گروه ۳

معنی کلمه گروه ۳ در ویکی واژه

دسته‏ای از وسایل نقلیه که به دلیل وضعیت چراغ‌های راهنمایی یا هندسۀ راه با یکدیگر حرکت می‏کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه گروه ۳

با آغاز به کار حسن روحانی در سمت ریاست دولت یازدهم ایران، امیدواری جهت رفع حصر این گروه ۳ نفره افزایش یافت. روحانی در سخنرانی‌های خود پیش از انتخابات به آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر این گروه وعده داده بود. این اعلام موضع با حمایت محمد خاتمی و محمدرضا عارف روبرو شده بود که ابراز امیدواری کردند وزارت اطلاعات دولت یازدهم در این خصوص تصمیمات متفاوتی اتخاذ کند.
۶۶ گروگان (۶۳ نفر از سفارت آمریکا و ۳ نفر از دفتر کنسولگری در وزارت امور خارجه) از تاریخ ۴ نوامبر ۱۹۷۹ تا ۲۰ ژانویه ۱۹۸۱ گروگان بوده‌اند. گروه ۶۳ نفری در سفارت و گروه ۳ نفری در وزارت امور خارجه نگهداری می‌شدند.
در ابتدا مفر اصلی این سازمان در شهریارولی عراق (جنوب شرقی کرکوک) قرار داشت. سپس با توجه به آغاز جنگ ایران عراق و نیاز به ایجاد جبهه جدید به منطقه وان ترکیه رفت و این گروه ۳۰۰ نفره در آنجا مستقر شدند.
در دسامبر ۲۰۱۵، اسکری توسط آیوپاک به عنوان رئیس پروژه‌ای منصوب شد تا توصیه‌ای در مورد ترکیب گروه ۳ جدول تناوبی ارائه دهد. در ژانویه ۲۰۲۱، این پروژه گزارشی در مجله خبری شیمی بین‌المللی آیوپاک منتشر کرد. این گزارش مطابق با گزارش قبلی آیوپاک از سال ۱۹۸۸، و همچنین پیشنهاد لو لاندو و اوگنی لیفشیتز در دوره فیزیک نظری است.
نخستین اقدام برای تشکیل ائتلاف به منظور شرکت در انتخابات مجلس، از اسفند ۱۳۸۵ آغاز شد. سید محمد خاتمی (روحانیون) طی دو نشست، حدود ۲۰۰ نفر از اصلاح‌طلبان را گردهم آورد تا یک گروه منتخب از بین این افراد که برآیند سلایق مختلف اصلاح‌طلبان باشد، سازماندهی و برنامه‌ریزی برای انتخابات آتی را بر عهده بگیرد. در ابتدا ۲۲ نفر توسط جمع مذکور انتخاب شدند و سپس با افزوده شدن ۸ نفر دیگر، یک گروه ۳۰ نفره با عنوان «مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان» به ریاست سید عبدالواحد موسوی لاری (روحانیون) شکل گرفت. این مجمع در شهریور ۱۳۸۶، به «شورای سیاست‌گذاری ائتلاف اصلاح‌طلبان» تغییر نام داد. برنامهٔ ائتلاف اصلاح‌طلبان در روز ۲۴ بهمن رسماً منتشر شد.