کنار گذاشتن

معنی کلمه کنار گذاشتن در لغت نامه دهخدا

کنار گذاشتن. [ ک َ / ک ِ گ ُ ت َ ]( مص مرکب ) بر کنار کردن. دور از دسترس قرار دادن.

معنی کلمه کنار گذاشتن در فرهنگ فارسی

برکنار کردن . دور از دسترس قرار گرفتن

معنی کلمه کنار گذاشتن در ویکی واژه

accantonare
scartare

جملاتی از کاربرد کلمه کنار گذاشتن

البته درست نیست که انسان چیزهای خارجی را به کلی کنار بگذارد و مانند مکاتب افراطی هندی از دنیا کناره بگیرد و بگوید که اساساً همه لذت‌ها را باید از درون جستجو کرد. این به معنای کنار گذاشتن زندگی نیست. منظور این است که اگر انسان لذت می‌خواهد، نباید فکر کند که می‌تواند همه لذت‌ها را در چیزهای مادی خارج از خودش پیدا کند. مرکز اصلی لذت در خود اوست، یا حداقل باید تعادلی بین بیرون و درون وجود داشته باشد.
در گذشته اعدام در کشورهای بسیاری از جهان انجام می‌شد. امروزه اما شمار بسیاری از کشورها این روش مجازات را برچیده‌اند یا کمتر آن را به اجرا درمی‌آورند. اعتراض‌ها و فشار افکار عمومی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر در کاهش صدور مجازات اعدام یا کنار گذاشتن آن دخیل بوده‌اند. بعضی کشورهای جهان از راه برگزاری همه‌پرسی، اعدام را از قوانین قضایی خود برداشته‌اند.
اعضای گروه از رفتارهای عجیب و غریب برت خسته شده بودند و در ۲۶ ژانویه ۱۹۶۸ و هنگامی که گروه عازم ساوت‌مپتون بود تا در دانشگاه این شهر به اجرا پردازد، برت را کنار گذاشتند، یک شخصی در ماشین گفته بود که چرا باید برت را با خود ببریم؟. برت در اواخر ژانویه ۱۹۶۸ از گروه خارج شد؛ آهنگ «دستگاه‌ها ر ا تنظیم کن…» تنها آهنگ پینک فلوید بوده که هر پنج عضو گروه در آن حضور دارند و به نوازندگی می‌پردازند. پس از رفتن برت گروه تلاش کرد که با قطعات جدیدی به سراغ آلبوم بیاید.
از همین رو، اقتصاددانان هرگز تعریفی ثابت از «کارآفرین» یا «کارآفرینی» نداشته‌اند. گرچه مفهوم کارآفرینی وجود داشت و قرن‌ها شناخته شده بود، اما اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک این افراد را از مدل‌های رسمی خود کنار گذاشتند. کارآفرینان با استفاده از مهارت‌ها و ابتکار لازم برای پیش‌بینی نیازها و آوردن ایده‌های جدید خوب به بازار، نقشی اساسی در هر اقتصادی بازی می‌کنند. البته گاهی در برخی از تعابیر و برداشت‌ها اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال را نیز در دسته کارآفرینی قرار می‌دهند و آن را کارآفرینی می‌نامند که نمی‌توان به قطعیت گفت که این تعابیر صحیح نیست زیرا برخی از نظریه پردازان کارآفرینی تعریف های ابتدایی در این زمینه دارند که کاملا بر این مدل اشتغال‌زایی تطبیق دارد