کورنین

معنی کلمه کورنین در لغت نامه دهخدا

کورنین.[ ک َ وَ ] ( اِ ) اسباب خانه و رخت خانه. ( ناظم الاطباء ) ( از اشتینگاس ). || مال صامت. ( ناظم الاطباء ). دارایی غیرمنقول. ( از اشتینگاس ). || مغاک. خندق. گودال. ( ناظم الاطباء ) ( از اشتینگاس ).

معنی کلمه کورنین در ویکی واژه

از اسامی یا اسامی خانوادگی آمریکایی مردانه. کورنین ممکن است از دو بخش کور - نین شکل گرفته باشد، نین اصطلاح اصلاح تمدنی باستانی در میان‌رودان است.

جملاتی از کاربرد کلمه کورنین

کاکو و کوکهام انگلیسی برای اولین بار استفاده از شیشه را به عنوان محیط انتشار مطرح ساختند. آنان مبنای کار خود را بر آن گذاشتند که به سرعتی حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و بیشتر بر روی محیط‌های انتشار شیشه دست یابند. این سرعت انتقال با تضعیف زیاد انرژی همراه بود. این دو محقق انگلیسی، کاهش انرژی را تا آنجا می‌پذیرفتند که کمتر از ۲۰ دسی بل نباشد. اگر چه آنان در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند، اما شرکت آمریکایی (کورنینگ گلس) به این هدف دست یافت. در اوایل سال ۱۹۶۰ میلادی با اختراع اشعه لیزر ارتباطات فیبرنوری ممکن شد.
اولین بی‌حسی در سال ۱۸۸۵ توسط جیمز لئونارد کورنینگ (۱۸۵۵–۱۹۲۳) متخصص مغز و اعصاب در نیویورک انجام شد. او در حال آزمایش کوکایین بر روی اعصاب اسپاینال در یک سگ بود که تصادفی دورا را پاره کرد.
آفریقای جنوبی اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه با نقض کنوانسیون نسل‌کشی متهم می‌کند. تیم حقوقی آفریقای جنوبی شامل جان دوگارد، عادله هاشم، تمبکا نگکوکایتوبی، مکس دو پلسیس، تشیدیسو راموگال، سارا پودیفین جونز، لراتو زیکالالا، وان لو و بلین نی قرلایگ است. تعدادی از شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی از جمله جرمی کورنین به هیئت آفریقای جنوبی خواهند پیوست.