کنسرت
معنی کلمه کنسرت در لغت نامه دهخدا

کنسرت

معنی کلمه کنسرت در لغت نامه دهخدا

کنسرت. [ ک ُ س ِ ]( فرانسوی ، اِ ) هم آهنگی صداهای ابزارهای موسیقی. هماهنگی صداها و سازها. ( فرهنگ فارسی معین ). || قطعه موزیکال که با ارکستر نواخته شود. قطعه ای موسیقی که با ابزارهای مختلف موسیقی هماهنگ نواخته شود. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کنسرت در فرهنگ معین

(کُ س ) [ فر. ] (اِ. ) برنامه موسیقی که با ارکستر در حضور جمعی نواخته شود.

معنی کلمه کنسرت در فرهنگ عمید

۱. اجرای یک یا چند اثر موسیقی در حضور گروهی از بینندگان و شنوندگان.
۲. محلی که چنین برنامه ای در آن اجرا می شود.

معنی کلمه کنسرت در فرهنگ فارسی

هم آهنگی، اتحاد، یگانگی، سازو آوازهم آهنگ، قطعه موسیقی که باارکسترنواخته شود
( اسم ) ۱ - هماهنگی صدا های ابزار های موسیقی هماهنگی صدا ها و ساز ها . ۲ - قطعه ای موسیقی که با ابزار های مختلف موسیقی هماهنگ نواخته شود .

معنی کلمه کنسرت در فرهنگستان زبان و ادب

{concert} [موسیقی] اجرای موسیقی برای عموم به قصد شنود زیباشناسانه

معنی کلمه کنسرت در دانشنامه عمومی

کنسرت (فرمیر). کنسرت ( هلندی: Het concert ) ( ح.   ۱۶۶۴ ) یک نقاشی اثر یوهانس فرمیر، هنرمند هلندی است که یک مرد و دو زن را در حال اجرای موسیقی نشان می دهد. این اثر به موزه ایزابلا استوارت گاردنر شهر بوستون تعلق داشت که در اثر سرقت، ناپدید شد. کارشناسان معتقدند این نقاشی، باارزش ترین اثر سرقتی در جهان محسوب می شود که سال ۲۰۱۵ ارزشی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا داشت.
کنسرت (فیلم ۲۰۰۹). کنسرت ( به فرانسوی: Le Concert ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی ژان ژیرو است. در این فیلم بازیگرانی همچون الکسی گوسکف، ملانی لوران، دیمیتری نظروف، فرانسوا برلئان، میو - میو، لیونل آبلانسکی، لوران باتو، ولاد ایوانف، گیوم گالین، ماریا دینولسکو و رمزی بدیاایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه کنسرت در دانشنامه آزاد فارسی

کُنْسِرْت (concert)
صحنه ای از اجرای کنسرت سنتی
اجرای موسیقی برای همگان، به جز اجرای اپرا یا اجرای خاص یک اجراکنندۀ منفرد که در این حالت اغلب رسیتال نامیده می شود.

معنی کلمه کنسرت در ویکی واژه

concerto
برنامه موسیقی که با ارکستر در حضور جمعی نواخته شود.

جملاتی از کاربرد کلمه کنسرت

اولین سالن کنسرت فیلارمونیک برلین در طول جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۴ تخریب شد. ساختمان جدید برلین فیلارمونی در ۱۹۶۳ با معماری هانس شارون در کولتورفروم برلین ساخته شد.
او بیش از بیست سال است که همچنان دانش و تجربیات خود را در دوره موسیقی که نام او را به خود اختصاص داده‌است با شاگردانش به اشتراک می‌گذارد. او کنسرت‌های مختلفی را در ترکیه و خارج از کشور با ارکستر اردال ارزینجان باغلاما متشکل از ۲۵ هنرجو برگزار کرد و در سال ۲۰۱۳ آلبومی به نام ارکستر اردال ارزینجان باغلاما منتشر کرد.
پس از به روزرسانی اکتبر ۲۰۰۶، امکان اضافه کردن رویدادها به وجود آمد. کاربر می‌تواند جشنواره یا کنسرت مورد نظرشان را در این قسمت اضافه کند و شعاع اطراف محل برگزاری را برای افراد عضو مشخص کند. هر کاربر این امکان را دارد که در این رویداد شرکت داشته باشد. هر کاربر ثبت نام شده می‌تواند محل برگزاری و توضیحات مربوط به کنسرت را قرار دهد. همچنین امکانی برای قرار دادن تصاویر کنسرت نیز با همکاری فلیکر وجود دارد.