کهکشان راه شیری

معنی کلمه کهکشان راه شیری در فرهنگستان زبان و ادب

{Galaxy, Milky Way Galaxy} [نجوم] کهکشانی مارپیچی که خورشید و همۀ ستاره هایی که با چشم غیرمسلح دیده می شوند، در آن قرار دارند

معنی کلمه کهکشان راه شیری در ویکی واژه

کهکشانی مارپیچی که خورشید و همۀ ستاره‏هایی که با چشم غیرمسلح دیده می‏شوند، در آن قرار دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه کهکشان راه شیری

داستان در آینده‌ای دور در کهکشان راه شیری روایت می‌شود که از تاریخ ۳۵۹۶ پس از میلاد، ۷۹۶ فضایی، ۴۸۷ امپراتوری شروع می‌شود. بخشی از کهکشان مملو از جهان‌های زمین‌دار است که در آن انسان‌های بین‌ستاره‌ای در حال سفر هستند. به مدت ۱۵۰ سال، دو قدرت فضایی قدرتمند به‌طور متناوب با یکدیگر جنگیده‌اند: امپراتوری کهکشان و اتحاد سیارات آزاد.
کهکشان راه شیری) بیان می‌شوند تا مفهوم‌های کنایه‌ای را همراه مفاهیم حقیقی بنمایانند. آخرین خط (جمله)
با پادرمیانی آسگاردها و طی وقایعی زمین در پیمان سیاره‌های محافظت‌شده گنجانده می‌شود. در قسمت آخر فصل خطر جدیدی علاوه بر گؤائولد زمین را تهدید می‌کند و آن همانا تکثیرشوندگان است. تکثیرشوندگان پیشتر خطری برای کهکشان راه شیری نبوده‌اند لیکن آسگاردها در کهکشان خود با آن‌ها دست به گریبان بوده‌اند.
خوشه‌های کروی مجموعه‌ای از صدها هزار ستاره هستند که توسط گرانش در کنار هم قرار گرفته‌اند. ان‌جی‌سی ۶۳۹۷ که در فاصله ۷۸۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد، دومین خوشه کروی نزدیک به ما است. همراه با دیگر خوشه‌های کروی در دیسک کهکشان راه شیری، جایی که بیشتر ستارگان در آن قرار دارند، می‌چرخد.