کوردش

معنی کلمه کوردش در ویکی واژه

موقعی صرف می‌گردد که اوضاع کاسبی روبراه نباشد، یا در قِبال کار و خدماتی که شخص انجام می‌دهد دستمزدی دریافت نکند؛ آنوقت دَش یعنی درآمد او مسدود شده به صفت کوردش خود اظهاری می‌کند. کوردش ممکن است از دو بخش کور یعنی قطع شده یا مسدود شده روزی و دَش به معنی سکه و ریال رایج شکل گرفته است.

جملاتی از کاربرد کلمه کوردش

از دیگر بازیکنان برجسته ارمنی ایران می‌توان به ادموند بزیک اشاره نمود که در فصل ۸۲–۱۳۸۱، آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران شد. بزیک مدت‌ها بهترین گلزن تاریخ لیگ ایران به‌شمار می‌رفت اما بعدتر رکوردش توسط رضا عنایتی و فریدون فضلی شکسته شد.
علی‌رغم اعلام برخی آمارها توسط برگزارکنندگان از جمله تعداد رکوردشکن بازدیدکنندگان در این دوره، غرفه‌داران از کمی بازدیدکنندگان و کاهش استقبال نسبت به دوره‌های قبلی حکایت می‌کردند و علت آن را ناهماهنگی و وجود اختلاف بین مسئولان برگزاری، بی‌برنامگی در نحوهٔ تعیین مکان غرفه و تخصیص سالن‌ها، تبلیغات ناکافی بخصوص در رادیو و تلویزیون، ترافیک سنگین در محدودهٔ نمایشگاه بر اثر مسدود بودن برخی راه‌های دسترسی به نمایشگاه، همچنین برگزاری این نمایشگاه در روزهای میانی هفته می‌دانستند. همچنین مسئلهٔ تحریم ایران نیز باعث شده‌است نمایشگاه‌های مشابه مانند جیتکس از استقبال بیشتری نسبت به تهران برخوردار باشند.
مایکل جکسون در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۲ (‎۶ تیر ۱۳۷۱) تور رکوردشکن و جهانی خطرناک را در ۳ قسمت آغاز کرد. او در طول مدت این تور در هر شهری به یتیم خانه‌ها و بیمارستان‌های کودکان سر می‌زد و آن‌ها را به صورت رایگان به کنسرت خود دعوت می‌کرد. او همچنین تمام سود حاصل از ۶۹ کنسرت این تور را به خیریه اهدا کرد و بنیادی خیریه به نام «دنیا را التیام بده» را تأسیس کرد.