که پو

معنی کلمه که پو در ویکی واژه

که‌پو
رتیل.

جملاتی از کاربرد کلمه که پو

سپه را بدان سو ز هم بر درید که پور و پدر همدگر را ندید
رئیس‌جمهور تایلر در ۱ مارس ۱۸۴۵ لایحه الحاق را امضا کرد و در ۳ مارس (آخرین روز کامل ریاست جمهوری خود)، نسخه مجلس را به تگزاس ارسال کرد و پیشنهاد به الحاق فوری کرد. هنگامی که پولک در ظهر روز بعد در شرق روی کار آمد، تگزاس را تشویق کرد که پیشنهاد تایلر را بپذیرد. تگزاس این توافق را با موافقت مردمی تگزاسی‌ها تصویب کرد. این لایحه توسط رئیس‌جمهور پولک در ۲۹ دسامبر ۱۸۴۵ امضا و تگزاس به عنوان بیست و هشتمین ایالت اتحادیه پذیرفته شد. تگزاس رسماً در ۱۹ فوریه ۱۸۴۶ به اتحادیه پیوست. پس از الحاق، روابط بین ایالات متحده و مکزیک به دلیل اختلاف حل نشده بر سر مرز بین تگزاس و مکزیک بدتر شد و جنگ مکزیک و آمریکا تنها چند ماه بعد آغاز شد.
هرکه گردد گرد کژی‌، ای پسر گردش مگرد هرکه پوید سوی پستی‌، یا بنی سویش مپوی
هر طرفی و قصه ای، ورچه که پوشم آستین پرده رازکی شود دامن چاک چاک ما
میوهٔ آرگان دارای ۲ تا ۴ سانتیمتر طول و ۱٫۵ تا ۳ سانتیمتر عرض است که پوستی ضخیم داشته و دارای مزه ای تلخ است. این پوست تلخ، گوشتی شیرین را احاطه کرده‌است.
بصر حکمتی برهنه بهی زان که پوشیده نیک نیست بصر
دو جشنواره بین‌المللی «انسی» فرانسه و «سیتچز» اسپانیا از مهم‌ترین جشنواره‌هایی هستند که پویانمایی سینمایی «آخرین داستان» در آن حضور داشته‌است.
البرزکوه در جنوب شهر جهرم قرار دارد. این کوه بزرگ دارای چشمه‌سارهای فراوان و بی‌نظیر و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای می‌باشد. جنگل البرزکوه در جنوب شرقی جهرم واقع شده که پوشیده از درختان جنگلی از نوع بادام کوهی و بنه است و مناطق چاه‌تیز، تنگ آب و سرکوه را در بر می‌گیرد. مساحت تقریبی این جنگل ۱۳۰۰ هکتار می‌باشد.
مغز نغزی بجو که پوست بسی است بوالهوس در هوای دوست بسی است
چنان به دور تو کار زمانه منظوم است که پوست از سرزین باز شد به پشت پلنگ
بدان رسید که پوشد لباس خلد جنان بدان رسید که یابد بقای دهر جواز
اولین ساکنان تووالو پولینزی‌ها بودند. اعتقاد بر این است که پولینزی‌های از جزایر ساموآ و تونگا به تووالو آمده‌اند.
به یزدان که پورزن زشتکار نخواهد به ما گشت فرمانگذار
فرامرز نشگفت اگر سرکش است که پولاد را دل پر از آتش است
دگر آنکه پور نریمان شیر به بند اندر افتاد از خیره خیر