گزارش دادن

معنی کلمه گزارش دادن در لغت نامه دهخدا

گزارش دادن. [ گ ُ رِ دَ ] ( مص مرکب ) اطلاع دادن. خبر دادن :
گزارش کنان تیز کن مغز را
گزارش ده این نامه نغز را.نظامی.

معنی کلمه گزارش دادن در فرهنگ معین

( ~ . دَ ) (مص م . ) خبر رساندن .

معنی کلمه گزارش دادن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) اطلاع دادن راپرت دادن .

معنی کلمه گزارش دادن در ویکی واژه

خبر رساندن.

جملاتی از کاربرد کلمه گزارش دادن

رسانه‌های افغان روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ گزارش دادند که در پی حمله دوازده روزهٔ طالبان و اشغال شهرها توسط نیروهای طالبان و قبل از تصرف پایتخت، اشرف غنی کشور را به قصد عزیمت به تاجیکستان ترک کرده‌است.
رسانه‌های عراقی بر اساس منابع حزب بعث و داعش گزارش دادند که ابراهیم سباوی ابراهیم در نبردی بین نیروهای ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در یا نزدیک پالایشگاه نفت مورد بحث در بیجی عراق، در ۲۰ می ۲۰۱۵ کشته شده‌است.
مطبوعات کره شمالی در سال 2000 گزارش دادند که تمامی استان پیونگان شمالی تحت پوشش کابلهای فیبر نوری قرار گرفته است.
با این حال، زمانی که ایالات متحده در عملیات آزادی عراق به عراق حمله کرد، حمایت عمومی از درگیری یک بار دیگر افزایش یافت. بر اساس نظرسنجی گالوپ، حمایت از جنگ در ۲۲ تا ۲۳ مارس به ۷۲درصد رسید. از این ۷۲درصد، ۵۹درصد گزارش دادند که به شدت از جنگ حمایت می‌کنند. و اگرچه فرماندهان متحدین گفتند که هنوز شواهدی از سلاح‌های کشتار جمعی چند روز پس از تهاجم اولیه پیدا نکرده‌اند، از هر ۱۰آمریکایی ۹نفر معتقد بودند که «حداقل تا حدودی محتمل» است که ایالات متحده شواهدی از این سلاح‌ها پیدا کند.
در سال ۲۰۱۸ گاردین و نیویورک تایمز گزارش دادند که فیس بوک داده‌های ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک را برای فروش به کمبریج آنالیتیکا گرفته‌است.
بنا به روایت دیگری که در مُرُوجُ الذَّهَب و مِرآةُ الْجَنان آمده‌است، به متوکل گزارش دادند هادی در خانه، ادواتِ جنگی به‌همراه نامه‌هایی از شیعیانش را مخفی کرده‌است. متوکل دستورِ حمله و دستگیریِ هادی را داد اما چیزی در خانه‌اش یافت نشد. براساس این گزارش، متوکل پس از احضار هادی از او خواست برای مشارکت در مجلس بزمش شعری بخواند. شعر هادی به نوشته منابع شیعی موجب تاثّر متوکل و برچیده شدن مجلس بزم شده‌است.[یادداشت ۳]
سایت کلمه، از برخورد «بسیار خشن» نیروهای پلیس و لباس شخصی با تجمع کنندگان خبر داد. سایت‌های خبری مانند سایت کلمه و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاریان در خیابان‌های فردوسی، منوچهری، ناصر خسرو، و اطراف بازار تهران تجمع کردند و علیه دولت شعار دادند. این سایت از حضور گارد ضد شورش، نیروهای پلیس و لباس شخصی و دستگیری عده‌ای خبر داد.