کنسرو

معنی کلمه کنسرو در لغت نامه دهخدا

کنسرو. [ ک ُ س ِرْوْ ] ( فرانسوی ، اِ ) ماده خوراکی که آن را به صورت استریلیزه در قوطی یا محفظه ای کاملاً مسدود نگهداری کنند. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کنسرو در فرهنگ معین

(کُ س ) [ فر. ] (اِ. ) غذای آماده که در قوطی سربسته و فاقد هوا نگه داری می شود.

معنی کلمه کنسرو در فرهنگ عمید

خوراک آماده که در قوطی سربستۀ فاقد هوا نگه داری می شود.

معنی کلمه کنسرو در فرهنگ فارسی

( اسم ) ماده ای خوراکی که آنرا بصورت استریلیزه در قوطی یا محفظه ای کاملا مسدود نگهداری کنند .

معنی کلمه کنسرو در ویکی واژه

conserva
غذای آماده که در قوطی سربسته و فاقد هوا نگه داری می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه کنسرو

وی در ۶ دسامبر ۱۹۳۴ در تفلیس به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی وانو ساراجیشویلی تفلیس فارغ‌التحصیل شد. وی در تالار اپرای ایروان فعالیت می‌کرد. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون هنرمند مردمی ارمنستان شوروی (۱۹۷۸) شده‌است.
او دانش‌آموختهٔ کنسرواتوار سنت پیترزبورگ و بنیان‌گذار «اپرای ملی لتونی» بود.
وی در ۲۲ نوامبر ۱۹۴۶ در ایروان به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فارغ‌التحصیل گشت. همچنین برندهٔ جوایزی همچون چهره هنری افتخاری جمهوری ارمنستان، مدال طلای وزارت فرهنگ جمهوری ارمنستان شده‌است. وی در ۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۲ در سن ۶۵ سالگی در ایروان درگذشت.
وی در ۹ اکتبر ۱۹۶۵ در ایروان به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فارغ‌التحصیل گشت. همچنین برندهٔ جوایزی همچون هنرمند افتخاری جمهوری ارمنستان شده‌است.
وی در ۲۷ آوریل [سبک قدیمی: ۱۵ آوریل] ۱۸۹۵ در تفلیس به دنیا آمد و از مدرسه نرسیسیان و کنسرواتوار دولتی وانو ساراجیشویلی تفلیس فارغ‌التحصیل گشت. وی همچنین برنده جوایزی همچون هنرمند مردمی ارمنستان شوروی شد. وی در ۲۶ فوریهٔ ۱۹۷۶ در سن ۸۰ سالگی در وانادزور درگذشت.
وی در ۲۱ فوریهٔ ۱۹۲۱ در ایروان به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۵ از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فارغ‌التحصیل شده‌است. وی در ۱ آوریل ۲۰۰۰ در سن ۷۹ سالگی در ایروان درگذشت.
وی در ۷ نوامبر ۱۹۵۱ در ایروان به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان (۱۹۷۵) فارغ‌التحصیل گشت. وی همچنین برنده جوایزی همچون چهره هنری افتخاری جمهوری ارمنستان، مدال طلای وزارت فرهنگ جمهوری ارمنستان شد.
وی در ۲۲ آوریل ۱۹۶۷ در ایروان به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فارغ‌التحصیل گشت. همچنین برندهٔ جوایزی همچون هنرمند افتخاری جمهوری ارمنستان شده‌است. وی در تالار اپرای ایروان و کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فعالیت می‌کرد.