کینگی

معنی کلمه کینگی در ویکی واژه

از اصطلاحات باستانی و به معنی دژ یا نقطه مسکون توصیف شده‌است. به عقیده زبان‌شناسان، اصطلاحات کینگی، گین، کین به معنی دژ بوده و احتمالا ریشه لولویی یا کوتی یا مهرانی داشته ولی از زبان عیلامی اخذ شده‌است.

جملاتی از کاربرد کلمه کینگی

مقالهٔ مشترک استیون هاوکینگ و پنروز که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و ثابت می‌کرد که اگر نسبیت عام درست باشد و جهان دارای آن مقدار ماده که مشاهده می‌کنیم باشد، باید تکینگی انفجار بزرگ در گذشته رخ داده باشد.
دالیا توانست با کمک جادوی خود جان خویش و خواهرش را نجات بدهد و سعی داشت تا از جادو هم از آنجا بگریزد، درحالی که استر در این میان عاشق وایکینگی به نام «مایکل» شده بود. او به میراث جادویی خود پشت کرد تا با مایکل، یک زمیندار ثروتمند و وایکینگ جنگجوی قدرتمند ازدواج کند. او و خواهرش دالیا که از دوران کودکی بهترین دوست یکدیگر بوده‌اند، سوگند خورده بودند که همیشه و تا ابد از هم محافظت کنند. دالیا ناراحت بود که استر ترجیح می‌دهد که بجای اینکه با او فرار کند با اسیرکننده خود به شادی و خوشگذرانی بپردازد، درحالی که خودش مثل یک برده زندگی می‌کرد. همچنین یکبار استر به خاطر بودن با مایکل با وی دعوا کرد و این زمانی بود که قلب دالیا شکست.
گذشته از چالش‌های مربوط به اثرات کوانتومی و کیهان‌شناسی، پژوهش در نسبیت عام زمینه‌ای بسیار غنی برای کاوش‌های بیشتر است: نسبیت‌دان‌های ریاضیاتی، طبیعت تکینگی‌ها و ویژگی‌ها بنیادی معادلات اینشتین را بررسی می‌کنند; شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای بزرگی از فضازمان‌های خاص در حال انجام است و تلاش برای آشکارسازی مستقیم امواج گرانشی نیز هنوز ادامه دارد. با گذشت بیش از ۹۰ سال از انتشار نسبیت عام، پژوهش در رابطه با این نظریه از همیشه گسترده‌تر شده‌است.
محوطه این ورزشگاه ۴۴ هکتار است و پارکینگی با گنجایش بیش از دو هزار خودروی سواری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده‌است، همچنین در این ورزشگاه هشت باند برای پیست دو و میدانی در نظر گرفته شده‌است.
در حماسه آمده‌است که پسر اریک سرخ(لیف اریکسون)در اندیشه یافتن سرزمین‌های بیشتر بود و قرار بود با اریک به این کار بروند که اریک از اسب به زمین خورد و پایش شکست. اریک این را به فال بد گرفت و پسرش لیف اریکسون را همراهی نکرد و اورا به تنهایی فرستاد. اریک در نخستین زمستان پس از راهی‌شدن پسرش مرد. لیف اریکسون را نخستین وایکینگی می‌دانند که به وینلند در آمریکای شمالی رسید.(از پیش بیارنی از یاران اریک آن سرزمین ها را دیده و به لیف گفته بود که ۳ جزیره در آنجا قرار دارد اما خود از کشتی پیاده نشده و به انجا نرفته بود)