کمیسر

کمیسر

معنی کلمه کمیسر در لغت نامه دهخدا

کمیسر. [ ک ُ س ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) مأمور. ( فرهنگ فارسی معین ). || کلانتر. ( فرهنگ فارسی معین ). کلانتر. رئیس کلانتری. ( فرهنگ لغات عامیانه جمال زاده ).

معنی کلمه کمیسر در فرهنگ معین

(کُ س ) [ فر. ] (اِ. ) کلانتر.

معنی کلمه کمیسر در فرهنگ عمید

مٲمور پلیس.

معنی کلمه کمیسر در فرهنگ فارسی

کلانتر، مباشر
( اسم ) ۱ - مامور ۲ - کلانتر

معنی کلمه کمیسر در دانشنامه عمومی

کمیسر (مجلس اسکاتلند). پیش از شکل گیری پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند، کمیسر مجلس به مردی گفته می شد که از هر یک از شایرهای اسکاتلند به مجلس اسکاتلند در پادشاهی اسکاتلند فرستاده می شد.

معنی کلمه کمیسر در ویکی واژه

کلان

جملاتی از کاربرد کلمه کمیسر

از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به کمیسر آلکس و غیرمجازها اشاره نمود.
لوپز در ۲۰۰۲ در زمان مدیریت «اداره انتقالی سازمان ملل در تیمور شرقی» به عنوان کمیسر «کمیسیون پذیرش، حقیقت و آشتی در تیمور شرقی» معرفی شد و سپس به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب گردید. این کمیسیون تا ۲۰۰۵ دوام آورد و موارد نقض حقوق بشر را که در جریان تهاجم به تیمور شرقی رخ داده بود، بررسی کرد. او همچنین به عنوان کمیسر «کمیسیون حقیقت و دوستی اندونزی- تیمور شرقی» نیز خدمت کرده‌است.
آنا یوریونا کوزنتسوا (روسی: Анна Юрьевна Кузнецова ; متولد ۳ ژانویه ۱۹۸۲) یک سیاستمدار روسی است که از سال ۲۰۲۱ به عنوان عضو و معاون رئیس دومای ایالتی خدمت می‌کند. پیش از این، او کمیسر حقوق کودکان برای رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بود
ناوانتم پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از قوه قضاییه ایران خواست که احکام اعدام در مورد سه تن از مخالفان حاکمیت را پس بگیرد. وی یادآور شده که «مجازات اعدام برای جرم‌هایی که تلفات جانی در بر نداشته، در تناقض آشکار با حقوق مدنی و سیاسی شهروندان کشور است». دویچه وله فارسی، رادیو فردا
ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از دولت ایران خواست تا نیروهای بسیج را از اعمال خشونت علیه معترضان بازدارد.
این شخصیت انقلابی از نوامبر ۱۹۲۰ به عنوان کمیسر خلق در امور خارجه اتحاد جماهیر شوروی ارمنستان منصوب شد، از سال ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۰ معاون کمیته مردمی فدراسیون فرعی و کمیسر خلق برای تجارت بود. در ۱۹۳۰–۱۹۳۴ او سفیر اتحاد جماهیر شوروی در نروژ و در ۱۹۳۴–۱۹۳۷ در مجارستان بود.
پس از تبرئه شدن از اتهامات، ویتورینو به‌عنوان کمیسر اروپا در امور دادگستری و امور داخلی منصوب شد، در کمیسیونی که به رهبری رئیس‌جمهور رومانو پرودی اداره می‌شد، وی به@عنوان نماینده کمیسیون اروپا در گفتگوهایی که منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا و کنوانسیون آینده اروپا را تنظیم کرد، شرکت کرد. در این کنوانسیون، او ریاست یک گروه تعامل در دیوان دادگستری اروپا را بر عهده داشت.