کیارا

کیارا

معنی کلمه کیارا در لغت نامه دهخدا

کیارا. [ ک َ ] ( اِ ) اندوه و ملالت. ( فرهنگ رشیدی ) ( برهان ) ( ناظم الاطباء ). اندوه و ملال. ( آنندراج ). || تیرگی روی باشد به سبب گلو فشردن و خفه کردن ، یا چیزی بسیار خوردن ، و آن را به عربی کلفت گویند. ( برهان ) ( آنندراج ). || تاسه. ( صحاح الفرس ). به معنی تاسه هم آمده است ، و آن میل و خواهش به هم رسانیدن به خوردنی باشد و این حال بیشتر زنان آبستن را به هم رسد. ( برهان ) ( آنندراج ).تاسه و میل و خواهش به خوردن چیزهای بی قاعده چنانکه در زنان آبستن پدید آید. ( ناظم الاطباء ). بنابه قاعده تبدیل «و» به «گ » به نظر می رسد اصل کلمه «گیار» بوده و «ا» آخر کلمه الف اطلاق است در آخر شعر، فرهنگ نویسان آن را جزو کلمه گرفته اند و در همین کتاب این اشتباه نظیر دارد. ( تعلیقات برهان چ معین ج 5 ص 239 ).

معنی کلمه کیارا در فرهنگ معین

(کَ ) (اِ. ) ۱ - اندوه ، ملالت . ۲ - خفه کردن ، خفگی .

معنی کلمه کیارا در فرهنگ عمید

۱. اندوه، ملال.
۲. خفگی.
۳. ویار.

معنی کلمه کیارا در فرهنگ اسم ها

اسم: کیارا (دختر) (فارسی) (تلفظ: kiyārā) (فارسی: کيارا) (انگلیسی: kiyara)
معنی: میل شدید به خوردن انواع خوردنی، تاسه، میل و خواهش به خوردن چیزهای بی قاعده ( ناباب ) چنانکه این حالت در زنان آبستن پدید می آید، [دکتر معین در جلد پنجم برهان ( ص ) آورده است بنا بر قاعده ی تبدیل «و» به «گ» به نظر می رسد اصل کلمه «گیار» بوده ( = ویار ) و «ا» آخر کلمه الف اطلاق است در آخر شعر، و فرهنگ نویسان آن را جزو کلمه گرفته اند و در همین کتاب ( منظور برهان ) این اشتباه نظیر دارد]، میل و خواهش به خوردن چیزهای بی قاعده ( ناباب ) چنانکه این حالت در زنان آبستن پدید می آید ( دکتر معین در جلد پنجم برهان ( ص ) آورده است بنا بر قاعده ی تبدیل ' و ' به ' گ ' به نظر می رسد اصل کلمه ' گیار ' بوده [= ویار] و ' ا ' آخر کلمه الف اطلاق است در آخر شعر، و فرهنگ نویسان آن را جزو کلمه گرفته اند و در همین کتاب [منظور برهان] این اشتباه نظیر دارد )، اندوه و ملالت، میل شدید به خوردن انواع خوردنی جات

معنی کلمه کیارا در دانشنامه عمومی

کیارا سالترز ( به انگلیسی: Kiara Saulters ) متولد ۲۴ می ۱۹۹۵از ایلینوی ، شناخته شده با شیوه نوشتاری Kiiara ، خواننده سبک پاپ و آلترنتیو است.
کیارا در ویلمینگتون ایلینوی بزرگ شد. در دبیرستان عضو تیم والیبال بود. او همزمان با ضبط آلبوم چند آهنگه اش در یک فروشگاه به عنوان کارمند سخت افزار مشغول به کار بود.
پس از قرارداد با آتلانتیک رکوردز ، اولین تک آهنگ "طلا / Gold" را در ژوئن ۲۰۱۵ منتشر کرد. این آهنگ در استرالیا رتبه پنجم را بدست آورد و موفق به دریافت گواهی نامه فروش موسیقی ضبط شده شد. اولین آلبوم چندآهنگه اش "low kii savage" در ۲۲ مارس ۲۰۱۶ منتشر شد. فردای آن روز موزیک موزیک ویدئو رسمی طلا را پخش کرد که به سرعت مشهور شد و در اواسط می ۲۰۱۶ بیش از پنج میلیون بازدید داشت.
در ۲۰۱۵، «طلا» به عنوان آهنگ پس زمینه تبلیغ ۱۵ثانیه ای اپل واچ به نام استایل / Style انتخاب شد. کیارا اغلب آهنگ هایش را قبل از انتشار در اپل موزیک یا اسپاتیفای، در صفحه ساوند کلاود اش به اشتراک می گذارد.
کیارا در ترانه «سنگین» با لینکین پارک همکاری کرده است؛ او در این ترانه به همراه چستر بنینگتون خواننده محبوب لینکین پارک می خواند؛ پس از خودکشی چستر، کیارا در بسیاری از کنسرت ها و مراسم ها ترانه «سنگین» را با صدای ضبط شده چستر اجرا می کند؛ همچنین او در مراسم بزرگداشت چستر که لینکین پارک در هالیوود بول برگزار کرد شرکت کرد.
• ( low kii savage ( ۲۰۱۶
۲۰۱۵
• طلا / Gold
۲۰۱۶
• حواس / Feels
• گوشی رو نگه دار / Hang Up tha Phone
2018
• to be somebody
• اینستاگرام تائیدشده کیارا
• پروفایل ترانه های کیارا در ساندکلاود

معنی کلمه کیارا در ویکی واژه

[قدیمی] اندوه؛ ملال.
خفگی.
ویار.

جملاتی از کاربرد کلمه کیارا

آلبرتو دی کیارا آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۹۳ میلادی انجام داد.