کوچولو

معنی کلمه کوچولو در لغت نامه دهخدا

کوچولو. ( ص ) در تداول عامه ، کوچک. ( فرهنگ فارسی معین ). در تداول عامه ، بسیار کوچک : دست و پا کوچولو. آقاکوچولو. خانم کوچولو. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). || ( اِ ) بچه. کودک. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کوچولو در فرهنگ معین

(ص . )۱ - دارای حجم یا ابعاد کوچک . ۲ - دارای مقدار کم . ۳ - خرد سال .

معنی کلمه کوچولو در فرهنگ عمید

۱. بسیارکوچک، هر چیز کوچک.
۲. (اسم ) بچۀ کوچک، کودک.

معنی کلمه کوچولو در فرهنگ فارسی

بسیارکوچک، هرچیزکوچک، بچه کوچک، کودک
( صفت ) ۱ - کوچک : چراغ کوچولو . ۲ - بچه کودک .

معنی کلمه کوچولو در ویکی واژه

دارای حجم یا ابعاد کوچک.
دارای مقدار کم.
خرد سال.

جملاتی از کاربرد کلمه کوچولو

در همان سال با برادران وارنر قرارداد امضا کرد و کار بازیگری را آغاز کرد اما معروفترین کارهایش با استودیو مترو گلدوین مایر بود و در واقع او به عنوان یک هنرپیشه مترویی مشهور است. اولین کارش در مترو «عروس وحشی می‌شود» بود که در سال ۱۹۴۸ این فیلم را به همراه ون جانسن و جون الیسون بازی کرد. دهه ۵۰ اوج درخشش او در سینما بود. فیلم‌های معروفی مثل «حکومت وحشت» (۱۹۴۹)، «سه حرف کوچولو» (۱۹۵۰)، «دنیای زنانه» (۱۹۵۴)، «سرخ کم رنگ» (۱۹۵۶) و «مسافرت به مرکز زمین» (۱۹۵۹).
«ملینه عزیزم، بینوای کوچولوی محبوبم،
در سرزمینی ناشناخته آدم کوچولوهایی زندگی می‌کنند. آن‌ها مزرعه‌های خود را با آب چشمه‌ای در نزدیکی دهکده، آبیاری می‌کنند. اما جادوگرهای پشت کوه دارویی درون چشمه می ریزند که روی فکر آن‌ها تأثیر می گذارد. اما مردم یکی از دهکده‌ها تصمیم می‌گیرند تا برای در امان ماندن از تأثیرات دارو دیگر از آب چشمه استفاده ننمایند و این ماجرا مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه دارد.