کناک

کناک

معنی کلمه کناک در لغت نامه دهخدا

کناک. [ ک َ ] ( اِ ) پیچش شکم و به عربی زحیر خوانند. ( برهان ) ( فرهنگ رشیدی ) ( از جهانگیری ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ). بیماری زحیر. ( بحرالجواهر ). پیچش شکم. ( ناظم الاطباء ). اسهال پیچ ( در لهجه خراسانیان ). دل پیچه. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). || درد شکم. ( برهان ) ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه کناک در فرهنگ معین

(کَ ) (اِ. ) درد شکم .

معنی کلمه کناک در فرهنگ عمید

درد شکم، پیچش شکم.

معنی کلمه کناک در فرهنگ فارسی

( اسم ) پیچش شکم ز حیر : عارض چو شود کناک و نبود صادق میدان که بنزدیک طبیب صادق ( حاذق ) از خوردن معجون بنفسج گردد بر ماد. مرض طبیعت فایق . ( یوسفی طبیب )

معنی کلمه کناک در دانشنامه عمومی

latitudeکناکlongitudeکناک
کناک ( به انگلیسی: Cannock ) یک شهرک در انگلستان است که در استافوردشر واقع شده است.
این شهر در سال ۱۹۹۱ میلادی ۶۰٫۱۰۶ نفر جمعیت داشته و در سرشماری سال ۲۰۰۱ جمعیت آن به ۶۵٫۰۲۲ نفر رسیده است. میزان رشد سالانهٔ جمعیت کناک ۰٫۴ درصد می باشد و جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۲ به ۶۷٫۹۴۱ نفر تغییر یافت.

معنی کلمه کناک در ویکی واژه

درد شکم.

جملاتی از کاربرد کلمه کناک

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به نیویورک رنجرز، ونکوور کناکز، و ادمونتون اویلرز اشاره کرد.
زانک واقف بود آن خاتون پاک از غیوری رسول رشکناک
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به فینیکس کایوتیس و ونکوور کناکز اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به ونکوور کناکز اشاره کرد.
سیوم رمضان از رمله برفتیم، به دیهی رسیدیم که خاتون می‌گفتند، و از آنجا به دیهی دیگر رفتیم که آن را قریة العنب می‌گفتند، در راه سداب فراوان دیدیم که خودروی بر کوه و صحرا رسته بود. در این دیه چشمه آب نیکو خوش دیدیم که از سنگ بیرون می‌آمد و آن جا آخرها ساخته بودند و عمارت کرده، و از آنجا برفتیم روی بر بالا کرده تصور بود که بر کوهی می‌رویم که چون بر دیگر جانب فرو رویم شهر باشد، چون مقداری بالا رفتیم صحرایی عظیم در پیش آمد، بعضی سنگلاخ و بعضی خاکناک، بر سر کوه شهر بیت المقدس نهاده است، و از طرابلس که ساحل است تا بیت المقدس پنجاه و شش فرسنگ، و از بلخ تا بیت المقدس هشتصد و هفتاد و شش فرسنگ است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به کلگری فلیمس و ونکوور کناکز اشاره کرد.
فقالوا: یا محمد هلمّ فلنعبد ما تعبد سنة، و تعبد ما نعبد سنة؟ فان کان الّذی جئت به خیرا ممّا فی ایدینا کنّا قد شرکناک فیه و اخذنا بحظّنا منه، و ان کان الّذی بایدینا خیرا ممّا بیدک، کنت قد شرکتنا فی امرنا و اخذت بحظّک منه. فقال: «معاذ اللَّه ان اشرک باللّه غیره» و نزلت السّورة.
این آزادراه که از شهر کولشیل شروع میشود ۲۳۲.۲ کیلومتر (۳۷۳.۷ مایل) مسافت دارد و از شهرهای مهمی مانند کناک، برونهیلز، لیچفیلد عبور میکند.
ثُمَّ عَفَوْنا عَنْکُمْ ترکناکم فلم نستأصلکم پس شما را عفو کردیم و در حال عقوبت نفرستادیم تا از شما فرا گذاشتیم. لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ آن را کردیم تا مگر شکر کنید و نعمت عفو من بر خود بشناسید و سپاس‌گزاری کنید.