گواد

معنی کلمه گواد در ویکی واژه

قلتبان، جاکش.[۱]
عربی قواد
شخصی که زن روسپی را به کار می‌گمارد یا به مردان معرفی می‌کند.
↑ تونجی، محمد. فرهنگ فارسی عربی. ناشر:؟ . سال انتشار ۱۳۷۳.

جملاتی از کاربرد کلمه گواد

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال گوادالاخارا، باشگاه فوتبال کروز آزول، باشگاه فوتبال سانتوس لاگونا، باشگاه فوتبال گراس‌هاپر زوریخ، باشگاه فوتبال آینتراخت فرانکفورت، باشگاه فوتبال دپورتیوو تولوکا، و باشگاه فوتبال هرکولس اشاره کرد.
فرهنگ دو زبانه بلوچی- انگلیسی از ابن داود گوادری
همچنین گفته می‌شود که آلبرتو دل کانتو، با فرار از حلقهٔ سلطنتی، وارد چیچی میکاز شد. بعداً، از اواخر سال ۱۵۷۹ تا اواسط سال ۱۵۸۱، زمانی که خبر مرگ جرونیمو اوروزکو در گوادالاخارا، رئیس‌جمهور پخش شد، به نیوو و لئون وارد شد.
این استان هم‌مرز با استان‌های لیدا، تروئل، گوادالاخارا، سوریا، لاریوخا، نابارا و هوئسکا است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نیکاکسا، باشگاه فوتبال گوادالاخارا، باشگاه فوتبال کروز آزول، باشگاه فوتبال کرتارو، باشگاه فوتبال اونیورسیداد ناسیونال، و باشگاه فوتبال دپورتیوو تولوکا اشاره کرد.
المپ آگوادو (۳ فوریه ۱۸۲۷–۲۵ اکتبر ۱۸۹۴) عکاس و جامعه‌شناس فرانسوی-اسپانیایی بود که عمدتاً در دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۶۰ فعال بود. یکی از چندین عکاس اولیه که این تمرین را از گوستاو لوگره آموخت، آگوادو پیشگام تعدادی از فرآیندهای عکاسی، از جمله عکس‌های کارت ویزیت (سی‌دی‌وی) و فرآیندهای بزرگ‌نمایی عکاسی بود. او همچنین یکی از اعضای بانفوذ انجمن عکاسی فرانسه در سال ۱۸۵۴ بود.
همچنین محمدرضاشاه در آخرین کتاب خود، پاسخ به تاریخ (ص ۱۷۱–۱۷۳)، عنوان داشته‌است که قدرت‌های غربی در کنفرانس گوادلوپ رأی به برکناری او داده بودند.
آلتو گوادالکیبیر ۱٬۲۹۹ کیلومترمربع مساحت و ۴۴٬۹۳۱ نفر جمعیت دارد.