گرافیست

معنی کلمه گرافیست در فرهنگ معین

(گِ ) [ فر. ] (اِ. ) کسی که با کمک خط ها و نوشته ها نقش هایی زینتی پدید می آورد.

معنی کلمه گرافیست در ویکی واژه

کسی که با کمک خط‌ها و نوشته‌ها نقش‌هایی زینتی پدید می‌آورد.

جملاتی از کاربرد کلمه گرافیست

آرمان استپانیان (زاده ۱۳۳۵ در آبادان ) یک عکاس و گرافیست ارمنی‌تبار اهل ایران بود.
سرژ آواکیان (زاده ۱۳۱۷ خورشیدی) گرافیست، نقاش و پایه‌گذار زیر مجموعه‌های جدید رشتهٔ گرافیک در ایران مانند طراحی حروف گرافیک تلویزیونی و چاپ گرافیک، در تبریز به دنیا آمد.
اسماعیل شیشه‌گران در سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او دوران کودکی‌اش را در خیابان خوش تهران و در خانواده‌ای پرجمعیت و ساده سپری کرد. وی دیپلم نقاشی خود را از هنرستان هنرهای زیبای تهران گرفت و به رشتهٔ کارشناسی گرافیک دانشکدهٔ هنرهای تزئینی راه یافت. همزمان با انقلاب سال ۱۳۵۷ و تعطیلی دانشگاه، تحصیلاتش با ۱۰ واحد درسی ناتمام ماند. برادرانش بهزاد و کوروش شیشه‌گران نیز از نقاشان و گرافیست‌های تأثیرگذار معاصر ایران هستند. در طول زندگی هنری اسماعیل شیشه‌گران، چندین نمایشگاه انفرادی نقاشی، گرافیک و طراحی از جمله: «صلح»، «پایان قرن»، «سیگار»، «سکوت»، «جام‌جهانی فوتبال»، «خاکستر»، «دوچرخه» و شرکت در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران به چشم می‌خورد.
سرژ آواکیان (به ارمنی: Սերժ Ավագյան) (زاده ۱۳۱۷ در تبریز - درگذشته ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ در تهران)، گرافیست، و نقاش ارمنی‌تبار اهل ایران و پایه‌گذار زیر مجموعه‌های جدید رشتهٔ گرافیک در ایران مانند طراحی حروف گرافیک تلویزیونی و چاپ گرافیک بود.
اسماعیل شیشه‌گران (زادهٔ ۱۳۳۴ در تهران – درگذشتهٔ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ در تهران) نقاش، طراح و گرافیست اهل ایران بود.
تارا فرزند آیدین آغداشلو نقاش و گرافیست و فیلمساز ایرانی است. او نخستین کتاب شعر خود را با نام این یک انار نیست منتشر کرده‌است. هم‌اکنون تمرکز فعالیت او روی فیلمسازی است.