کومون

کومون

معنی کلمه کومون در دانشنامه عمومی

کومون (کیمونو). کومون ( به ژاپنی: 小紋 こもん ) ، نوعی کیمونو است که در آن نقش های کوچک و تکراری در سراسر لباس دیده می شود. این کیمونو ساده و معمولی به حساب می آید. می توان آن را پوشید و در شهر قدم زد یا با یک اوبی هماهنگ برای صرف غذا در رستوران استفاده کرد. خانم های متأهل و مجرد می توانند از این نوع کیمونو استفاده کنند. کومون دارای الگوهایی است که در سراسر لباس پخش شده است، بنابراین نمی توان آن را در مناسبت ها یا مراسم رسمی پوشید.
بسته به تکنیک رنگرزی، طیف وسیعی از کومون ها وجود دارد. در میان آنها، «ادو کومون»، «کیو کومون» و «کاگا کومون» به عنوان تکنیک های اصلی کومون شناخته می شوند.

معنی کلمه کومون در ویکی واژه

پنهان داشتن.
پوشیدگی، نهفتگی.
عمومی، مشترک، جامعه‌ای که همة افراد آن در همة دارایی‌ها شریکند.
زیره.

جملاتی از کاربرد کلمه کومون

این استان دارای ۳ بخش به نام‌های بخش موانگ ساموت ساکون، بخش کراتوم بان و بخش بان پائو می‌باشد، همچنین این سه بخش دارای ۴۰ کومونه و ۲۸۸ روستا می‌باشد.
الکساندروس کوموندوروس (یونانی: Αλέξανδρος Κουμουνδούρος؛ ۱۸۱۷ – ۲۶ فوریهٔ ۱۸۸۳) یک سیاست‌مدار و دیپلمات اهل یونان بود.
اترووبلس (به ایتالیایی: اتروبلس) یک کومونه در ایتالیا است که در واله دائوستا واقع شده‌است.
این شرکت که در سال ۱۹۹۸ با ادغام دو شرکت آلیانس فیلمز و آتلانتیس کومونیکیشنز تأسیس شده است در سال ۲۰۰۷ منحل شد.
نام میتراس یا میدراس (لاتین، معادل یونانی " Μίθρας ") شکلی از میثر، نام یک خدای ایرانی قدیمی است – این رابطه از زمان فرانس کومون توسط پژوهشگران میتراشناسی درک شده‌است. یک نمونه آغازین از شکل یونانی این نام در کوروش‌نامه‌ی گزنفون که در سده ۴ پیش از میلاد نوشته شده، در دست است. این کتاب زندگینامه پادشاه ایرانی، کوروش دوم (بزرگ) می‌باشد.
شهر لارویک خواهرخواندهٔ آندورا (کومونه) هست.
آلیس دومون در منطقه شارکومونت، در دو (فرانسه) متولد شد. او در سن جوانی وارد انجمن مأموریت‌های خارجی پاریس شد. در سال ۱۹۶۷ او به آرژانتین دعوت شد، جایی که بعداً در هورلینگهام و مورون - بوئنوس آیرس ساکن شد. او به افراد ناتوان تعلیم می‌داد و با فقرا کار می‌کرد.