گروهک

گروهک

معنی کلمه گروهک در فرهنگ معین

(گُ هَ ) (اِمصغ . ) ۱ - گروه کوچک . ۲ - حزب یا جمعیت سیاسی کوچک یا بی اهمیت .

معنی کلمه گروهک در فرهنگستان زبان و ادب

{groupuscule} [علوم سیاسی و روابط بین الملل] گروه سیاسی بسیار کوچک و غالباً تندرو

معنی کلمه گروهک در دانشنامه عمومی

گروهک (فیلم). «گروهک» ( انگلیسی: The Clique ) فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی مایکل لمبک است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به الن مارلو، ونسا مارانو و بریجیت مندلر اشاره کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه گروهک

دلیل بازداشت بودن او همکاری با گروهک تروریستی القاعده است.
ال‌ابراهیم زیر شکنجه طاقتش تمام می‌شود و اعتراف می‌کند که با رهبر گروهک‌های تروریستی ارتباط برقرار کرده و در ازای مواد منفجره ۴۰ هزار دلار دریافت کرده‌است. او هم‌چنین نام اعضای گروه تروریستی را می‌گوید. داگلاس که می‌داند ال‌ابراهیم بی‌گناه است شروع به تحقیق می‌کند. او متوجه می‌شود که درآمد سالیانه او ۲۰۰ هزار دلار است و در واقع نیازی به این پول ندارد. هم‌چنین نام‌هایی که او به سازمان داده، اعضای یک تیم فوتبال مصری در دهه ۹۰ است. برای همین ال‌ابراهیم را آزاد می‌کند و او به آمریکا باز می‌گردد.
با پیروزی انقلاب وی با نظر خمینی برای فرونشاندن شورش کردستان و آذربایجان، عازم این مناطق شد. او در ۱۳۶۰/۱/۸ از سوی گروهک فرقان مورد سوءقصد قرار گرفت.
خبرگزاری فارس، همچنین خبر از کشته شدن فرد دیگری به نام محمد مختاری را در درگیری‌های ۲۵ بهمن داد که بعد از زخمی شدن در بیمارستان در گذشت. این خبرگزاری مسئول تیراندازی این جوان را «عوامل فتنه‌گر و گروهک مزدور و تروریستی منافقین» دانست.