گنجاندن

معنی کلمه گنجاندن در لغت نامه دهخدا

گنجاندن. [ گ ُ دَ ] ( مص ) چیزی را در جائی جای دادن. ( فرهنگ نظام ). گنجیدن فرمودن. ( ناظم الاطباء ). جای دادن. گنجانیدن. رجوع به گنجانیدن شود.

معنی کلمه گنجاندن در فرهنگ معین

(گُ دَ ) (مص م . ) چیزی را در جایی جای دادن .

معنی کلمه گنجاندن در فرهنگ عمید

چیزی را در جایی یا میان چیزی جا دادن.

معنی کلمه گنجاندن در فرهنگ فارسی

گنجانیدن:چیزی رادرجائی یامیان چیزی جادادنگنجاننده:کسی که چیزی رادرمیان چیزی جابدهدگنجانیده:جاداده شده
( مصدر ) جای دادن چیزی را در چیزی یا محلی گنجیدن فرمودن : هزار سلطنت دلبری بدان نرسد که در دلی هنر خویش را بگنجانی . ( حافظ )

معنی کلمه گنجاندن در ویکی واژه

includere
inserire
چیزی را در جایی جای دادن.

جملاتی از کاربرد کلمه گنجاندن

الصاق یا جاسازی قلم (فونت) عبارت است از گنجاندن پرونده های قلم (فونت) در یک سند الکترونیکی. جاسازی فونت موضوع بحث برانگیزی است زیرا بدین روش فونت های دارای مجوز نشر بدون مجوز امکان انتشار دارند.
حسینعلی منتظری در جلد نخست کتاب خاطرات خود، طالقانی را از جمله مخالفان گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی شمرده شده‌است. مخالفت طالقانی با ولایت فقیه را برخی دیگر از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی مثل ابوالحسن بنی صدر نیز یادآور شده‌اند.
جوجو مهتا، مدیر اجرایی و بنیانگذار «بنیاد توقف بوم‌کشی» معتقد است که اساسنامه رم قبلاً اصلاح شده و این اتفاق می‌تواند دوباره بیفتد. او معتقد است جرم‌انگاری‌کردن اکوساید نشان‌دهنده تغییری در اقتصاد جهانی و دور کردن منابع مالی از پروژه‌هایی است که اکوسیستم‌های کره زمین را ویران می‌کنند. مهتا پیش‌بینی کرده‌است که حدود چهار تا پنج سال طول خواهد کشید تا اتفاق نظر لازم دولت‌ها برای گنجاندن جرم بوم‌کشی در اساسنامه رم حاصل شود. تا کنون هشت کشور شامل بلژیک، فنلاند، اسپانیا، وانواتو و مالدیو از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند.
مالک ابن انس از هم‌عصران ابن اسحاق و بنیان‌گذار فقه مالکی، ابن اسحاق را «دروغگو»، «دجَال» و «کسی که روایاتش را از یهودیان می‌گیرد» تعبیر می‌کند. ابن حجر عسقلانی می‌گوید که مشکل مالک ابن انس با ابن اسحاق بخاطر گنجاندن داستانهای عجیبی مانند داستان بنی قریظه در سیره‌اش بود.
گرچه بر خورشید من آفاق تنگی می کند از سبکروحی توان در ذره گنجاندن مرا
هراری پس از سه فیلم کوتاه و یک فیلم نیمه‌بلند، نخستین فیلم بلند خود یعنی گنجاندن تاریکی را کارگردانی کرد که فیلمی در ژانر سرقت و درام انتقامی خانوادگی دربارهٔ دلالان الماس در آنتورپ بود.