کنسرواتوار

معنی کلمه کنسرواتوار در لغت نامه دهخدا

کنسرواتوار. [ ک ُ س ِرْ ] ( فرانسوی ، اِ ) مدرسه ای که در آنجا موسیقی ، تئاتر و هنرهای نمایشی را تدریس کنند. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کنسرواتوار در فرهنگ معین

( کنسرواتوآر ) (کُ س تُ ) [ فر. ] (اِ. ) مدرسه ای که در آن جا موسیقی تأتر و هنرهای نمایشی را تدریس می کنند.
( ~ . ) [ فر. ] (ص . ) کسی که به سنن و آداب گذشته پابند است و از بدعت ها احتراز دارد، محافظه کار.

معنی کلمه کنسرواتوار در فرهنگ عمید

آموزشگاه موسیقی.

معنی کلمه کنسرواتوار در فرهنگ فارسی

( کنسرو اتو آر ) ( اسم ) مدرسه ای که در آنجا موسیقی تاتر و هنر های نمایش را تدریس کنند .

معنی کلمه کنسرواتوار در دانشنامه آزاد فارسی

کُنْسِرواتوار (conservatory)
هنرستان یا دانشکدۀ موسیقی که هنرجویان را اختصاصاً برای فعالیت حرفه ای در زمینۀ اجرای موسیقی یا آهنگ سازی آماده می کند. این اصطلاح از ایتالیای قرن های ۱۶ و ۱۷ سرچشمه گرفته است که در آن یتیم خانه ها به تعلیم موسیقی در عالی ترین سطح می پرداختند. ازجمله کنسرواتوارهای معروف عبارت اند از مدرسۀ جولیارد در نیویورک ، کنسرواتوار پاریس، و کالج سلطنتی موسیقی در لندن.

معنی کلمه کنسرواتوار در ویکی واژه

کسی که به سنن و آداب گذشته پابند است و از بدعت‌ها احتراز دارد؛ محافظه کار.

جملاتی از کاربرد کلمه کنسرواتوار

در سال ۱۹۲۷ به کانادا نقل مکان کرد و به‌طور خصوصی شروع به تدریس کرد و در شهر تورنتو آموزش می‌داد. در نهایت برای پیوستن به دانشکده کنسرواتوار موسیقی تورنتو از او دعوت شد، جایی که او به نوازندگان برجسته مانند مورای آداسکین، هری برگارت، ایسیدور دسر، بتی آن فیشر بایفیلد، هیمان گودمن، بلین ماته، آلبرت پراتز و ایوان رومانف، موسیقی را آموزش می‌داد.
در نوجوانی وارد کنسرواتوار هُش شد و چند سال نزد برنهارد سکلس آموزش دید. او چنان در نواختن پیانو ماهر بود که توماس مان را به خاطر نواختن سونات پیانوی شمارهٔ ۳۲ بتهوون، که به دشواری مشهور است، شگفت زده کرد.[نیازمند منبع]
افران در سال ۲۰۰۶ از دبیرستان آرویو گراند فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پذیرفته شد اما به دلیل کار بر روی پروژه‌های سینمایی در این دانشگاه ثبت نام نکرد. وی همچنین در کنسرواتوار هنرهای نمایشی پاسیفیک، (یک کالج محلی واقع در سانتا ماریا، کالیفرنیا) جایی که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ در آنجا اجرا داشت، پذیرفته شد.
وی پس از اتمام تحصیلات در رشتهٔ فلسفه در سال ۱۹۷۰ میلادی، به «کنسرواتوار ملی موسیقی» در «دانشگاه شیلی» رفت تا در رشتهٔ موسیقی تحصیل کند؛ تا آنکه کودتای ۱۹۷۳ شیلی رخ داد و گروه کیلاپایون، صدای رسمی مقاومت مردم شیلی در برابر دیکتاتوری پینوشه شد.