گروه ۱

معنی کلمه گروه ۱ در ویکی واژه

گروهی موقت یا دائمی و درعین‌حال ملی و جهانی که از سوی دولت یا سازمانی رسمی برای رسیدگی به امری مأمور می‏شود و رسماً موظف است دربارۀ موضوع مربوط پژوهش و تحقیق کند؛ ممکن است پژوهش و تحقیقات به معنی اعم آن باشد، یا جنبۀ قضایی و داوری داشته باشد

جملاتی از کاربرد کلمه گروه ۱

این دور از مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از ظهر روز شنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵، در هتل کوبورگ در شهر وین اتریش با حضور جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و هیئت‌های کارشناسی دو طرف آغاز شد. ضرب‌الاجل تعیین شده زمان این مذاکرات، روز سی‌ام ژوئن بود که سه بار به ترتیب تا سوم، دهم و سیزدهم ژوئیه تمدید شد.
در تأسیس گروه ۱۸ اکتبر حقوق و آزادیها که بخش زیادی از اپوزیسیون تونس را متحد کرد شرکت داشت. در اولین دولت وزیر رشد محلی شد.
اَترکتین به گروه ۱۱ از لکتین نوع سی تعلق دارد.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا گفتگوهای اتمی ایران با گروه ۱+۵ را«سازنده» خواند اما افزود واشنگتن در انتظار اقدامات عملی تهران است.بی بی سی فارسی
به لحاظ توزیع سنی ۳۰٬۳۵۳ نفر در گروه سنی ۹–۰ سال، ۲۳٬۳۲۲ نفر در گروه ۱۹–۱۰ سال، ۲۷٬۸۹۱ نفر در گروه ۲۹–۲۰ سال، ۲۴٬۹۸۷ در گروه ۳۹–۳۰ سال، ۱۴٬۹۲۶ نفر در گروه ۴۹–۴۰ سال، ۹٬۲۰۱ نفر در گروه ۵۹–۵۰ سال، ۴٬۳۷۶ نفر در گروه ۶۹–۶۰ سال، ۲٬۱۷۴ نفر در گروه ۷۹–۷۰ سال، ۱٬۳۸۲ نفر در گروه ۸۹–۸۰ سال و ۲۵۲ نفر در گروه بالای ۹۰ سال قرار دارند.
کوپرنیسیم از عناصر فوق‌سنگین است؛ و جزو گروه ۱۲ بوده و یکی از فلزات پس‌واسطه است.