کوچک شدن

معنی کلمه کوچک شدن در لغت نامه دهخدا

کوچک شدن. [ چ َ / چ ِ ش ُ دَ ] ( مص مرکب ) خرد شدن. || کم وسعت و کم حجم شدن. || کم وسعت و کم حجم شدن. || اندک گشتن. || موردتوهین قرار گرفتن. خفیف شدن. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کوچک شدن در فرهنگ معین

( ~ . شُ دَ ) (مص ل . ) ۱ - کوتاه و تنگ شدن . ۲ - حقیر شدن .

معنی کلمه کوچک شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - خرد شدن . ۲ - کم وسعت و کم حجم شدن . ۳ - اندک گشتن . ۴ - مورد توهین قرار گرفتن . خفیف شدن .

معنی کلمه کوچک شدن در ویکی واژه

کوتاه و تنگ شدن.
حقیر شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه کوچک شدن

اولین مدل این موشک که اسکاد-آ نامیده می‌شود در سال ۱۹۵۷ وارد ارتش شوروی شد. این موشک ۱۸۰ کیلومتر برد و خطای زیادی در حدود ۳ کیلومتر داشت. اسکاد-بی که رایج‌ترین مدل این موشک است از سال ۱۹۶۵ تولید شده و برد آن به ۳۰۰ کیلومتر افزایش و خطای آن به ۴۵۰ متر کاهش یافته بود. وزن اسکاد-بی به ۵۹۰۰ کیلوگرم، طول آن به ۱۱٫۲۵ متر می‌رسد و کلاهک جنگی آن ۹۸۵ کیلوگرم است. اسکاد-سی مدل دوربردتر اسکاد-بی بود که هم‌زمان با آن تولید می‌شد و برد آن به حدود ۵۵۰ کیلومتر افزایش یافته بود اما این افزایش به قیمت کوچک شدن کلاهک جنگی (۶۰۰ کیلوگرم) و کاهش دقت (حدود ۷۰۰ متر) به دست آمده بود.
پس از استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، اوکراین تجهیزات ارتش دوران شوروی خود را حفظ کرد. نیروهای مسلح پس از سال ۱۹۹۱ به‌طور سیستماتیک کوچک شدند و در نتیجه تا ژوئیه ۲۰۱۴ تا حد زیادی ویران شدند.[3] از زمان شروع جنگ در دونباس در آوریل ۲۰۱۴ در شرق اوکراین، اوکراین به ارتقای نیروهای مسلح خود ادامه می‌دهد. [3][4][5] تعداد ۱۲۹۹۵۰ نفر آن در مارس ۲۰۱۴[6] به ۲۰۴۰۰۰ پرسنل فعال در می ۲۰۱۵ افزایش یافته بود، [7] که شاخه نیروی زمینی دارای ۱۶۹۰۰۰ سرباز تا سال ۲۰۱۶ بود. متشکل از سربازان قراردادی بود.[8]نیروهای زمینی اوکراین همچنین تانکهای مدرن‌ترو بسیاری از انواع دیگر تجهیزات جنگی را دریافت کرده‌اند.[9]
پنیس دفن‌شده با پنیس ریز و پنیس کوتاه متفاوت است. پنیس دفن‌شده مشکلی است که در آن بدنه (شافت) پنیس زیر پوست و لایه چربی جا گرفته‌است و باعث کوچک شدن اندازه نمایان و کاربردی آن می‌شود، میکروپنیس (پنیس ریز) آلتی است که درازای آن در حالت افراشته کوتاه‌تر از ۷ تا ۸ سانتی‌متر باشد، و پنیس کوتاه نیز پنیسی است طبیعی ولی در کمترین اندازه پنیس در گستره طولی نرمال جای دارد یعنی پنیسی با درازای ۸ تا ۱۲ سانتی‌متر.