گروه‌بندی

معنی کلمه گروه‌بندی در لغت نامه دهخدا

گروه بندی.[ گ ُ ب َ ] ( حامص مرکب ) به دسته دسته تقسیم کردن. || به دسته ها تقسیم کردن واحدهای نظامی را.

معنی کلمه گروه‌بندی در فرهنگ فارسی

تقسیم کردن واحدی است بدسته های مختلف .

معنی کلمه گروه‌بندی در فرهنگستان زبان و ادب

{grouping} [باستان شناسی] جدا کردن اشیای مشابه به صورت مجموعه بدون دسته بندی ازپیش تعیین شده

معنی کلمه گروه‌بندی در ویکی واژه

جدا کردن اشیای مشابه به‌صورت مجموعه بدون دسته‌بندی ازپیش‌تعیین‌شده.

جملاتی از کاربرد کلمه گروه‌بندی

مردم تاکوئو به یکی از زبان‌های پلی‌نزیایی صحبت می‌کنند. گروه‌بندی‌های تازه زبان‌های پلی‌نزیایی، زبان تاکوئو را در کنار نوکوئورو، کاپینگامارانگی، نوکوریا، نوکومانو، لوآنگیوآ، و سیکایانا در شاخه زبان‌های اِلیسیان قرار می‌دهد. گروه‌بندی‌های سده ۲۰ (میلادی) این زبان‌ها را در دسته زبان‌های ساموئی قرار داده است.
زمانی بهتر است که شرکت کنندگان درک خوبی از چالش خود به عنوان یک تیم داشته باشند. افراد را به دو یا سه نفر گروه‌بندی کنید و از افراد بخواهید که انتظارات خود را از رویداد یا کار پیش رو، از جمله ترس‌ها و امیدهایشان، در میان بگذارند. با جمع‌آوری سه تا چهار امید، ترس و انتظارات از هر گروه، پاسخ گروه را جمع‌آوری کنید.
طبق طبقه‌بندی اقلیمی تروارثا اقلیم‌هایی جنب‌حاره‌ای مرطوب نامیده می‌شوند که دست کم در ۸ ماه از سال دمای میانگین آن‌ها ۱۰ درجه سانتیگراد باشد. در بیشتر منطقه‌هایی که که در این سیستم طبقه‌بندی می‌شوند دمای میانگین سردترین ماه بین ۴/۵ درجه سانتیگراد و ۷ درجه سانتیگراد است. بیشتر اقلیم شناسان جدید گروه‌بندی تروارثا در زمینهٔ اقلیم جنب‌حاره‌ای را بیشتر منطبق با دنیای واقعی می‌دانند و معتقدند که در تمام نقاط جهان تعمیم‌پذیر است.
دانشگاه اتاوا، دانشگاهی دو زبانه واقع در شهر اتاوا است. این دانشگاه دو زبانه که مرکزی برای تحقیقات علمی نیز به شمار می‌آید، هیچ گونه گروه‌بندی دینی برای دانشجویانش قائل نبوده و از برترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌آید.
به عبارت دیگر این مقیاس نه تنها قادر است افراد را با توجه به خصوصیت مشخصی گروه‌بندی کند و رتبه‌ها را درون گروه‌های مشخص سازد، بلکه قادر است مقدار این تفاوت را اندازه‌گیری و تفاوت بین اشخاص را مشخص سازد. در حقیقت نه تنها ترتیب اشیا بلکه فاصله بین آن‌ها نیز مشخص می‌گردد. علاوه بر آن در این مقیاس مبدأ صفر وجود ندارد. برای مثال در یک آزمون نمره یک دانش آموز ۲۰ و نمره دیگری ۱۸ است؛ بنابراین مقیاس فاصله‌ای با فراهم آوردن واحد ثابت اندازه‌گیری، به تفاوت بین اعداد، معنا می‌دهد.
گروه‌بندی محصولات زراعی کشت شده در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان
بیشتر معلمان متوسطه فارغ التحصیلان دانشگاه هستند. مدارس متوسطه دوم به صورت گروه‌بندی شده‌اند و معلمان در زمینه‌های اصلی خود تخصص دارند که دوره‌های مختلفی را در رشته‌های خود تدریس می‌کنند.
این فهرستی از آلیاژهای نامگذاری شده است که بر اساس حروف الفبای فلزی پایه گروه‌بندی شده‌اند. در این سرفصل‌ها، آلیاژها نیز بر اساس حروف الفبا مرتب می‌شوند. برخی از عناصر اصلی آلیاژ پس از نام بعضی از آن‌ها ذکر شده‌است.
بخشی از دلیل وجود این زبان تخصصی این بود که در حالی که آلمانی و مجاری زبان‌های رسمی بودند، نیمی از سربازان از مناطق اسلاوی‌زبان بکارگمارده می‌شدند. در کل، یازده زبان رسمی گوناگون برای رویارویی وجود داشتند. در حالی که تلاش‌هایی برای گروه‌بندی سربازان بر پایهٔ زبان انجام شد، همچنان یگان‌های زبانی مختلط وجود داشت.