کیوسک

معنی کلمه کیوسک در لغت نامه دهخدا

کیوسک. [ یُس ْ ] ( فرانسوی ، اِ ) اطاقی که هر سوی آن باز است. کلاه فرنگی. || دکه ای در معابر عمومی که در آن روزنامه ، گل و غیره فروشند. ( فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به کوشک شود.

معنی کلمه کیوسک در فرهنگ معین

(سْ ) [ فر. ] (اِ. ) اتاقکی که هر سوی آن باز است ، دکه ، دکان کوچک .

معنی کلمه کیوسک در فرهنگ عمید

اتاق کوچک در خیابان یا پارک که تلفن عمومی در آن نصب شده، محل فروش گُل، روزنامه، و مانند آن ها.

معنی کلمه کیوسک در فرهنگ فارسی

دکان کوچک یا آلاچیق که درکنارخیابان درست کنندبرای فروش روزنامه یاچیزدیگر
( اسم ) ۱ - اطاقکی که هر سوی آن باز است کلاه فرنگی . ۲ - دکه ای در معابر عمومی که در آن روزنامه گل و غیره فروشند . توضیح احتراز از استعمال این کلم. بیگانه شده اولی است .

معنی کلمه کیوسک در ویکی واژه

اتاقکی که چهار سوی آن باز است، دکه، باجه، دکان سیار.
کوشک، بنای ییلاقی.

جملاتی از کاربرد کلمه کیوسک

آدم معمولی نام اولین آلبوم از گروه ایرانی کیوسک است که در ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۵ منتشر شد.
آرش سبحانی زادهٔ تهران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ معماری از دانشگاه هنر اصفهان است. در سال ۱۳۸۵ از ایران به سان فرانسیسکو آمریکا مهاجرت کرد. فعالیت‌های جانبیِ هنریِ وی شامل برگزاری سه نمایشگاه عکاسی معماری و چندین مقاله دربارهٔ معماری و فرهنگ است؛ ولی بیشتر نام وی را به همراه «گروه موسیقی کیوسک» می‌شناسند که او بنیانگذار آن بود.
دومین فصل برنامه با میزبانی آرش سبحانی نوازنده موسیقی زیرزمینی راک ایرانی ساخته شد. وی بنیانگذار و رهبر گروه کیوسک است.
در سال ۲۰۱۰، حدود ۵۶٪ از جمعیت جهان (۵٫۹ میلیارد نفر) به آب لوله‌کشی خانگی یا یک منبع آب بهبود یافته غیر از خانگی، از جمله تانکر یا انبار آب شهری (به شکل یک لوله ایستاده در داخل خیابان)، کیوسک‌های آب، چشمه و چاه‌های محافظت شده دسترسی داشتند. با این وجود، حدود ۱۳٪ (حدود ۹۰۰ میلیون نفر) به منبع آب بهبودیافته دسترسی نداشتند و مجبور شدند از چاه‌ها یا چشمه‌ها، کانال‌ها، دریاچه‌ها یا رودخانه‌های محافظت نشده برای آب مورد نیاز خود استفاده کنند.
اولین آلبوم گروه کیوسک به نام «آدم معمولی» با استقبال زیاد ایرانیان داخل و خارج کشور روبرو شد. آن آلبوم که در سبک راک نواخته شده بود، شامل مجموعه‌ای از آهنگ‌ها با مضامین انتقادی بود که ترکیب مناسبی از متن و موسیقی را ارئه می‌کرد.
آرش سبحانی (زادهٔ ۱۳ دی ۱۳۴۹ در تهران) خواننده و نوازندهٔ گیتار الکتریک ایرانی است. او آهنگساز، ترانه‌سرا، خواننده و نوازندهٔ گیتار الکتریک گروه کیوسک است و در حال حاضر ساکن شهر نیویورک آمریکا می‌باشد. سبحانی شیوه نوازندگی خود را الهام‌گرفته از تام ویتس و مارک نافلر می‌داند.
پس از سقوط دیوار برلین، اشپتی‌ها به نیمه غربی شهر نیز راه پیدا کردند. پیش از سقوط دیوار فروشگاه‌های این چنینی را با نام کیوسک شناخته می‌شدند.
روزنامهٔ آذربایجان (بنیان‌گذاری در: ۱۳۷۲ش) روزنامه‌ای سراسری چاپ تبریز است که به مدیر مسئولی اکبر رضائی و سردبیری جلال محمدی در تبریز چاپ می‌شود. این روزنامه ابتدا به صورت دو هفته‌نامه و بعدها به صورت هفته نامه‌ای دو زبانه به چاپ می‌رسید. در سال ۱۳۸۶ مجوز چاپ روزانه آن صادر و از سال ۱۳۸۸ به صورت روزنامه در کیوسک روزنامه فروشی‌های کشور قرار گرفت.