گرامر

معنی کلمه گرامر در فرهنگ معین

(گِ مِ ) [ فر. ] (اِ. ) دستور زبان .

معنی کلمه گرامر در فرهنگ عمید

دستور زبان، صرف.

معنی کلمه گرامر در ویکی واژه

دستور زبان.

جملاتی از کاربرد کلمه گرامر

گرامر ون ویجن گاردن از یک گرامر مستقل از متن برای تولید مجموعهٔ نامتناهی از محصولات که یک برنامهٔ خاص الگول ۶۸ را می‌شناسد استفاده می‌کند
الک ریوس در سال ۱۹۰۲ در ردهیل، ساری متولد شد و در مدرسه مدرسه گرامر رایگیت تحصیل کرد، به‌دنبال آن در سال ۱۹۱۸ بورس تحصیلی به دانشکده مهندسی شهر و اصناف رسید و سپس در سال ۱۹۲۱ تحصیلات تکمیلی را در امپریال کالج لندن انجام داد.
اوتوماتای مبتنی بر برنامه‌نویسی به صورت گسترده‌ای در تحلیل لغوی و گرامری استفاده می‌شود.
است. این الگوریتم از برنامه‌نویسی پویا به این شکل استفاده می‌کند که ابتدا برای هر حرفِ یک جمله ورودی، تمام متغیرهایی که منجر به تولید آن حرف می‌شوند را در مجموعه ای مجّزا قرار می‌دهد. بعد همین کار را برای زیرجمله‌های دوحرفی تکرار می‌کند و بعد زیرجمله‌های سه حرفی تا به کل جمله برسد. در نهایت اگر متغیر ابتدایی را در مجموعه متغیرهای جمله پایانی یافت نتیجه می‌گیرد که جمله توسط گرامر تولید شده‌است.
اسکری در مدرسه گرامر والپل در ایلینگ شرکت کرد. او مدرک کارشناسی خود را از کالج وستفیلد (دانشگاه لندن)، مدرک تحصیلات تکمیلی خود را از دانشگاه کمبریج، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ساوت‌همپتون و دکترای خود را از کینگز کالج لندن دریافت کرد.