کوسن
معنی کلمه کوسن در لغت نامه دهخدا

کوسن

معنی کلمه کوسن در لغت نامه دهخدا

کوسن. [ س َ ] ( اِ ) ( در بم ) قسمی گیاه طبی که شکم راند. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه کوسن در فرهنگ معین

(سَ ) [ فر. ] (اِ. ) بالش ، بالشتک .

معنی کلمه کوسن در فرهنگ عمید

بالش کوچک تزیینی که برای تکیه دادن روی مبل یا کاناپه گذاشته می شود.

معنی کلمه کوسن در فرهنگ فارسی

بالش، بالشتک، زیرسری
قسمی گیاه طبی که شکم راند .

معنی کلمه کوسن در دانشنامه عمومی

کوسن ( به آلمانی: Kössen ) یک منطقهٔ مسکونی در اتریش است که در کیتسبول واقع شده است. کوسن ۴٬۲۰۹ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه کوسن در ویکی واژه

بالش، بالشتک.

جملاتی از کاربرد کلمه کوسن

این کتاب، در طول جنگ داخلی اسپانیا به نگارش درآمد و هدفش آشنایی خوانندگان با ایدئولوژی الهام‌بخش انقلاب اجتماعی اسپانیا بود، همچنان اثری بی‌همتا در معرفی اندیشهٔ آنارشیسم و گزارشی معتبر از تاریخ اولیهٔ آنارشیسم بین‌المللی به حساب می‌آید. آنارکوسندیکالیسم در زمان خود با استقبال گرمی روبرو و نقدهای مثبت بسیاری راجع به آن نوشته شد. از جمله ای.اچ. کار، استاد علوم سیاسی و تاریخ‌نگار صاحب‌نام بریتانیایی، در ضمیمهٔ ادبی تایمز به ستایش از آن برخاست و آن را از یک سو بازگویی آموزه‌های اساسی آزادی‌خواهی با بیانی نوین و از سوی دیگر واکنشی در برابر شکلی که اکنون جنبش سوسیالیستی به خود گرفته (منظور حکومت شوروی) دانست.
داستان فیلم از آنجایی شروع می‌شود که الیزا و دختر سه ساله‌اش، ماری درحال گرفتن جشن کریسمس هستند که الیزا سعی می‌کند با کوسن ماری را خفه کند، بعد همه جا را آتش می‌کشد و سپس با گلوله خودکشی می‌کند. ماری از آتش‌سوزی جان سالم به درد برده اما اکنون در یتیم‌خانه به همراه دوستان‌اش سولنج و اَحمد زندگی می‌کند. ماری پدرش را که در زمان کودکی او، خانواده اش را ترک کرد، مقصر مرگ مادرش می‌داند و قصد انتقام از او را دارد.
سپس او درخواست کمک برای احیای سامانه دو حزبی ویرجینیا کرد که «بزرگترین شوک زندگیم بود». باتلر به عنوان رئیس انجمن حزبی مشترک از ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ میلادی خدمت نمود و از ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ میلادی رهبر اقلیت را برعهده داشت. باتلر هنگامی که از رونوک در خانه نمایندگان نمایندگی می‌کرد، در کنار کوسن گرگوری دموکرات تا ۱۹۶۳ میلادی و سپس در کنار ویلیام ام. اندرسون خدمت کرد. در انتخابات ۱۹۷۱، ری ال. گارلند و جان سی. تاولر جانشین اندرسون و باتلر شدند. در ۱۹۷۰ میلادی، شریک قانونی او لینوود هولتون به عنوان فرماندار ویرجینیا انتخاب شد. هولتون سپس توانایی باتلر را برای ایجاد اتحاد و همچنین تواناییش در تمرکز بر روی مسائل خاص را خاطر نشان ساخت.
در ایتالیا وقایع موسوم به «دوسالگان سرخ» با اعتصاب‌های عمومی، تظاهرات‌های کارگری و تجربیات خود-مدیریتی از طریق تصرف کارخانه‌ها و زمین شکل گرفت. در تورین و میلان شوراهای کارگری تشکیل شدند و آنارکوسندیکالیست‌ها به تسخیر کارخانه‌ها دست زدند.
خود یک تامل کن و این نکته نکوسنج در حاشیت و متنش بنگر ز چپ و راست
شاهان جهان که از صدای کوسند مست و گه رحلت همه تن افسوسند