گومان
معنی کلمه گومان در لغت نامه دهخدا

گومان

معنی کلمه گومان در لغت نامه دهخدا

گومان. ( اِخ ) دهی است از دهستان نعلین بخش سردشت شهرستان مهاباد. واقع در 26000 گزی شمال سردشت و 11500 گزی باختر شوسه سردشت به مهاباد. کوهستانی و جنگلی و هوای آن معتدل است و سکنه آن 190 تن است. آب آن از رودخانه سردشت تأمین میگردد. محصول آن غلات ، توتون و مازوج است. شغل اهالی زراعت است و صنایع دستی آنان جاجیم بافی است. راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه گومان در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان نعلین بخش سردشت شهرستان مهاباد . واقع در ۲۶٠٠٠ گزی شمال سردشت و ۱۱۵٠٠ گزی باختر شوسه سردشت و بمهاباد . در منطقه کوهستانی و جنگلی .

معنی کلمه گومان در دانشنامه عمومی

گومان، روستایی در دهستان ملکاری شرقی بخش زاب شهرستان میرآباد در استان آذربایجان غربی ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۲۹۳ نفر ( ۷۳ خانوار ) بوده است.

معنی کلمه گومان در ویکی واژه

گومان در گویش بهاری همان گمان و خیال در زبان فارسی هست. بخش نخست کلمه همان گم است. گمان و گومان از قرابت نزدیک به هم برخودار هستند قطعا یکی از دو زبان‌ فارسی یا آذری این واژه را وام گرفته است.

جملاتی از کاربرد کلمه گومان

در زیر تابعی تعریف می‌شود که چند آرگومان را می‌گیرد و مقداری را برمی‌گرداند.
یک الگوریتم جستجو به‌طور کلی الگوریتمی است که درون یک مجموعه از داده‌ها که توسط یک نوع ساختمان داده ذخیره شده‌اند؛ مکان یک مقدار داده شده به عنوان آرگومان جستجو را درون ساختمان داده مشخص می‌کند، یا تعیین می‌کند در مجموعه وجود دارد یا خیر.
مثال ۲: مانند ۱، اما با استفاده از آرگومان درگاه اختیاری به رویه خروجی
به بیان دیگر قدر مطلق‌ها در هم ضرب و آرگومان‌ها با هم جمع می‌شوند.
بیشینه کرد. هرچند، آرگومان لگاریتم یک مجموع است و نمی‌توان به سادگی پاسخ تحلیلی برای
در این عبارت دو شی نقش داشته‌اند: ۲ به عنوان گیرنده و ۴ به عنوان آرگومان. نتیجه پیام یا در اصطلاح اسمالتاک پاسخ پیام ۱۶ است. یک پیام می‌تواند آرگومان‌های بیشتری هم داشته باشد.