کونن

معنی کلمه کونن در ویکی واژه

(اصفهانی، نگارش گویش‌نما) کنند

جملاتی از کاربرد کلمه کونن

ره‌هاننده‌ی نوح نه توف‌ِ طوفان خه‌لاص کوننده‌ی یووسف نه زیندان
گیرنده‌ی به‌هه‌شت جه ده‌ست شه‌دداد به‌ر باد کوننده‌ی قه‌وم عاد وه باد
بی صبری اهلی نبود عیب ز شوقت مستان محبت همه بی صبر و سکونند
نیگوون کوننده‌ی چه‌تر فه‌ریدوون خوسره‌و خه‌لتان که‌ر نه گیجاو هوون
یَحْلِفُونَ لَکُمْ لِتَرْضَوْا عَنْهُمْ این عبد اللَّه ابیّ است، حلف للنبی ص بالذی لا اله الا هو ان لا یتخلف عنه بعدها و لیکوننّ معه علی عدوّه و طلب الی النبی ص ان یرضی عنه میگوید: این منافق عبد اللَّه ابیّ طلب رضا و خشنودی تو میکند و سوگند میخورد بدروغ و باطل که بعد از این تخلف نکند.
این تیم در آغاز توسط انزو فراری تأسیس شد و برای مسابقه دادن از خودروهای آلفا رومئو استفاده می‌کرد. اما از سال ۱۹۴۷ فراری خودروهای خود را برای مسابقه تولید می‌کرد. این تیم از ۱۹۵۰ در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کند و قدیمی‌ترین تیم این مسابقات به حساب می‌آید. فراری با ۱۵ قهرمانی راننده و ۱۶ قهرمانی تیمی، موفق‌ترین تیم فرمول یک نیز می‌باشد. آخرین قهرمانی رانندگان این تیم به فصل ۲۰۰۷ با درخشش کیمی رایکونن برمیگردد. و آخرین قهرمانی سازندگان این تیم به فصل ۲۰۰۸ بر می‌گردد
نیظام ده‌هنده‌ی ئه‌رواح نه ئه‌جسام! ته‌رکیب کوننده‌ی ئه‌عصا نه ئه‌ندام!
وی در ۲۰۰۳ شرکتی به نام کوناکو را تأسیس کرد که در تهیه برنامه شریک شد. در قرارداد تمدید وی در سال ۲۰۰۴، وی به عنوان جانشین «جی لنو» در «برنامه امشب» معرفی شد تا از سال ۲۰۰۹ به جای وی برنامه را اجرا نماید. وی آخرین برنامه‌اش را در ۲۰ فوریه ۲۰۰۹ اجرا کرد و جانشین لنو شد. کونن تنها پس از ۷ ماه اجرایِ آخر شب با کونن اوبراین از برنامه استعفا داد و ماجرایِ درگیری امشب ۲۰۱۰ را پدید آورد. اوبراین در آخرین سال اجرای برنامه به‌طور متوسط ۱.۹۸ میلیون بیننده را بدست آورد که نسبت به برنامه‌ٔ رقیبش آخر آخرین برنامه با کریگ فرگوسن بهتر بود.
به‌رپا کوننده‌ی خه‌یمه‌ی بیستوون ده‌وران ده‌هنده‌ی باد بی سکوون!
در فوریه ۲۰۱۹ با برند آلفا رومئو رونمایی شده‌است. رانندگانی که در فصل کنونی مسابقات فرمول یک این خودرو را می‌رانند، کیمی رایکونن و آنتونیو جوویناتزی هستند. از این خودرو در جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۱۹ و با کسب اولین امتیازهای آن توسط کیمی رایکونن رونمایی شد.
فَلَمَّا رَأَی الْقَمَرَ بازِغاً ای طالعا. از اوّل ماه سه شب هلال گویند، و بعد از آن قمر گویند تا آخر ماه. پس بآخر شب چون ماه برآمد همان گفت که با ستاره گفت هم بر آن معنی. «قالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنِی رَبِّی» این لام خلف قسم است، و لام در لأکوننّ» جواب قسم است. «لَئِنْ لَمْ یَهْدِنِی رَبِّی» یعنی لئن لم یثبّتنی ربی علی الهدی «لَأَکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ».