنوان آنریل انجین ۵، در آوریل ۲۰۲۲ روانه بازار شد. کد منبع این موتوربازی سازی پس از ثبت حساب در گیت‌هاب در دسترس است و استفاده تجاری براساس مدل حق امتیاز اعطا می‌شود. اپیک گیمز تا زمانی که توسعه‌دهندگان یک میلیون دلار درآمد کسب کنند، از حاشیه حق امتیاز خود برای بازی‌ها چشم‌پوشی می‌کند و در صورت انتشار در فروشگاه اپیک گیمز، این هزینه لغو می‌شود.
نقطه مقابل آشنانمایی، طراحی تختاست که با سبک طراحی تجاری و انتزاعی مشخص می‌شود. از زمان معرفی آی‌اواس ۷ اپل، ظاهر این اشیا به سمت طراحی تخت گرایش پیدا کرده‌است، درحالی که آی‌اواس و موارد پیش از آن، از طرح‌های آشنانما زیاد استفاده می‌کردند، مانند ماشین‌حساب، برنامه یادداشت‌ها با برگ‌های پاره‌شده یا گیم سنتر با نمد سبز.
ببرید ز من نگار هم خانگیم بدرید به تن لباس فرزانگیم
حقوق بندگیم گفته شهان دانند هنوز قیمت و مقدار خود نمی دانی